Čtenářský test: Ford Focus Kombi 2.0 TDCI

Jak obstojí Focus s velkým kufrem v porovnání s ikonickým VW Passat optikou čtenářského testu? Velmi, velmi dobře.

Auto jsem koupil jako druhé po Passatu kombi r.v. 1994 s legendární první verzí 1,9 tdi 66 Kw. Srovnávat to nelze, Focus je lepší úplně ve všem kromě spotřeby. Jezdí za cca 6,5 litru, Passat jezdil za 5 litrů. Je ale pravda, že jezdím poměrně hodně ve městě na krátké vzdálenosti, kdy se motor nestačí pořádně ohřát, při dlouhých štrekách jde spotřeba dolů i pod 6 litrů.Co se týká kvality zpracování, vůz jsem koupil s najetými 78 000 Km před cca třemi lety a nic neskřípe, nevrže, karoserie je i ve verzi kombi krásně tuhá. Některé plasty sice na omak ani na pohled nejsou nic moc, ale na ty auto nejezdí. Hlavně, že neskřípou ani v zimě. Interiér posouvá dál světlé čalounění, ale pozor na zašpinění, špatně se to čistí. Světlá barva plastů (spodní polovina palubní desky) a vyhřívané sedačky. Ty přijdou v zimě vhod, rychle jsem si zvyk.

Jízdní vlastnosti mají fordy vždy velmi dobré a můj Focus není výjimkou, sedí velice dobře a i s poměrně těžkým motorem se přes jasně patrný náklon v zatáčkách, drží stopy. Sedí se poměrně vysoko sedačka nejde dát níže, ale zvykl jsem si. Vzadu je místa na nohy a hlavu na tuto kategorii vozů docela dost. Na dálnici je směrová stabilita výborná, v Německu lze trvale jezdit okolo 180 Km. Tlumení nerovností je na české tankodromy myslím ideál, auta s tvrdým podvozkem považuji alespoň v té oblasti Čech, kde jezdím já, za nepoužitelná.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Motor je tichý a pružný, zátah je parádní, z 0 na 100 za téměř 9 sekund. Je poměrně slyšet turbo když prudčeji akceleruji, buď již se pomalu loučí, nebo je to vlastnost tohoto motoru. Zatím ale drží. Řazení poměrně přesné, ale mohlo by být ještě o něco lepší.Poruchy jsou, momentálně zlobí ESP, prý čidlo na předním kole, vyměnili ho, hrabali se i v elektrice, ale zatím to nebylo úspěšné, cukání při brzdění je stále patrné. Také zlobil EGR ventil, to se vyřešilo. Kapal i olej z motoru okolo výpustné zátky, dvakrát to přetěsňovaly různé autoservisy, snad už se jim to povedlo. Jinak jsem měnil spotřební věci jako jsou olej, filtry a tlumiče.

DOPORUČUJEME: Jaké je nejprodávanější auto v bazarech?

Interiér zatím vypadá dobře, lak je také kromě jednoho místa kam odletují kamínky pěkný a nebýt lidí co bezdůvodně auta škrábou a objíždí klíči, byl by ještě o něco zachovalejší. S autem jsem přes uvedené závady spokojen, jízda s ním mě baví. Náklady jsou přijatelné. Design jsem nehodnotil, je to hodně subjektivní věc, to ať si každý rozhodne sám.

Jan L.

11.2.2013 9:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist