Čtenářský test Fiat Punto 1.1 (1999)

4 fotografieAutobazary a vše o ojetých autech

Levné, malé auto bez výbavy se slabým motorem? Ideální vozidlo, třeba na cestu do školy... v testu spokojeného majitele.

Diskuze

13 komentářů

    obzb

    Tohle dle mě není ročník 99 ani omylem, poslední roky výroby měli výbavy označené Sole-Cult-Star s nápisem na boku, navíc se v roce 99 těžko dělala verze bez airbagu

    Martin

    Oceňuji možnost nechat čtenáře zaslat recenzi, ale možná by to redakce mohla po nich ještě zkontrolovat. Obvykle si na toto nestěžuji, ale pohled na hrubky a věty postrádající jakýkoliv smysl je tragický… 🙁

    Marty

    Záleží, co každý vůbec od toho svého vozidla chceme. S tímhle autem jsem jezdil asi 2 měsíce a už nikdy více.

    Výhodou je, že má servořízení a uvnitř, na malé auto, je celkem prostoru. To je ale všechno..

    Ten jednolitrovej motor je naprosto otřesnej – nemá prakticky žádný zátah a když jsem předjížděl traktor s pedálem na podlaze, tak auto odmítalo akcelerovat i na nižší stupně. No měl jsem víc štěstí jak rozumu.
    Spotřeba 7 l / 100 je dost u tak malého auta. To se svojí Felckou, stříkačkou 1.3 jezdím kombinovaně asi za 6,5 / 100
    Kmitající ručičku rychloměru bych toleroval, ale že mi nesvítily kontrolky jak se autu zachtělo, to byla celkem síla. Omylem jsem třeba přepl při odbočování na dálkovky a ani jsem o tom nevěděl. Nebo jsem se projel ulici s ruční brzdou, protože mi nesvítilo nic červeného.
    A kamarád má to samé, projel nějakým výmolem v noci a prorazil si olejovou vanu – no stálo ho to 2,5 tisíce, protože ta vana není něčím kryta.
    A také zadní tlumiče odešly celkem rychle…

    Za 2 měsíce jsem ho měl plné zuby a prodal jsem to. Nikdy bych do toho auta už nešel. Je to jen můj subjektivní názor.

    Mark L.

    Ty toho o autech evidentně moc nevíš. Jinak bys nemohl auto hodnotit podle parametrů který jsi popsal. Žádný z aut této třídy nemá pod vanou žádný šusplech. A při vymetení obřího výmolu ti proti proraženi vany plastový kryt pod motor asi moc nepomůže. Chválu pěješ na posilovač řízení, ten ale standardem nebyl a do auta těchto rozměrů a hmotností jej potřebuje jen slečinka. Jedničkové Punto mám už skoro 10let a nedám na něj dopustit, je to mrštné, prostorné, i bez posilovače dobře ovladatelné, jednoduché a hlavně spolehlivé auto, které jsem koupil jako ojetinu a za 100tis km nebylo větších problémů. Tvůj kus byl zřejmě dost špatný kup. Při porovnání s Feldou 1,3 nevidím nějaký rozdíl v dynamice, jezdil jsem oboje, tak mohu porovnat. A promiň srovnávat spotřebu 6,5 je OK a 7 je KO … to bys snad s přivřením obou očí mohl jen kdyby těchto spotřeb dosáhl jeden řidič na jedné trase na dvou autech. Jak ty víš, jak a kudy autor recenze jezdí? Kmitající ručička … s tím jsem se nesetkal, stejně jako s problémy s kontrolkami. A jestli se o poloze ruční brzdy informuješ pomocí kontrolky … platí moje první věta dvojnásob. Promiň, chápu že to byl tvůj, jak píšeš, subjektivní názor, tohle je zase ten můj.

    cubalibre

    Moje zkušenost je taková, že jsem auto koupil velice levne rok99, 1,2 Cult, byla to nějaká edice v tom roce, navíc to mělo modrej ineriér, hezčí volant bez airbagu, el. okna ve předu a centrál, jo ještě otáčkoměr a 14″ kola. Na výkon 60PS hbitý dost, manévrovatelnost super i bez serva a poruchy, fatální žádný, spojku jsem měnil na ulici na parkovišti za jeden den, jinak svíčky-káble, olej-filtry. Za dva roky téměř bez investic, prodával jsem bez ztráty, v době kdy jsem potřeboval jen přibližovadlo na něj zpomínám fakt rád.

    lamal

    Kupis si za 6 korun auto s posratym motorom a potom sa cudujes, ze nepredbehnes traktor ani s plynom na podlahe na nizsich stupnoch… punto 1,1 40kw je zive vozitko a na 2ke s plynom na podlahe predbehnes hociaky traktor s prehladom …

    felicia 1,3 striekacka /ine ani neboli/, ale asi myslis MPi ma priemernu spotrebu podla sprintmonitoru 6,8 – 6,9 l a to presne zodpoveda aj skusenostiam v reale a autor pisal spotrebu na kratke trasy a s neuspornym stylom co si si odtial vystrihol lebo ti to asi nevyhovovalo… motory Fire 1,1 aj 1,2 su velmi usporne do 6,5 i menej sa s nimi da pri normalnej jazde

    a to ze nejaky blb odtrhol vanu a stalo ho to 2,5k to nepotrebuje komentar, ked je idiot tak kto mu za to moze? na felicii sa neda odtrhnut olejova vana ?

    Deti nepiste radsej

    k22

    od modelu 98 měly Punta např. transparentní krytky směrovek a obchodní označení Cult 55,60 SX, měl jsem takového mazlíka a jezdilo ato pořád i kyž občas upadnul nějakej ten plastík,servis za hubičku..nedávno jsem viděl na mobile.de Puntíka ročník 94 s nájezdem 1.7 mio..:)

    PepaSFI

    to je úplně normální měření sil mezi podřadnýma Fiatama a úplně stejně podřadnýma Škodovkama. Člověk co mu kvůli korozi vypadlo z Felicie okno, ti bude vykládat jaký jsou ty Fiaty špatně udělaný. Když jsem si kdysi pořídil starou Pandu tak se mě jeden spokojený majitel škody 120 ptal jak to jezdí s tím ani ne litrem: Kolik to jede tady do kopce? Říkám na to, jak to myslíš, kolik? No jak rychle jezdíš tady do toho kopce. Já na to, no přece jak rychle chci, rychlost se tam neměří tak tacho ani nehlídám. No né, tak aspoň zhruba? Zdravě vytočenou trojkou, takže asi tak kolem stovky, výš už to moc nehoním. Tím diskuze skončila protože jemu to tam jelo tak 70. Jednou jsem si coby jeden z pořadatelů zkusil projet rallyovou rychlostku, s vědomím že mám starou rozviklanou škatuli a v žádným případě se nechci nikde rozbít, jen tak abych si utvořil srovnání. Zajel jsem 6 kilometrů přibližně za 6 minut. Na to mi jeden trulant řek že on s feldou by to určitě zajel za 4 minuty. Má smysl mu vykládat že to by asi vyhrál N třídu a pořádně by zamíchal i s pořadím v Áčkách? Podobný melhuby jsem zval na letiště že si uděláme príma odpoledne. Postavíme pár kuželek a budem nehorázně blbnout. Žádný velký soupeření, jen tak aby byla zábava. A i kdyby, já přece nemůžu ty jejich nadauta ohrozit. Ani jeden nechtěl.

    Mirda

    Punto 1. generace nikdy nemělo ve verzi 55 (1.1 motor) bílé blikače, ty byly v ČR výhradně pro verze s motorem 1.2 neboli 60SX, ELX, Cult, Stile ap. Stejně tak nemělo auto ve standardu do posledního dne výroby airbag ani u řidiče. Pouze auta pro německý trh a některé akční modely (Stile) nebo za tučný příplatek. Verze Sole byla pouze přejmenovaná poslední edice 55S přičemž kromě nálepky a čalouní s nápisy Punto se nijak nelišila. Kdyby Fiat nebyl hloupej tak auto mohl s úspěchem prodávat za 150tKč ještě dnes. Motory v posledním Puntu mají základ pořád stejný. Pokud bych dnes hledal auto za jeden průměrný CZ plat tak si nevyberu nic jiného. Ze stejného roku už bude shnilé i slavné Polo bez pozinku a těch závad které Vás mohou potkat na Puntu je tak málo a za tak směšné peníze, že kromě rezavé a méně bezpečné Felicie neznám ekvivalent méně náročného povozu.
    Seznam typických závad Punta
    – fouklé těsnění pod hlavou – výměna těsnění za pár kaček ev. přebroušení hlavy (stejně jako u Feldy)
    – vymlácené uložení zadních kyvných ramen (ano je tam nezávislé zavěšení zadních kol) – existuje sada uložení na převložkování původních ramen za cca 500Kč
    – prasklý obal alternátoru – repas za 3.500 origo Fiat
    – vadná zapalovací cívka (jsou tam dvě) á 500Kč
    Pokud někdo jezdí s Puntem 1.1 za 7 litrů tak doporučuji návrat do autoškoly, vnitřní prostor i v měřítkách dnešních vozů stejné třídy famózní, design na vůz uvedený někdy v r. 1994 nestárnoucí.
    Tohle auto je společně s podstatně dražším ale také menším ojetým yarisem nejlepší kup ve své třídě – myslím tím auto do 20tKč. Např.rozvody na auto stojí méně než plná nádrž.

    ST

    Kde je zmínka o servisních nákladech? Klady zápory, srovnání s konkurencí? Takto bych taky mohl napsat recenzi na svou Oktu. Jezdí za 5 a když se snažím, tak za 4. Zatím jsem měnil jen spotřebku. Tlumiče, brdy, čepy, silenbloky, rozvody… Vřele doporučuji. Je to nejlepší auto, páč ho mám…

    petulka

    Měla jsem možnost dlouhodobě sledovat a řídit obě auta, která zmiňujete a musím s Vámi nesouhlasit, felicie ač mladší a opečovávaná, kupovaná nová, tak byla po 11 letech značně zrezlá, několikrát měla poruchu kvůli které musela být odtažena do servisu, spotřeba nešla pod 7 litrů a  o nějaké super akceleraci nemůže být řeč ani v jednom případě, ale punto jezdilo kolem 6 litrů, spolehlivě vždy dojelo domů a mimo pravidelnou údržbu žádný servis nepotřebovalo a to mělo najeto více km, mělo více majitelů…. asi jste narazil na špatný kus, mě z osobní zkušenosti oslovilo více punto- dnes je staré 19 let a bez větší koroze, kromě zanedbatelné koroze podlahy v místě uchycení sedadel (podle většiny recenzí na internetu je to tradiční bolavé místo punt.), felicie byla pro nedostatky jako 11 let stará prodána (táta jí měl od roku 1997 do roku 2008)- už značně zkorodovaná…

    Petr

    JEDINÝ A OPRAVDU KVALITNÍ NÁZOR

    TomTom

    V mém autoparku se nacházely oba tady zmiňované vozy,tak sem hodím též názor.
    Nejprve Fiat 1,1 o výkonu 40kW,ročník 98,najeto 283 tis.km
    Motor má tah už od nižších otáček,celkem tvrdé a ostré brzdy,celkem slušnou výbavu,a nízkou spotřebu.
    Co bych mu vytkl je hodně tvrdý podvozek,a topení v zimě moc netopí,což je asi nemocí fiatů,stejný problém jsem měl i u Una.
    Co se týče rzi,tak byl hodně problém jen na podvozku,na podlaze několik děr.

    a Škoda Felicia 1,3 MPi,50kw,ročník 99,najeto 220 tis.km
    Motor táhne velice dobře,a to i na dálnici.Oproti puntu chudší výbava.
    Při mrazech velmi vynikající topení.Oproti puntu není třeba měnit rozvody,má řetěz.
    Co se týče koroze,neměl jsem s ní problémy,a to nebylo garážované.

    Obě vozidla jsou skvělou volbou pro někoho,kdo chce nenáročné,jednoduché vozidlo na krátké vzdálenosti či do města.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist