Cooper S Works Evo II

Jako kdyby nebylo 200 koní pro Miniho dost, tovární úpravce John Cooper přihodil dalších deset koní navrch a navíc chystá dlouho očekávané modifikace podvozku.

Pokud v sériovém Cooperu S držíte stále plyn až na podlaze, na nedostatek výkonu a rychlosti si rozhodně stěžovat nemůžete, a to má pořád svých 163 koní (po mírném faceliftu vlastně skoro 170). Když vám po několika týdnech či měsících ani to nestačí, můžete si u každého autorizovaného prodejce Mini na světě objednat speciální sadu Works, která vám za cenu kolem 150 tisíc korun zvedne výkon na rovných dvě stě koní.

Téměř čtyřicetikoňový nárůst je už opravdu znát a vychází z upravené hlavy válců, upraveného kompresoru, rekonfigurace řídicí jednotky a průchodnějšího výfukového potrubí s jadrnějším projevem. Výsledkem je snížení času z nuly na sto za 6,6 sekundy a zvýšení nejvyšší rychlosti na 230 km/h.

Celou sestavu si můžete objednat rovnou s novým Cooperem S, nebo si jí koupit dodatečně. Při jejím zabudováním platíte pořizovací cenu plus deset hodin práce.

Od příštího měsíce ale bude k dostání nová verze úpravy Works, jakési Evo II s výkonem zvýšeným na 210 koní, a to díky přepracovanému sání, novým vstřikovacím tryskám a další rekalibraci řídicí jednotky. Nabídky na ještě vyšší výkon mohou využít i majitelé stávající verze Works, pro které bude výměna dílů stát kolem 14 tisíc korun plus jednu hodinu práce.

Anglická firma John Cooper Works, se kterou BMW smluvně spolupracuje, se navíc chystá představit na pařížském autosalonu další dimenzi v továrních úpravách Mini. Od řijna se tak do prodeje dostane sportovní sada pro podvozek v ceně kolem 23 tisíc korun.

Základní nastavení Cooperu S je zcela v pořádku, ale s tak vysokým výkonem už jisté změny přijdou vhod. Firma navíc nechtěla zůstat pouze u úprav motoru, už jen proto, že se v Británii podílí na organizaci velmi oblíbené série okruhových závodů Mini Challenge. V nabídce se objeví i osmnáctipalcová kola a od začátku příštího roku i větší brzdy, rozpěrná tyč do motorového prostoru a řada karbonových dílů, např. zadní spoiler či kryty zpětných zrcátek.

Vynikající je na všech úpravách Works to, že se na ně vztahuje plná záruka BMW a nijak se tím nesnižuje klasická záruka na celé auto.

Od začátku výroby verze Works zaznamenali v Anglii již pět tisíc prodaných sad.

redakce autoweb.cz

10.9.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist