Co týden dal: za budoucnost zelenější

Evropská unie má plán na snížení emisí. Autoweb ale ví, že příroda potřebuje něco úplně jiného!

Pondělí
Švýcarsko není zrovna automobilovou velmocí, ba právě naopak – snad žádná evropská země nedává svoji nenávist k automobilu jakožto zdroji životních radostí najevo tak ostentativně jako Švýcarsko. Přesto tam mají rychlá auta rádi (jezdí s nimi na německé dálnice) a občas dokonce i nějaké vyrobí.

Zatímco ve Švýcarsku šikanují uživatele automobilů, Evropská unie si ráda smlsne i na jejich producentech. Dokonce i korektní Škoda Auto se proti nejnovějším iniciativám ohradila a upozornila, že spíš než další posílení šikany by ke snížení emisí pomohlo podpořit rychlejší obnovu vozového parku.

Postoj amerického státu Alabama k automobilům nám není znám. Zato nám známo že, že výroba nového crossoveru X6 v tamní továrně BMW je na spadnutí.

Úterý
BMW ostatně dělá všechno proto, aby zeleným fanatikům vzalo vítr z plachet. Inovovaná řada 1 inteligentně snižuje spotřebu i emise, aniž by ztrácela cokoliv z klíčových hodnot značky.

O hodnoty své značky vehementně bojoval i nejvyšší šéf Hyundai. Tak vehementně, že ho za to Jižní Korea chce odměnit kriminálem.

My jsme takových starostí naštěstí zůstali ušetřeni. Testovali jsme nové Volvo S80 a to zatím trestné není.

Mercedes Benz třídy C fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mercedes Benz třídy C fotogalerie

PR stroj BMW mezitím dál roztáčel svá kola a udržel značku na titulních stranách oznámením podrobností o novém Mini One D. Při této příležitosti jsem sestavil seznam aut, která mají stejný motor jako nové MIni: Citroen C3, C4, C5, Xsara Picasso, C4 Picasso, Berlingo; Ford Fiesta, Fusion, Focus, C-Max; Mazda 3; Peugeot 206, 207, 307, 407; Volvo S40, V50, C30. Omlouvám se, jestli jsem na nějaké zapomněl.

Středa
Koncern PSA chce pravděpodobně dobýt celý světový trh s turbodieselovými motory pro osobní auta. Jiný svůj výtvor totiž bude dodávat pro změnu do Mitsubishi.

Profesor Moos z ČVUT se snaží přijít na způsob, jak využít to nejlepší z mikrovlnné a satelitní technologie výběru mýtného. Prý to bude světový unikát.

Jestli vás zrovna jímá hrdost na chytré české hlavy, raději zadržte. Opravdu můžeme považovat za inteligentní lidské společenství, v němž je nejprodávanějším osobním vozem z dovozu Renault Thalia?

Čtvrtek

Ač je toto Porsche květinovým autem, květinové děti budou muset zůstat u svých volkswagenů busíků (pozor, nikoliv bursíků!). Na takovou květinku si lezením na komíny a konzumací konopných substancí nevyděláte.

Kdyby se ale komunita sedmi pracovitých hippies složila, možná by dala dohromady leasingové splátky na novou Dacii Logan MCV.

Pak by se z nich ovšem stali přisluhovači establishmentu. Museli by si koupit televizi a dívat se na pořady o žravých, zlých a nebezpečných automobilech. Moderátor toho světově nejproslulejšího z nich, Richard Hammond, prozradil několik detailů o své rekordní bouračce v rychlosti bezmála pět set kilometrů v hodině.

Pátek
Velký den pro trojcípou hvězdu. Mercedes-Benz vyrukoval s novou třídou C. Až za několik měsíců uvidíte v německých novinách inzerát na sportovní C 63 AMG, bude vypadat nějak tato:  „Představujeme nový Mercedes-Benz C 63 AMG. Má výkon 450 koní, každých sto kilometrů spálí tolik s tolik litrů benzínu z neobnovitelných zdrojů a vypustí do vzduchu, který dýchají naše děti, tolik a tolik gramů jedovatého oxidu uhličitého. Stydíme se. Jeďte raději vlakem.“ Mohou za to lidé, kteří se nazývají ekology.

Kdybychom na něj měli, hned bychom si koupili ten nejžravější Mercedes, jaký je vůbec k mání, a jezdili bychom s ním pod okny sekretariátu Strany zelených od rána do večera. Jakožto správní ekologové totiž víme, že kytičky potřebují oxid uhličitý. Čím víc oxidu, tím víc kytiček.

Jezděte autem, chráníte přírodu!

Jirka Červenka

19.1.2007 2:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist