Co týden dal: vodíková bomba

…a spousta dalších věcí, kvůli kterým nám stálo za to chodit v uplynulém týdnu do práce.

V pondělí ráno vynesla svůj verdikt jedna z nejsledovanějších porot v automobilové branži. Evropským autem roku se trochu nečekaně stalo lifestylové MPV Ford S-Max. Zaskočeni tím byli nejen zdánliví favorité klání, ale i samotní představitelé Fordu. Pokud jde o nová auta, byl počátkem týdne byl vcelku klid a největší zprávou tak zůstalo páteční představení nové generace mikroauta Smart Fortwo. Při pohledu zvenku byste to do něj možná neřekli, ale je větší, prostornější a díky novým motorům také rychlejší.

Cadillac sice představil zbrusu nový luxusní model, jenže to nás nechalo chladnými – prodávat ho budou jenom v Číně. A zase tak úplně nový stejně není, jde o prodlouženou verzi sedanu STS. Příliš vzruchu nezpůsobily ani první fotky nového Mitsubishi Outlander, ani informace o tom, že Škoda Auto staví nové technologické centrum. Víc nás zaujaly výsledky švédského výzkumu, podle kterého není telefonování za volantem tak nebezpečné, jak vám posledně tvrdil ten neoblomný policista.

V úterý Mercedes oznámil, že od konce poslední světové války vyrobil pětadvacet milionů aut, a při té příležitosti se rozhodl uvést do prodeje kabriolet SLK v limitované sérii Edition 10. Bulharům mezitím nedala spát skutečnost, že v automobilových časopisech se o jejich zemi píše leda v rubrice „Kam raději nejezdit“, a pustili do světa návrh supersportu I2B Wildcat.

Ve středu jsme se sborově rozčilovali, že platnost dálničních známek tentokrát končí už letos a ne až k následujícímu lednu, jak bývalo dobrým zvykem. Nelibí se to podstatě nikomu – zvlášť když se nebudete moct vymluvit, že jste známku nedokázali včas sehnat. Jejich prodej totiž začne už příští týden. Známky neznámky, v Mnichově měli důležitější starosti. Začínají totiž vyrábět sériový, plně homologovaný, silničního provozu schopný model Hydrogen 7, v jehož dvanácti spalovacích komorách může kromě benzínu hořet i vodík. Aston Martin nechtěl zůstat stranou pozornosti a na bavorskou vodíkovou bombu odpověděl zveřejněním fotek nového V8 Vantage Roadster.

Čtvrtek byl velkým dnem Volkswagenu. Jednoho z jeho bývalých manažerů sice vyšetřuje policie, ale ti současní se od nynějška budou vozit v novém über-Passatu R36, který má pohon všech kol a tři sta koní. Sympatická hodnota, dobře se pamatuje. Fiat se pochlubil daleko skromnějšími čísly – nástupci legendární pětistovky prý ke spokojenému životu v ulicích velkoměst postačí dva válce.

Wendelina Wiedekinga z Porsche už asi nebaví, když mu firma tak hezky prosperuje. Možná si navýšením podílu ve VW zajišťuje budoucí angažmá, ve kterém by ho čekala trochu zajímavější práce. Třeba by ve Volkswagenu předvedl stejné zázraky jako u Porsche, jež dokázal přetvořit z firmičky na pokraji krachu v nejziskovější automobilku světa. Nebo že by jen chtěl ten nový Passat za služební auto?

My v redakci autowebu služební auta zatím nemáme. Otestovali jsme ale nový Hyundai Accent a samozřejmě jsme ho i natočili na video. Kontroverzní plivač jedu Marek Knotek nic nenatáčel, zato se nechal pořádně vytočit. Zajeli jsme i do bazaru, podívat se na zoubek velmi oblíbenému Hyundai Santa Fe. A Honza Koubek zahodil svoji čerstvě zřízenou průkazku na MHD poté, co si někde přečetl, že ropa jen tak nedojde.

autoweb.cz

17.11.2006 6:56

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist