Co týden dal: malý a velký

Největší automobilové novinky uplynulých sedmi dnů byly poněkud protichůdné: na jedné straně monstrózní Porsche Cayenne, na druhé titěrný Fiat 500. Mezi ně se ale vešla spousta zajímavých věcí.

Pondělí

Honza se hned při pondělku znovu roztesknil, když zavzpomínal na staré dobré časy se šroubovákem. Retro téma ostatně naší homepage v průběhu dopoledne vévodilo: dalším velkým tématem dne byla rubrika s ojetinami a jeden z nejlevnějších způsobů, jak se dostat k velkému kombi s pohonem zadních kol.

Když je auto ještě větší než kombi, říká se mu SUV. A když je hodně ošklivé, říká se mu Porsche Cayenne. Ošklivé káčátko mezi luxusními teréňáky se představilo v nové podobě.

Hned dvě automobilky zabrnkaly počátkem týdne na sportovní notu. Ale zatímco ve Volkswagenu poznávají sportovní auta podle velikosti kol a počtu přidaných plastů, Lexus se pustil do sportování se vší parádou. Zanedlouho uvede na trh model IS-F se čtyřistakoňovým osmiválcem.

Tak nízká čísla jsou chlapíkům z americké tuningové firmy Callaway pro smích. Vždyť čtyři sta koní má kdejaká sériová Corvette, že ano. To jejich C16 jich ze svého šestilitrového motoru vydoluje hned 616.

Úterý

Martinu Winterkornovi došla trpělivost s problematickým SEATem. Až se prvního ledna oficiálně stane novým šéfem koncernu Volkswagen, dost možná se španělské automobilky jednou provždy zbaví. To někteří majitelé smartů v Německu by se rádi zbavili svých aut. Prý jim vadí, že na ně majitelé mercedesů koukají spatra.

Trochu spatra se na vás lidé budou dívat i tehdy, když budete řídit novou Mazdu MX-5 kupé-roadster. Tentokrát je však příčina ryze geometrická – i nejvyšší bod nizoučkého sporťáku, který jsme tento týden testovali, je hluboko pod úrovní očí. Hluboko dole měly být podle očekávání rovněž ceny na Slovensku vyráběného modelu Cee’d, s nímž by Kia konečně ráda udělala díru do světa. Sumy oznámené na tiskové konferenci však rozhodně nijak podbízivé nejsou, třeba takový Citroen C4 se dá pořídit za velmi podobné částky.

Za kolik pořídilo ministerstvo dopravy internetové stránky Besipu, můžeme jen hádat, ale polopravdy, faktické nesmysly a několik naprostých banalit, z nichž web sestává, pořádně namíchly daňového poplatníka Marka Knotka.

Zatímco Marek zuřil, v italské Boloni na stánku Fordu se shrnovala plachta z faceliftovaného Fordu C-Max. Zepředu se teď podobá S-MAXu a už se nejmenuje Focus C-Max, ale jenom C-Max. Ne, že by na tom záleželo. Je to dobré auto a zůstane jím, i kdyby se jmenovalo Y-min.

Středa

Jaguar představil S-Type pro rok 2008, který bude v roce 2008 nahrazen jiným modelem. Rozumíte tomu? Honda nepředstavila nic, ale zájem stejně vzbudila. Zveřejněná skica konceptu Accord kupé, určeného pro detroitský autosalon, vypadá moc slibně. Přinejmenším skoro stejně slibně jako nové BMW X5, které nadchlo Honzu v Aténách. Řekové si ale spíš než na velká SUV potrpí na šik kabriolety. Třeba takový Peugeot 207 CC je pro balení naivních českých turistek naprosto ideální. Určitý typ holek by ale mohl letět i na nový Fiat 500, jehož obrázky se dostaly k lidem opravdu netradiční cestou.

 

Čtvrtek

Do ředitelského křesla Audi, uvolněného Winterkornovým postupem do čela koncernu, usedne Rupert Stadler. Přebírá firmu v dobrém stavu, i když takové Toyotě by mohl leccos závidět. Týdeník Ekonom přišel s informací, že nová Škoda Fabia se už vyrábí sériově. Mimochodem, viděli jste naše špionážní fotky?

Mercedes žádnou fotku svého nového motoru nezveřejnil, ale v tomto případě jsou stejně důležitější čísla: vidlicový osmiválec 4,0 l v modelu S 420 CDI má sílu jako lokomotiva.

Pátek

Italové se konečně probudili a oznámili na autosalonu v Boloni, co mají pro motoristické nadšence nového. Třeba taková Alfa Romeo LF od Fioravanti má novou střechu, kdežto Maserati Quattroporte dostalo novou převodovku. Opel Astra má střechu i převodovku starou, zato byl obdarován maskou chladiče s novým logem. Brzy ho totiž začnou prodávat v Americe. Kde budou prodávat AC Kimber, netušíme, ale máme obavu, že u nás to rozhodně nebude. Hlavně že starých krámů se k nám vozí pořád víc.

autoweb.cz

8.12.2006 4:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist