Co si také koupíte za cenu nové Škody Rapid

6 fotografiíporadna

Pokud máte našetřeno na Škodu Rapid všech potřebných 289 900 korun, ale stále váháte, máme pro vás mnohem zajímavější volby.

Diskuze

54 komentářů

    ZJ

    Když už se do hledáčku dostaly všelijaké exoty, pak už by se hodilo zmínit, že za stejné peníze máte 2 nové Thalie, 2 Fiaty Panda, nebo po jednom od každého.

    mára

    Jo, nebo že za jednoho rapida můžete mít 140 000 rohlíků, 10 000 pecnů chleba nebo 2000 menu ve fástfůdu

    CnT

    A hlavně proč srovnávat nové auto s ojetinou. To už to rovnou můžete srovnávat s motorkama.

    Jirka

    Tuším, že Rapida si budou nejspíš kupovat rodiny, které mají menší děti a peněz nebude nazbyt. Pak nechápu, jak někdo takovej může reálně a naprosto vážně přemýšlet nad koupí a hlavně živení STI, CL500 apod. :-D. Jako každý podobný článek to tedy beru jako rozplývání se nad něčím: co by bylo, kdyby bylo…

    Jirka

    Tuším, že Rapida si budou nejspíš kupovat rodiny, které mají menší děti a peněz nebude nazbyt. Pak nechápu, jak někdo takovej může reálně a naprosto vážně přemýšlet nad koupí a hlavně živení STI, CL500 apod. :-D. Jako každý podobný článek to tedy beru jako rozplývání se nad něčím: co by bylo, kdyby bylo…

    pylot

    Jedina smysluplna nahrada je tam podle me passat. zbytek je budto zrout, nesmysl a nebo narocny na servis. A nebo oboji…

    SP

    Pokud vezmu v potaz, že Octavia II (zde z roku 2009) by mohla skokově ztratit na ceně s příchodem nového modelu, zdá se mi jako ideální alternativa Passat, koncernová auta si drží cenu skvěle, ale s novým autem ztratíte spoustu hodnoty už při vyjetí ze showroomu a ten Rapid je fakt moc moc drahej:) Každopádně článek to byl inspirativní i z hlediska výkonů ,,konkurentů,, 😀 Navíc jsme si vzpomněl na článek Autowebu o chystaných konkurentech z Francie a Rumunska…

    Martin

    Já chápu že dneska hodně lidí nemá moc peněz. Ale moc nechápu jejich potřebu si kupovat úplně nový vůz! Impreza sice nebude určitě nejlepší příklad ojetého auta, ale najde se spoutu zánovních aut za dobré peníze. Můžu si vybrat skoro nové auto o hodně levnějc, s dobrou výbavou. Ne nové auto s líným motorem a výbavou \“sociál edition\“…

    Steve

    Ta první část byla spíš pro pobavení. A v té druhé části? Pro rodinu co nemá peněz nazbyt je tam lepší výběr. A pokud mají opravdu hluboko do kapsy a brali by to snad na splátky, tak mohou mířit ještě o 100tis níž a koupit to samé jen o pár let starší. Servis je vyjde na stejno, pokud uměj vybírat a nekoupí vrak.
    Já před 4 lety koupil 1,8 Mondeo rv 2001 a pořád mi plně slouží, za ty 4 roky jsem do něj nasypal kolem 20 – 30 tisíc, většinou běžná údržba (brzdy-destičky, olej, pneu, trefená srna :D… a teď mě teda čeká větší investice za komplet brzdy a ještě se asi něco najde na podvozku, předem odhaduji tak na 20 až 25tis) To bych třeba do nové Fabie (kterou mi kde kdo doporučoval místo toho Mondea jako rozumnější volbu!!!) vrazil minimálně stejně a ještě by mě v holém základu vyšla o 50tis dráž na koupi.

    Steve

    Souhlasím, pro někoho kdo má na vůz 200-300tisíc je lepší kvalitní ojetina než nový low-end.

    f4o

    nuz na slovensku ma rapid cenu od 11 111 eur (s trojvalcom 1.2 a 75hp!) podotykam, ze sa jedna o \“uvadzaciu\“ cenu, ta \“cennikova\“ je 12430 eur…
    to mi pride teda znacne sebavedoma suma…

    za tu cenu, je uz velmi slusny vyber ozaj roznych jazdenych aut… napr. take bmw 3er v solidnom stave… co je auto, s ktorym sa rapid, s vynimkou velkosti batozinoveho priestoru nemoze porovnavat teda ani nahodou…

    OndraS

    Článek je určitě napsán trochu nepřesně a zmatečně. Pokud autor myslel \“Co se dá koupit za 300tis za alternativu k Rapidu\“- tak to nedává smysl. Stejně tak pokud autor myslel: \“Co za zajímavější auto než Rapida byste si za 300tis koupili?\“ – to mi taky neštimuje. Osobně si myslím, že kupovat jakékoliv auto přímo z výrobní linky je ekonomická sebevražda. Existuje ovšem skupina lidí, která si může okamžitý pokles ceny dovolit, ta však kupuje auta v jiné cenově relaci. Kupovat tak Rapida za 300tis v sociální výbavě, aby v létě měl hodnotu o 70tis nižší a za dva/tři roky o 120tis nižší to je prostě hloupost. Pokud \“nové\“ auto tak s nějakými 50/60tis km dva/tři roky staré a s cenovkou aspoň o 30% nižší než když vyjelo z fabriky. Taky bych hodně hleděl na značku a model, který neztrácí rychle hodnotu a má cenově přijatelný servis. Třeba takový Avensis, Golf, 3er, Volvo V70 atd..

    Lukin

    No obávám se, že minimálně v první části článku budou mít auta \“kapičku\“ stočené tachometry… Asi bych to kdyžtak viděl na Passat, nebo Octavku. Upřímně, pokud bych si momentálně šel pro rapida, tak bych cestou zastavil u VW a koupil si za stejnou cenu golfa;) Když jsem přesedl z nového Golfa do Rapida, tak jsem si připadal, jako v o 100000 levnějším autě. A to Rapid bohužel není…

    ..

    Tak jsem ze zvědavosti otevřel Sauto zadal rok výroby od 2011, nájezd max 15tis km a cena do 300tis Kč a vypadlo na mě nespočet prakticky nových aut-golf, focus, auris, francouzi – všechno bez pochyby lepší auta než Rapid, prakticky nová a stále ještě v záruce. Chápu, že ten, kdo uvažuje o Rapidu, si asi nepůjde koupit osmiválcový mercedes, ale výše zmíněné vozy budou mít +- stejné provozní náklady jako Rapid.

    Tomek

    všichni víme, proč bazary píšou \“stav tachometru\“ … u stočeného auta, kterých je v čr většina, to nakonec totiž není lež. Vy nám ale pěkně kecáte, kdo by se zbavoval zánovního auta s minimální kilometráží…

    S Thalii trefne prirovnani, lowend Skoda proti lowendu Renault. Rapid nam byl prezentovany a postupne odhlaovany jako by to bylo neco mezi Octavkou a Superbem a vysel z toho zmenseny Logan, dovybaveny o skrabku 🙂

    Osobne pokud bych chtel alternativu k Rapidu, tak se mi nejvice libil ten napad s 8val Mercedes, jen bych to udelal jinak, za 200tisic bych si koupil ojetou Mazdu MX5, 50tisic bych zaplatil manzelce jako odstupne za to , ze ji vykopnu z bytu a zbyvajicich 40tisic bych investoval do benzinu dovolenych a do holek na jednu noc 🙂

    no zrovna Rapid je technicky zastarala technika prebalena na prodlouzenou platformu pola.
    pro rodinu je mirne plus kufr, minus ze tam nevlezou tri deti vedle sebe.

    Osobne bejt rodinou s napnutym rozpoctem, volim mirne ojete Berlingo, na ktere se Rapid nechytne ani v jednom parametru dulezitem pro rodinu…

    mariov8

    I sedl jsem si ke konfiguratoru Skoda auto a nakonfiguroval obdobného Rapida jako auto, které jsem si poridil zhruba ze stejnych duvodu jake popisuji marketingovy experti Skoda auto. Cenovy rozdil mi vysel v neprospech Rapida 90 000,-!!! Jako kupujici hledajici auto pro rodinu za nizkou cenu bych si za cenu nove Skody Rapid dnes koupil novy (to by byla podminka, pozor s ojetinami mam bohate zkusenosti) Citroen C Elysee 1,6HDI Tendance nebo lepe v plne vybave Exclusive a s metalizou za dalsich 40 000,-. Za usetrenych 50 000 bych mel navic diesel s cca o 1,5L nizsi spotrebou (ktera mne jako otce mlade rodiny zajima) a dovolenou u more. Kocarek nacpu v pohode i do sedana a lednici nebo pracku mi vsichni prodejci elektra dnes dovezou az pred barak. Ze to neni liftback tedy neni problem, spise mi vyhovuje prijemne komfortni podvozek a libi se sirsi a hezci interier ktery nevypada jako by to nekdo vykradl uz na vyrobni lince. Thalia uz je moc mala a zastarala, ale sestersky Peugeot 301, Fiat Linea nebo Chevrolet Aveo sedan (vzadu je malo mista, ale malym detem to nemuze vadit) by taky mohli byt alternativou.

    Dobry napad ale muzes jit klidne jeste dale a koupit rovnou Lodgy 1.5 dCi 🙂

    Das tam dve lednice nebo 5 deti … a vyjde te to zase levnejc nez Rapid…i s tou dovolenou u more a metalizou

    asi si sedis na vedeni, prvni pulka clanku byla jen pro srandu, co se da koupit, druha byla minena vazne.

    Rodiny s kupou decek a malo penezma si mohou koupit misto rapida bud poradnou ojetinu anebo jeste horsi novy vergl, nez je vergl Rapid. Dacie Lodgy, Renault Thalia…. novych plecek jsou plne autosalony.

    mariov8

    Vypadlo mi, ze pocitam s tim, ze Skoda auto brzo doplni pro Rapid 90PS variantu motoru 1,6TDI, ktera snad sleze o 40 000-50 000 nize, protoze s variantou 105PS jsem na 450 000,-Kc jen to hvizdne.

    mariov8

    Lodgy? To uz jsem videl . To bych nedal…

    Ale jo, jeste levnejsi, jeste vetsi. Jen se musi uplne rezignovat na vzhled a techniku.

    Martin

    NAOPAK Rapida si koupi bezmozci co maji peněz NAZBYT (i za cenu, že si je půjčí). Socka si asi těžkou koupí malý, nepohodlný a nepraktický křáp pro rodinu. Tohle budou kupovat, aby měli NOVÉ auto a mohli dělat machry na sousedy (hahaha). Socka si koupí Focus v kombíku za 100t. A to co utratí za opravy ušetří za pravidené garanční servisy.

    no je to bohuzel presne tak, jak to pises.

    Skoda to prezentuje jako bezkonkurencni levne auto s nejmodernejsi technikou, ovsem realita je trosicku jinak, je to dost drahe auto v hodne ubohe vybave a technika je taky spise jen prumerna…, rekneme odpovidajici konkurencnim lowendovym vyrobcum.
    V necem o neco lepsi a v necem zas o neco horsi.

    M

    Já bych šel do té imprezy, protože moje šestileté děti by to ocenily, že to pořádně jede a ještě by mě hecovaly!

    promiňte ale není problém koupit ojetinu v německu. tam auto i kolem 200 tisíc najeto není vyklepanej řízek.čeští bazaristi jsou hovada a to jen proto že čech je dementní člověk, který kouká na kilometry. důležitý snad je v jakém je stavu a o tom kilometry nevypovídají. pokud narazíte na octavii s 70 tisícema a s vyhuntovaným podvozkem, rozpraskaným volantem a vrzající palubovkou tak koupíte ji nebo octávku s 250 tisíci najeto a v zánovním stavu? v německu se kilometry nestáčej

    hm, tak jedine pokud mas drsne pany kluky anebo elisku junkovou v nezletilem vydani

    ja mam pomerne usedly sedan a kdyz jsem fakt spechal s detma vzadu v sedackach, tak se mi pak dost drsne poblinkaly a co jsem nahnal na ceste jsem nasledne ztratil pucovanim interieru, o ztrate rodicovske prestize nemluve 🙂

    Dobrej nápad:-)))))

    mariov8

    Rapid je asi opravdu nejlepsi auto segmentu, s vyhradou k prostornosti interieru a prilis strohemu dizajnu. Zvlaste ten interier je diskutabilni. I dobrou techniku je totiz potreba hezky zabalit! Bohuzel pro Rapid cele auto neni lepsi o vic nez 20 000 – 30 000,-, nez konkurenti a Skoda za nej chce tak o 50 000 az 60 000,- vic. S nejakou vybavou se rozdil splha ke stovce! To je v rozporu se zadanim \“levne auto pro ceskou rodinu\“. Jestli uz mam dat za auto 300 000 nebo 400 000,- je totiz za a) 33% navic a za b) 100 000,- ktere bezna mlada rodina (a stastna ze si muze dovolit nove auto) nema nebo radeji (nebo protoze musi) investuje do bydleni. Skrabka ve vicku nadrze nebo tuzsi podvozek neni zrovna to, co k pohodovemu presunu z bodu A do bodu B po typicke ceske silnici na ceste ze satelitu za praci tatka nebo mamka oceni. Primereny prostor v kabine, usporny a levny diesel, slusny kufr, dobry (ve smyslu s rozumnou rezervou bezpecny, nemusi byt vyborny, nebude to C63AMG na vyblbnuti se) ale odolny a komfortni podvozek je to co potrebuji. Jako by ve Skodovce uz zapomneli kde byli pred 20ti lety. Uvidime jak se chytnou dalsi 2 Frantici pro krizi, Fluence a Megane Generation jsou na silnicich ve slusnych poctech.

    Misak

    Každému co podle chuti hodno jest.Třeba,já bych do podobně starého Mondea už znovu teda nešel ani náhodou.To by muselo být max 2roky staré a najeto max 30000km,abych ho koupil.Jo a hlavně né v naftě,to se pak spíše tahá na laně a kde jaká Felda či Fábie se s takovou krávou nepotáhne.

    Tak tak:-)

    mariov8

    Presne tak a najdou se tam i predvadecky co maji najeto leda tak par tisic a jsou to prakticky nova auta nizsi stredni tridy. Kdyz postavim vedle Rapida Citroen C4 coz je hatchback ale s relativne velkym kufrem, neni co resit.

    Michal

    Tak jsou lidí co nechtějí auto z kterým už někdo někde \“rajtoval\“.Jinak souhlasím,Rapid s výbavou \“sociál edition\“ za takový prachy určitě ne.Jinak se dají taky koupit uplně nové vozy skladové,na které se dá reálně usmlouvat sleva 20000-40000kč a samy o sobě už jsou levnější než z konfigurátoru.

    Volvo a Toyota mají cenově dostupný servis??To se mi nezdá.

    lidí co nechtějí auto z kterým už někdo někde \“rajtoval\“ maji dost draheho konicka. S novym autem v cene 400tisic muzu hned po vyjezdu z brany autosalonu smele 50tisic odpocitat.
    Lepsi ojetina za cca 250tisic bude mit do roka a do dne stejnou zustatkovou cenu, takze samotny pocit ze to auto prede mnou nikdo neridil vyjde na temer polovinu porizovaci ceny.

    Steve

    Do nafty takhle olítaný bych nešel, to je časovaná bomba a u monde z těhle let to platí dvojnásob.
    Ale za 300tis člověk koupí benzin Mondeo rv 2009 kolem 100tis najetých. Jako rodinný vůz, který nebude brát moc peněz na údržbě, odveze občas na výlet, dovolenou a nákup my to přijde lepší volba než Rapid v nulové výbavě s 1,2 motorem. Pokud zrovna nemá úchylku, že musí mít nové.

    Michal

    To máte sice pravdu,ale takových co kupují auto za 400000kč teda moc není.Dá se koupit třeba i předváděčka s nájezdem max10000km a se všemi zárukami a to auto bude min o 80000tis levnější a vonět novotou.Když už mám utratit svoje prachy,tak ať to stojí za to.Pokuď někdo mění auto jak ponožky,tzv. po 1roce,tak je jasné,že 5let starej popelník z \“Áček se mu vyplatí víc.

    To je možný,o Mondea v benzínu není v ČR zájem,a lidi chtějí diesely,protože benzín je pro ně nenažráný,proto se i špatně prodávají.

    M

    No právě, já mám taky usedlý sedan s nebezpečně nízkým výkonem, jak jsem se tu dočetl… Tak by to jako další auto chtělo něco výkonnějšího. Ale ne kvůli bezpečnosti (to je blbost), ale kvůli dlouhým cestám. Ale moje šestiletá dvojčata mě opravdu hecujou a když padne na semaforu červená, tak nadávají 🙂 O komentářích, které si od nich musí vyslechnout žena, když je veze, radši nemluvě…

    jl

    já a děti jsme jednoznačně pro kabriolet. nevím ale, jak to obhájit před manželkou

    Honziiik

    Taky sem se rozhodoval zda nové nebo jeté sice rozpočet byl 600 t. a podmínkou automat, když jsem zjistil co chtějí za oktávku,vyrazil jsem do de a v BMW premium selection koupil rok a pul stare BMW 520d s 90 t. km a servis bych řekl že je pomalu levnější jak na škocnu 🙂 (pravidelny servis po 30t mě vychází v autorizovaném servise na 7500 ,-) na brzdách mám najeto 30t. a hlásí že ještě 40 t. najedou. a zadní dokonce 60t 🙂 takže jejich cena je adekvátní výdrži, spotřeba kolem 6 l.

    Cena rapida je podle mě nesmyslná, myslel jsem že by to nebyli špatný služebáky, ale při tý ceně, ee.

    Honzííík

    Ještě jedna narážka, mám auto od bmw jak jsem psal výše a mělo najeto 90t za rok a pul, tak jakto že 9 let starý bmw má jen 160 😀 velká část cz bazáristů sou hovada, tomu snad ani nikdo věřit nemůže proč bych si kupoval bmw a pak najel jen 15 t. km za rok to nejde i bábička co jezdí v neděli do kostela

    Kip

    Ten bavorák má aspoň 2x tolik najeto, jak můžete někoho krmit tím, že za 8 let s tím autem někdo najede 150t km? necelých 20t za rok? Dědek asi vozil bábu do kostela, ne?

    ten kdo umí alespoň trochu počítat si nekoupí rapida, za tu cenu je na trhu minimálně 10 lepších aut

    Bejk

    Promiňte, ale vyhledat si v autobazaru všechno co má cenovku obdobnou jako Rapid umí snad každý. Spíš by mě zajímalo, kam by měl člověk s tou částkou v kapse zamířit pro nové.

    jo, jo

    v německu se kilometry nestáčej

    Pokud to není auto k prodeji na východ od opáleného bazarníka…

    abeceda

    Nevím, odkud čerpáte informace – bohužel Vás musím poněkud poopravit.
    V Německu se tachometry „stáčí“, stejně jako v Česku. Jen rozsah je menší, ale jsou v Německu oblasti, kde i olítané taxíky lidé kupují.
    Pokud se podivate do měsíčníku ADAC, asi Vás udiví, co se o omlazovaní vozidel píše… Jsem v Německu nedlouho, ale ani zde bych si auto bez servisní knížky nekoupil.

    Jan

    Já jsem si objednal za tu cenu novou Toyotu Auris 1.6 s metalízou a služnou výbavou. Nekoupím si staré auto, kde mě může stát servis i víc, než 100 tis.

    Vita

    To je porovnání ala TV Hovna .. za cenu Veyronu může mít 150 Fábií..

    To co píšete zní logicky taky bych tomu nevěřil ale musím napsat ze se najdou i výjimky.Ja jsem vyrostl v rodině odchovane na Bavoracich Tata ma ve firmě 2 323i obe mají za 10 let přes 300tkm a šlapou jako hodinky a máme se koupilo jako druhé auto do rodiny pravé 525d kombi rok 2006 a od te doby najeto necelých 150tkm spotřeba kolem 8l servis se da utáhnout akorát havarijní je dost brutalni

    arda

    Viděl jsem včera novýho Rapida. Je to hnus fialovej a má to snad 13\“ kola. Jdu si koupit novýho Renaulta Megana se vším všudy za 220 tisíc, a budu se smát všem koko.um, kteří si tu hnusnou škodovku za ty prachy koupí.HEHEHE!!!!

    šleha

    Mělo být napsané CO SI TAKY NEKOUPÍTE.
    Připadá mi,že autor zadal domácí úkol svému pubertálnímu synkovi,který narychlo sesmolil po vykouření jointa.Alespoň ta první část,Jinak pochybuji,že autor má děti a jointa vykouřil sám.
    Asi jediný rodinný auto je tu Galaxi a pak combíky.Rodinný znamená prostorný,pohodlný a variablní,což Rapid asi nebude.Mám Scénica a měl jsem Felicii.Kdyby nehnila a měla klimu,tak si ji nechám.Náklady za hubičku a prostor srovnatelný.Scenic je jiná písnička.Náklady na údržbu ale vyvažuje pohon na LPG.Dvě děti v sedačkách a ještě se mezi ně vejde dospělá osoba.Scenic byl první MPV a dodnes ,to co umí on se ještě nenaučili dělat některá nová auta.
    Mladá rodina pro které je prý Rapid určen si ho podle mě jistě nekoupí ,navíc za tu cenu,protože mladá rodina si nemůže dovolit utrácet za hlouposti a převrací každou korunu.Kamoš,co dělá ve Škodovce -autosalonu povídal,že prý za tu dobu už prodali všechny Rapidy co měli na skladu.Všechny DVA !A z Boleslavi jezdí chlapíci a vyzvídaj jak jim lidi trhají ruce…
    Trhat by měli,ale hlavy a těm z Boleslavi!
    Tož tak.

    Kuban

    Citroen voe 😀 Si v česku, tady tě čeští fanatici umlátí kloubouky za takový jinak pravdivý názor 😀

    Barchetta

    Rapid jako mezikus mezi škrkavkou Fábií a skorodospělým autem Octavií, kdo si to koupí? Nevidím jediný rozumný důvodu ho mít. Sám mám zmíněny F Galaxy 2007 a za 280tKč, za což by byla tahle škrkavka. Pravda má již najeto 85tkm, ale v plné výbavě a stavu nového auta. Jsem patriotem a věřte mi, kdybyb byl Yeti větší a pro 7 lidí, byl by doma místo Němce Galaxyho. Ale \“naše\“ automobilka nějak nestopjí o trh rodinných prostorných MPV (možná nemůže – VWE jí to nedovolí), kdo ví. Každopádně za ty peníze bych volil jednoznačně raději Octavii.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist