Co řidiče nejvíc ruší při řízení? SMSkování to není
Dopravní nehody
Vyrušuje řidiče více ladění rádia, psaní zpráv nebo snad nastavování navigace? Z výsledků budete asi skutečně překvapeni, psaní zpráv to totiž není.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
Dopravní nehody
Vyrušuje řidiče více ladění rádia, psaní zpráv nebo snad nastavování navigace? Z výsledků budete asi skutečně překvapeni, psaní zpráv to totiž není.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
kčemu tento článek,když se jedná o americká auta…..jen abyste něco napsali?
Myslíte si že jsou to motorické úkony jako lazení rádia,ovládání různých tlačítek na palubovce nebo to že v telefonickém hovoru řeším chod firemních záležitostí,rodinné a vztahové problémykdy mou mysl zatěžkávají takováto řešení…
Já si myslím, že když sledujete dopravní situaci, tak vám to v případě „emergency“ události přepne. Ale když se věnujete ovládání nějakého zařízení, tak tu „emergency“ událost nestihnete včas zaznamenat. A zrovna navigace, která je dnes tradičně ovládána dotyky na obrazovku, kterou musíte sledovat, protože se její obsah mění a virtuální tlačítka nejsou hmatem rozpoznatelná (na rozdíl třeba od klasického rádia a dalších ovládacích prvků auta), je klasickým příkladem odvedení pozornosti. PS: ovládám navigaci za jízdy taky. A taky telefonuju. Takže vím, co říkám ;).
Jestě daleko větší stresující vliv má stav na našich silnicích. Nesmyslně mnoho značek, buzerační úpravy (kruháče, ostrůvky, zúžení, nesmyslná preference chodců a cyklistů, nesmyslná omezení rychlosti) je vůči řidičově pozornosti daleko agresivnější, protože v řidiči trvale vytváří pocit strachu před (opět) nesmyslně vysokými pokutami a tresty. Vídám to pravidelně např. na úsecích pražské magistrály s omezením na 50, kde většina řidiču upřeně zírá na tachometr – a mnohdy pak gumuje silnici, když se kolona zastaví. Kdyby čuměli ven, udělali by líp. Pobýval jsem přes rok v Irsku – dopravních značek tak pětina, buzerace minimální a policajti měřili pokaždé jen tam, kde to bylo opravdu nebezpečné. Jsem zvyklý za jízdy telefonovat, používat radiostanici, ladit rádio, jíst a pít. Nic z toho mi ale tak neodvádí pozornost, jako číhání na siniční pasti a šikany.
vubec me to neprekvapuje.
Americka „stanoviska“ nemaji nic spolecneho s „lidskymi“
reakcemi …jsou proste americke
…
staci jen to, ze jako precedens muze slouzit to,
ze si ridic za jizdy v obytnem automobilu „odskoci“
do obytneho prostoru uvarit kafe jen proto,
ze v navodu neni uvedeno, ze se to „nesmi“
…
takze pro Evropany od Evropanu, ne od amiku…