co-ridice-nejvic-rusi-pri-rizeni-smskovani-to-neni.jpg

Co řidiče nejvíc ruší při řízení? SMSkování to není

Dopravní nehody

Vyrušuje řidiče více ladění rádia, psaní zpráv nebo snad nastavování navigace? Z výsledků budete asi skutečně překvapeni, psaní zpráv to totiž není.

Diskuze

5 komentářů

    abbe

    kčemu tento článek,když se jedná o americká auta…..jen abyste něco napsali?

    Jiří

    Myslíte si že jsou to motorické úkony jako lazení rádia,ovládání různých tlačítek na palubovce nebo to že v telefonickém hovoru řeším chod firemních záležitostí,rodinné a vztahové problémykdy mou mysl zatěžkávají takováto řešení…

    Já si myslím, že když sledujete dopravní situaci, tak vám to v případě „emergency“ události přepne. Ale když se věnujete ovládání nějakého zařízení, tak tu „emergency“ událost nestihnete včas zaznamenat. A zrovna navigace, která je dnes tradičně ovládána dotyky na obrazovku, kterou musíte sledovat, protože se její obsah mění a virtuální tlačítka nejsou hmatem rozpoznatelná (na rozdíl třeba od klasického rádia a dalších ovládacích prvků auta), je klasickým příkladem odvedení pozornosti. PS: ovládám navigaci za jízdy taky. A taky telefonuju. Takže vím, co říkám ;).

    Kadel

    Jestě daleko větší stresující vliv má stav na našich silnicích. Nesmyslně mnoho značek, buzerační úpravy (kruháče, ostrůvky, zúžení, nesmyslná preference chodců a cyklistů, nesmyslná omezení rychlosti) je vůči řidičově pozornosti daleko agresivnější, protože v řidiči trvale vytváří pocit strachu před (opět) nesmyslně vysokými pokutami a tresty. Vídám to pravidelně např. na úsecích pražské magistrály s omezením na 50, kde většina řidiču upřeně zírá na tachometr – a mnohdy pak gumuje silnici, když se kolona zastaví. Kdyby čuměli ven, udělali by líp. Pobýval jsem přes rok v Irsku – dopravních značek tak pětina, buzerace minimální a policajti měřili pokaždé jen tam, kde to bylo opravdu nebezpečné. Jsem zvyklý za jízdy telefonovat, používat radiostanici, ladit rádio, jíst a pít. Nic z toho mi ale tak neodvádí pozornost, jako číhání na siniční pasti a šikany.

    ml_3

    vubec me to neprekvapuje.
    Americka „stanoviska“ nemaji nic spolecneho s „lidskymi“
    reakcemi …jsou proste americke

    staci jen to, ze jako precedens muze slouzit to,
    ze si ridic za jizdy v obytnem automobilu „odskoci“
    do obytneho prostoru uvarit kafe jen proto,
    ze v navodu neni uvedeno, ze se to „nesmi“

    takze pro Evropany od Evropanu, ne od amiku…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist