Co píší o Škodě Motorsport před finskou rely ve světě?

Skončí Fabia WRC pouze v národních šampionátech?

Většina evropských specializovaných magazínů píše, že nadcházející finská rely bude pro tým z Mladé Boleslavi zlomovou soutěží. Po loňském roce, kdy Fabia ve Finsku prokázala poměrně dost rychlosti i spolehlivosti a vyjela si nejlepší umístění ve svém účinkování v MS (šesté, respektive osmé místo -Paasonen, Gardemaister), je nač navazovat. Situace ve špičce je ovšem podle odborníků obtížnější. Zatímco vloni jeli jezdci v rámci testovací sezony bez tlaku na výsledek, letos tomu bude jinak. Nelze očekávat, že by Škodovku podržel Armin Schwarz, který je dávno za svým zenitem a Finsko mu nikdy příliš nesedělo. Paasonen, nad jehož výkonem v roce 2004 kroutil hlavou nejeden odborník letos prokázal, že není dobrým továrním jezdcem. Série karambolů silně připomíná jeho učinkování u Mitsubishi. Tuohino se letos také moc nepředvedl a tak spolu s velmi poruchovou novou evolucí Fabie WRC 05 nikdo příliš šancí na přední umístění českému továrnímu týmu nedává… Je třeba dát odborníkům za pravdu…Pokud Škodovka uspěje bude to zřejmě větší senzace než  neúspěch Sebastiena Loeba. Podívejme se na okruh favoritů. Na prvních osm bodovaných příček je neuvěřitelná tlačenice. Zrekapitulujme si kandidáty: Loeb, Gronholm a samozřejmě Petter Solberg se chtějí poprat o vítězství. Také Martin by si chtěl triumf v zemi tisíců jezer zopakovat. Na ´bednu´ má namířeno i Gardemaister a Rovanpera. Pokud dobře počítám, máme na tři medaile šest kandidátů. Na umístění do první pětice pojede také Galli, Hirvonen, Duval a přes své vysoké startovní číslo i Lindholm. Bez šancí není ani Hennig Solberg s třetím továrním Fordem. Takže to máme 11 jezdců, kteří chtějí být do první pětice. Pokud by se mezi nimi objevil pilot Škody Motosport, jednalo by se o senzaci. Bohužel si myslím, že se nic nezmění a pokud se na kontě Škody objeví nějaké body, budou z důvodu odstoupení soupeřů… Vraťme se ale k zahraničním názorům. Odborníci si všímají skutečnosti, že zatímco Octávie působily neohrabaným dojmem byly hodně spolehlivé. Od Fábie se očekávalo, že k tradiční spolehlivosti přibude i rychlost a obratnost. Opak je pravdou. Fábie nejen že nezrychlila, ale naopak trpí neuvěřitelnou spoustou poruch. Vysvětlení v zahraničí vidí v malém rozpočtu a jakési nekoncepčnosti práce vedení továrního týmu.Závěrem lze názory odborníků shrnout slovy… „Je pravdou, že Škoda má nejmenší potenciál (myšleno rozpočet, jezdci, zkušenosti) ze všech týmů WRC. Nicméně její Fabie, které prodává po zemích západní Evropy velmi úspěšně startují v národních šampionátech. Navíc se prokazuje, že mimo MS je dostatečně rychlá i spolehlivá a to nejen v rukou továrních jezdců. Podívejme se na výsledeky Kahleho v SRN. A tovární jezdci? Kopecký na Bohemii a Bengue na Eifiel rely naší domněnku pouze umocňují…“  Skončí tedy projekt Škodovky v národních šampionátech?

Zdeněk Umlauf

2.8.2005 6:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist