co-nam-rika-oznaceni-pneumatiky.jpg

Co nám říká označení pneumatiky

Jste zmateni ze všech těch čísel? Pomůžeme vám je dešifrovat.

Diskuze

10 komentářů

    kamiloun

    "M + S – Mud & Snow, označení univerzálních pneumatik pro léto i zimu"

    tak jsem se tu přeci jen něco nového dověděl… já si bláhově myslel, že to je označení zimních kol (na kterých jsem to vždy vídával)

    MR

    tak na zimnych mozes aj v lete jazdit po asfalte, ale na letnych jazdit po snehu sa neda. Ale videl som aj oznacenie A/S (all-season) to mi pride prehladnejsie.

    kamiloun

    no pravě A/S mi na celoroční pneu příjde obvyklejší. Právě už jen z názvu Mud and Snow mi to s celoročákama moc nehraje… jasně, na zimních můžeš jezdit cely rok, až na to že se ti to projeví v jizdních vlastnostech. Stejně tak můžeš jezdit i na letních cely rok… teda pokud jsi na to dostatečně velky magor:)

    Kozel

    Ano, M+S se píše i na zimní, ale to, že je na gumě M+S, ještě neznamená, že je zimní; může být i celoroční. Na každé zimní je ale symbol vločky a symbol hory.

    majkl

    Mud & Snow = blato-bahno a snih – tedy pneu do sra*cek, volne preneseno jako zimni pneu..

    L

    Když se změní průměr ráfku v palcích, např. z 16" na 17" či dokonce 18", má to vliv na šířku a obvod pneumatiky? A následně na jízdní výkony?

    MR

    priemer celeho kolesa by si mal zachovat a to tym ze sa zvoli mensie profilove cislo, teda povedzme namiesto 115/85R13 tam das 195/45R15, priemer zostane len sa tam zmesti vacsi disk, ak nie je nezachovany tento priemer, meni sa sprevodovanie motora a tachometer ukazuje nepravdive hodnoty. Pneumatika s nizsim profilom sa v zakrutach posobenim bocnych sil deformuje menej, automobil je v zakrute stabilnejsi a zakrutu mozno prejst rychlejsie ale zase citit kazdy hrbol, auto stvrdne.

    Jan Matějíček

    Pokud se berou v uvahu typicke rozmery jako 195/65 15", 205/55 16", 225/45 17", tak se prumer celeho kola nepatrnuje zvetsuje, viz: http://www.epneu.cz/rozmery_pneu.php

    Ono je to tak nejak samozrejmost, ze 13" kola jsou i s pneumatikou pomalu mensi, nez treba pouze samotny 22" disk

    audis

    a co dvě věty o asymetrických a směrových? jak je poznám když to výrobce nepíše, výhody, nevýhody pro amatery, apod? Spolupráce s Conti je teda nic moc..

    pepex

    Asymetrický tvar dezénu(vzorku).Směrová se montuje pouze tím dezénem po směru jízdy, kvůli optimálnímu zajištění odvodu vody, nebo třeba i menší hlučnosti.Speciální Eko pneu, tzn ekonomické, by mohli v případě že jsou směrové, namontováním opačně hučet.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist