Co nám říká označení pneumatiky
Jste zmateni ze všech těch čísel? Pomůžeme vám je dešifrovat.
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
"M + S – Mud & Snow, označení univerzálních pneumatik pro léto i zimu"
tak jsem se tu přeci jen něco nového dověděl… já si bláhově myslel, že to je označení zimních kol (na kterých jsem to vždy vídával)
tak na zimnych mozes aj v lete jazdit po asfalte, ale na letnych jazdit po snehu sa neda. Ale videl som aj oznacenie A/S (all-season) to mi pride prehladnejsie.
no pravě A/S mi na celoroční pneu příjde obvyklejší. Právě už jen z názvu Mud and Snow mi to s celoročákama moc nehraje… jasně, na zimních můžeš jezdit cely rok, až na to že se ti to projeví v jizdních vlastnostech. Stejně tak můžeš jezdit i na letních cely rok… teda pokud jsi na to dostatečně velky magor:)
Ano, M+S se píše i na zimní, ale to, že je na gumě M+S, ještě neznamená, že je zimní; může být i celoroční. Na každé zimní je ale symbol vločky a symbol hory.
Mud & Snow = blato-bahno a snih – tedy pneu do sra*cek, volne preneseno jako zimni pneu..
Když se změní průměr ráfku v palcích, např. z 16" na 17" či dokonce 18", má to vliv na šířku a obvod pneumatiky? A následně na jízdní výkony?
priemer celeho kolesa by si mal zachovat a to tym ze sa zvoli mensie profilove cislo, teda povedzme namiesto 115/85R13 tam das 195/45R15, priemer zostane len sa tam zmesti vacsi disk, ak nie je nezachovany tento priemer, meni sa sprevodovanie motora a tachometer ukazuje nepravdive hodnoty. Pneumatika s nizsim profilom sa v zakrutach posobenim bocnych sil deformuje menej, automobil je v zakrute stabilnejsi a zakrutu mozno prejst rychlejsie ale zase citit kazdy hrbol, auto stvrdne.
Pokud se berou v uvahu typicke rozmery jako 195/65 15", 205/55 16", 225/45 17", tak se prumer celeho kola nepatrnuje zvetsuje, viz: http://www.epneu.cz/rozmery_pneu.php
Ono je to tak nejak samozrejmost, ze 13" kola jsou i s pneumatikou pomalu mensi, nez treba pouze samotny 22" disk
a co dvě věty o asymetrických a směrových? jak je poznám když to výrobce nepíše, výhody, nevýhody pro amatery, apod? Spolupráce s Conti je teda nic moc..
Asymetrický tvar dezénu(vzorku).Směrová se montuje pouze tím dezénem po směru jízdy, kvůli optimálnímu zajištění odvodu vody, nebo třeba i menší hlučnosti.Speciální Eko pneu, tzn ekonomické, by mohli v případě že jsou směrové, namontováním opačně hučet.