autoweb.cz > Co dělat při defektu?
Co dělat při defektu?
Když se něco pokazí, zpravidla jde o víc věcí najednou. Postihne-li vás defekt pneumatiky, pravděpodobně se to stane v hustém dešti, anebo o půlnoci na zvláště nepříjemném místě. Vyměňovat kolo za rezervní je přitom zdlouhavá a často náročná práce. Lze si ji však zjednodušit. Pomoci mohou pneumatiky Runflat SSR umožňující i po defektu dojezd do servisu. Podobné řešení skýtají rovněž pohotovostní sady, jako je například ContiComfortKit společnosti Continental.
Sada obsahuje kompresor a tmel na pneumatiku, přičemž box váží pouhých 2,5 kilogramu. K opravě pneumatiky nemusíte box ani otevřít. Stačí pouze připojit hadičku do ventilu pneumatiky, zastrčit přípojku do zásuvky elektrického zapalovače cigaret a tmel na pneumatiky se vzduchem jsou připraveny pracovat. Motorista nemá fyzický kontakt s tmelem a prosvětlený měřič tlaku pneumatik je přehledný i ve tmě. Po použití sady ContiComfortKit může automobil bezpečně pokračovat v jízdě k nejbližšímu pneuservisu za účelem odborné opravy nebo výměny kola. Na takto opravenoé pneumatice je možné ujet až 200 km při maximální rychlosti 80 km/h.
Výhodou je také to, že s sebou nemusíte nadále vozit rezervní kolo, čímž ušetříte něco málo na spotřebě paliva. Sada bez tmelu může být navíc používána pro kontrolu a úpravu tlaku vzduchu nejenom v pneumatikách, ale i nafukovacích člunech apod.
Partnerem rubriky je Continental – pneumatiky s německou technologií.