Co dělat při defektu?

Rezervu už s sebou vozit nemusíte. A ještě ušetříte za benzín.

Když se něco pokazí, zpravidla jde o víc věcí najednou. Postihne-li vás defekt pneumatiky, pravděpodobně se to stane v hustém dešti, anebo o půlnoci na zvláště nepříjemném místě. Vyměňovat kolo za rezervní je přitom zdlouhavá a často náročná práce. Lze si ji však zjednodušit. Pomoci mohou pneumatiky Runflat SSR umožňující i po defektu dojezd do servisu. Podobné řešení skýtají rovněž pohotovostní sady, jako je například ContiComfortKit společnosti Continental.

Sada obsahuje kompresor a tmel na pneumatiku, přičemž box váží pouhých 2,5 kilogramu. K opravě pneumatiky nemusíte box ani otevřít. Stačí pouze připojit hadičku do ventilu pneumatiky, zastrčit přípojku do zásuvky elektrického zapalovače cigaret a tmel na pneumatiky se vzduchem jsou připraveny pracovat. Motorista nemá fyzický kontakt s tmelem a prosvětlený měřič tlaku pneumatik je přehledný i ve tmě. Po použití sady ContiComfortKit může automobil bezpečně pokračovat v jízdě k nejbližšímu pneuservisu za účelem odborné opravy nebo výměny kola. Na takto opravenoé pneumatice je možné ujet až 200 km při maximální rychlosti 80 km/h.

Výhodou je také to, že s sebou nemusíte nadále vozit rezervní kolo, čímž ušetříte něco málo na spotřebě paliva. Sada bez tmelu může být navíc používána pro kontrolu a úpravu tlaku vzduchu nejenom v pneumatikách, ale i nafukovacích člunech apod.

Partnerem rubriky je Continental – pneumatiky s německou technologií.

7.4.2010 8:02

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist