Co chystá Lotus do Ženevy (a po ní)?

Britové slíbili, že na autosalonu "sfouknou střechu" a přidali fotku opálené plešaté hlavy. Evora bez střechy? PLUS Poslední zprávy o spekulovaném prodeji Lotusu.

Lotus poslal do světa neobvykle stručnou tiskovou zprávu. Má 22 slov včetně udání místa a termínu tiskové konference a malý výrobce podle ní na ženevském autosalonu „sfoukne střechu“, když představí „něco svěžího, něco hlasitého, něco ledového a pár dalších zajímavých věcí“ (volný překlad, vzhledem k okolnostem přesnější nechtějte). Vypadá to na kabriolet.

Pokud se vám snad nastíněná úvaha nezdá, v galerii najdete trojici obrázků (omlouvám se za kvalitu, originály jsou malé). Byly přiložené k tiskovému prohlášení a je na nich opálená mužská hlava, vrchní díl plavek a opalovací krém. Jasným kandidátem na amputaci střechy je v současnosti velká čtyřsedadlová Evora.Překvapení však bude jistě víc, Hethel stále úspěšně kráčí za velkou vizí svého nového vedení. To znamená intenzivní vývoj a nové zprávy každý den. Šéf Lotusu Dany Bahar se konečně vyjádřil ke spekulacím kolem prodeje automobilky a předložil hned několik důvodů, proč by si noví majitelé Protonu měli britskou divizi nechat, přestože z ambiciózního pětiletého plánu na kompletní obměnu modelové řady zbývá profinancovat ještě víc než tři roky.

Hlavní argument zůstává stejný: vše běží, jak to baharův tým naplánoval. „Chystanou vlastní převodovku testujeme na brzdě, nový sportovní osmiválec už se točí a projekt pokračuje podle plánu,“ komentoval Dany Bahar současnou situaci v Hethelu. „Do května budeme mít funkční prototyp plánovaného supersportu. Utratili jsme už tolik peněz, že by bylo hloupé vše odepsat.“ Nový osmiválec je dalším kandidátem na ženevský exponát („něco hlasitého“?).Poslední přírůstky v nabídce navíc sklidily velký úspěch. Lotus posbíral 383 objednávek na šestiválcový Exige a do května dotáhne homologaci Evory GTE (FIA GT2), o kterou se hlásí dvě stovky závodníků. Takový zájem Britové nečekali.

Otázkou je, zda vše půjde hladce i v příštích měsících. Proton totiž po prodeji vstupuje do dvouměsíčního přechodného období, které nařizují malajské zákony. Po tuto dobu nepřijdou z Asie do Spojeného království žádné peníze. Bahar sám pouze doufá v bezproblémový provoz, takže bez nějakého toho zhoupnutí se únor a březen v Hethelu zřejmě neobejdou.

16.2.2012 8:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist