Co chystá Lotus do Ženevy (a po ní)?

Britové slíbili, že na autosalonu "sfouknou střechu" a přidali fotku opálené plešaté hlavy. Evora bez střechy? PLUS Poslední zprávy o spekulovaném prodeji Lotusu.

Lotus poslal do světa neobvykle stručnou tiskovou zprávu. Má 22 slov včetně udání místa a termínu tiskové konference a malý výrobce podle ní na ženevském autosalonu „sfoukne střechu“, když představí „něco svěžího, něco hlasitého, něco ledového a pár dalších zajímavých věcí“ (volný překlad, vzhledem k okolnostem přesnější nechtějte). Vypadá to na kabriolet.

Pokud se vám snad nastíněná úvaha nezdá, v galerii najdete trojici obrázků (omlouvám se za kvalitu, originály jsou malé). Byly přiložené k tiskovému prohlášení a je na nich opálená mužská hlava, vrchní díl plavek a opalovací krém. Jasným kandidátem na amputaci střechy je v současnosti velká čtyřsedadlová Evora.Překvapení však bude jistě víc, Hethel stále úspěšně kráčí za velkou vizí svého nového vedení. To znamená intenzivní vývoj a nové zprávy každý den. Šéf Lotusu Dany Bahar se konečně vyjádřil ke spekulacím kolem prodeje automobilky a předložil hned několik důvodů, proč by si noví majitelé Protonu měli britskou divizi nechat, přestože z ambiciózního pětiletého plánu na kompletní obměnu modelové řady zbývá profinancovat ještě víc než tři roky.

Hlavní argument zůstává stejný: vše běží, jak to baharův tým naplánoval. „Chystanou vlastní převodovku testujeme na brzdě, nový sportovní osmiválec už se točí a projekt pokračuje podle plánu,“ komentoval Dany Bahar současnou situaci v Hethelu. „Do května budeme mít funkční prototyp plánovaného supersportu. Utratili jsme už tolik peněz, že by bylo hloupé vše odepsat.“ Nový osmiválec je dalším kandidátem na ženevský exponát („něco hlasitého“?).Poslední přírůstky v nabídce navíc sklidily velký úspěch. Lotus posbíral 383 objednávek na šestiválcový Exige a do května dotáhne homologaci Evory GTE (FIA GT2), o kterou se hlásí dvě stovky závodníků. Takový zájem Britové nečekali.

Otázkou je, zda vše půjde hladce i v příštích měsících. Proton totiž po prodeji vstupuje do dvouměsíčního přechodného období, které nařizují malajské zákony. Po tuto dobu nepřijdou z Asie do Spojeného království žádné peníze. Bahar sám pouze doufá v bezproblémový provoz, takže bez nějakého toho zhoupnutí se únor a březen v Hethelu zřejmě neobejdou.

16.2.2012 8:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist