Citroen zvažuje úpravu vozu pro rok 2006

To vše pro Loeba, který by mohl řídit soukromou Xsaru.

Citroën zvažuje úpravu své Xsary WRC pro příští ročník Mistrovství světa. Od roku 2006 budou pro vozy platit omezení, jakými jsou například zákaz vodní pumpy či aktivních předních a zadních diferenciálů. Nová pravidla platná od roku 2006, jsou zavedena kvůli stále se zvyšujícím nákladům na provoz. Omezení používání nákladných hi-tech součástí by mělo odlehčit rozpočtům jednotlivých týmů. Vysoké provozní náklady jsou důvodem odlivu kvalitních a třeba i továrních týmů a soutěž tím ztrácí na atraktivnosti. Pokud by závodní vůz tyto pravidla nesplňoval (což se bude jistě týkat těch, které jsou vyrobeny před změnou) byl by jeho pilot penalizován. To platí ale pouze pro soukromé týmy, pro které je platnost změn o jeden rok odložena. V návaznosti na nová pravidla se automobilky Ford a Subaru nechaly slyšet, že dají do distribuce ´update´ soupravu, která umožní stávajícím vozům adaptaci na nová nařízení. Podle zvěstí je ale u Citroënu hlavním důvodem pro úpravu vozu Sébastien Loeb, který by v příštím ročníku, při absenci továrního týmu v šampionátu, mohl pilotovat soukromou Xsaru. V roce 2007 by se pak měla francouzská automobilka do kolotoče Mistrovství světa vrátit se zbrusu novým vozem. „V tuto chvíli je pro nás nejpodstatnější možnost zapůjčování vozů (soukromým týmům),“ prohlásil Guy Frequelin. „Nechceme nutit týmy kupovat nové součásti. Přesto, pokud by měl soutěžit jezdec s prioritou 1 (= tovární jezdec), musíme změny vyvinout. Zatím jsme na tom nezačali pracovat, ale jeví se to jako jedna z možností.“

Vojta Houska

21.7.2005 5:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist