Citroen Xsara Picasso

16 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Velkoprostorová Xsara patří k nejúspěšnějším citroenům posledních let. Žádaná je i jako ojetina, ale vyplatí se znát její slabá místa.

Diskuze

17 komentářů

    pikro

    jezdi se snim celkem pekne, ale z ceho jsem kazdou delsi cestu kvetl byla sedadla. V predu to jeste jakz jde, ale v zadu me uz po 50 km dycky bolelala prdel a postupne se k tomu pridala i zada. Tak nemozne kratky sedaky to jsem jeste nevidel. A kdyz pisu, ze ve predu to jakz takz slo tak tim myslim prvnich 100 km :). Ale to je asi proste vlastnost citrenenu, pac v berlingu to byla presne to same

    Marzo

    Tak si daj vyoperavat tu zlatu zilu. 30 min vydrzim sediet aj na radiatore. Inac 1.6HDI 110 konova teda nemala ziadne neduhy? bo tam ten motor nieje spomenuty

    Vojtoy

    Tímto vozem se na rodinné dovolené vydáváme už sedmým rokem. Má najeto 70tis, je garážovaný a doposavad bez jediného problému. Při 50tis výměna zadního tlumiče výfuku, při 60tis střední části výfuku. Do města se opravdu nehodí, ikdyž má přes dlouhý rozvor velký rejd, žere spolehlivě kolem 12. Na dlouhé trasy je průměr dle zkušenosti 7,2 l/100km – 4 osoby se zavazadly a puštěnou klima.

    Plusy: prakticky řešený interiér – zvláště oceňuji možnost rychle vyndavat zadní sedadla (po nácviku za 20s všechny venku), v zimě jezdíme stále bez prostřední zadní a lyže se vejdou pohodlně skrz (i ty 210cm). Tichá jízda, vzdušný interiér, design (např. displeje ve středu – což je otázkou vkusu, ale kdo by se toho bál tak nemusí, okamžitě si zvykne), spolehlivost (na benzínovém se toho zkazit moc nedá a např. naskočil napoprvé i po týdení odstávce kdy teplota v noci byla standartně -30C)

    Mínusy: měkká sedadla (dá se částečně řešit tvrdou podložkou), vysoká spotřeba ve městě.

    rasto.p

    musím s tebou súhlasiť ,ja ma 1,8 16V 2002 , tá spotreba v meste ma žerie.

    jlgljh

    biedne auticko. Asi nic moc. Pravdepodobne sa prejavuje prave ta bolest tal a fr aut – kopec drobnych otravnych somarin… Ako sa hovori u nas – stokrat nic umorilo vola…

    aaa

    ty ho mas, ze tak zaporne hodnotis.ja to auticko mam a jsem plne spokojen – jak pisou, necek zadne sportovni vykony, ale na jezdeni s rodinou absolutni spokojenost.mam 1.6 Hdi a se spotrebou neco malo pres 5 litru jsem plne spokojen

    Dcharlie

    Toto autíčko mám necelého půl roku, koupené jako nové s 1,6i 16V. Jako rodinné auto mě i rodině absolutně vyhovuje a každou cestu si užíváme. Konstatovat, že benzínová 1,6i 16V nejde bych se rozhodně neodvážil. Je to rozhodně živý motor a pro řidiče, který dodržuje předpisi, ale necourá se, bude určitě dobrým společníkem. Průměrná spotřeba 7,8l/100km (motor v záběhu).

    bmw

    Takový sráč bych nechtěl ani zadarmo…..hrozné auto….francouzi taky nikdy auta neuměli…..kromě např.Alpiny a110,R5 turbo…….

    Dave

    Přidávám se ke kolegům, kteří citroen vlastní a chválí. Ten, který má názor přijatý u piva nebo přečtený ve Světě (škoda) motorů apod. je úplně mimo.

    Měl jsem Citroen Xsara, koupeno s 90 tis. km, prodáno se 185 tis. Měněna ve 160 spojka a ve 180 střední část výfuku. Teď mám Citroen Picasso, koupeno se 103 tis. km, najeto 178 tis. Měněna ve 160 střední část výfuku. JINAK NIC (kromě tlumičů, stabilizátorů, které na CZ silnicích mění každý kromě tankistů).

    Ve firmě máme 36 Š. Octavia. Verze II a nový typ (většina). Při tomto množství se dá již mluvit o reprezentativním vzorku. Závady a následné opravy, které vídám na fakturách jež mi prochází rukama, jsou pro mne dost nepochopitelné, nemluvě o neustálé potřebě dolévání oleje atd. Přitom se jedná o auta zcela nová, nejstarší mají najeto 210 tis. km.

    Tolik ke koncernu VW. Váš nick je BMW. Máte-li něco nového, tak to beru, na nové bmw má málokterá značka ale zvlášť o francouzské výrobce bych se neotíral. Ostatní jsou na tom stejně. Máte-li však obstarožní vrak, kterých jezdí po ČR většina, pak si nechte své blbé kydy.

    lhx

    Přidávám se k tomu a doplňuji: srovnávat by se měla vždy auta se stejným nebo podobným rokem výroby. Srovnávat novou oktávku s picassem je unfair k citroenu, který se tuším začal dělat v roce 2000 (?)

    Dívejme se na spotřebu, jízdní vlastnosti, spolehlivost, prostornost atd.,atd., stejně starých vozů. Tím dostane "ikona české rodiny" 🙂 docela na prdel.

    Cheetah

    Tak sa pridám aj ja:

    Mám Picasso už siedmy rok. (r.v. 2001). Jedná sa práve o kontroverznú motorizáciu 1.8 16V. Ku dnešnému dňu má najazdených 273.000! km. V živote by som nepovedal že to auto toľko vydrží. Okrem bežného servisu som musel časom vymeniť komplet výfukové potrubie (rozpadlo sa od hrdze), alternátor a kompresor klimatizácie.

    Čo sa týka motora, myslím že je to motorizácia tak akurát. Športovo sa s tým jazdiť nedá a ani to nebol zámer výrobcu. Ale na pohodové dovolenkové cestovanie krajinou plne postačuje. Kombinovaná spotreba sa pohybuje okolo 8 l/100 km, v meste sa prakticky pod 10 litrov dostať nedá. Pri výletoch krajinou v rámci rýchlostných predpisov sa dá jazdiť aj do 7 litrov.

    V zime pár krát zamrzla hadička odvzdušnenia oleja z priestoru ventilov, čo malo z následok po pár km jazdy kompletné vytlačenie olejovej náplne cez mierku hladiny oleja. Táto závada je pre tento motor údajne typická, nakoľko je to odvzdušnenie podľa mňa nešťastne vyriešené a v autorizovaných servisoch Citroen k tomu existuje samostatná kapitola v manuáloch popisov bežných závad.

    Inak v lete bez problémov.

    A ešte posledná chyba na kráse: pri cca 200.000 km sa začali z motora ozývať klepavé kovové zvuky, ktoré sa do dnešného dňa napriek veľkému úsiliu (a mnohých návštevách servisov) nepodarilo odstrániť. Okrem zvýšenej hlučnosti sa to ale nijak inak neprejavuje, takže som si na to už aj zvykol…

    malůvka

    Prosím, nemáte někdo zkušenosti s panoramatickou střechou (zasouvací střechou) u citroena xsary picasso r.v. 2000? Byly nalezeny nějaké problémy? Děkuji

    Tomas

    Přidavam se ke spokojenym uzivatelum Xsary Picasso.

    Na to, ze je to auto z doby tusim 1999 je to super vozitko.

    Koupil jsem ojetinu z r 2002. Mam ji 2 mesice a nemuzu si to auto vynachvalit. Az na to parkovani, proste je to trosku vetsi nez Fabia, co jsem mel predtim. S Fabii jsem se vesel vsude, tady mam trosku problem, ale tak to proste je. Do kufru Fabie bych zase nikdy nenalozil kocarek, 4 velke cestovni tasky a 2 tasky s jidlem. Do Picassa jsem to v pohode nacpal a ani jsem nemusel zvedat plastovy poklop 🙂

    Mame beznin 1.8i a spotreba kolem 7.5 (zatim jen ca 2-3.000 km) takze zadny extra zrout.

    Sportak to neni, ale kdo chce rodinne auto, muzu vrele doporucit.

    Robik

    Mám 1.6Hdi 80KW již 4 roky a po 120 000 Odešel dvouhmotový setrvačník, tudíž musela i komplet spojka na výměnu a cena 25 000… Jinak motor bez závad 🙂

    jack1s

    Auto jsem koupil cca 2 roky (2009) staré s najetými 13 tis. km. Najeto mám 4500 km a průměrná spotřeba je cca 7,6 l/100km. Dálnice 120km/h na tempomat ve třech s bagáží a psem 5,7 l/100km. Vozidlo je plně vybaveno (aut. klima, dení svícení,park. asist., tempomat, ABS, ASR, ESP atd.). I já vozidlo používám na cestování a né k závodění. Jsem taktéž spokojen, protože za vynaložené prostředky jsem dostal opravdu něco více než fábku bez klimy.

    zvon007

    dobry den chtel bych se zeptat jestli by slo udelat s manualni klimi na digitalni klimu?dekuji

    Jan

    Koupil jsem nové Picasso 1,6 HDI v roce 2007, kdy původně měla končit jeho výroba.
    Mám za 6,5 roku najeto 175.000 km, prakticky bez poruchy. Parkování venku, původní baterie.
    Jediná závada byla loni v létě, když proděravěl nějaký výměník u autoklimatizace.
    Co mně vadí, je častější odcházení žárovek v předních světlometech.
    Spotřeba v létě pod 5 l nafty, v zimě nyní těsně nad 5 l.
    Co víc si přát?¨
    Znám cestu do servisu pouze na pravidelné garanční prohlídky (s výměnou brzd. destiček a
    kotouče 2x).
    Skvělý kousek 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist