Citroën Xsara Picasso (1998 – 2010)

7 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

MPV Xsara Picasso můžete pořídit už za méně než 50 000 korun. K dispozici jsou ale i mladší a mnohem dražší vozy. Co ohlídat a kontrolovat?

Diskuze

15 komentářů

    nw314

    Dobrý den,

    nedá mi to, a musím se trochu zastat Picassa, které v článku nebylo zrovna dvakrát pochváleno.

    Není to vina auta, ale nepoctivého typického českého autobazarníka, že jsem koupil auto místo se 105 tis. km ve skutečnosti s minimálně 205 tis. Najel jsem s ním dalších 125 tis. km a poctivě se o něj staral, měnil pravidelně olej, filtry. Jednou jsem měnil brzdy, jednou střední díl výfuku (s katalyzátorem), cca po 50-60 tis. jsem musel měnit tyčky stabilizátorů. Na českých silnicích se ani nelze divit. Auto i v hlubokých mrazech startovalo vždy na poprvé, jen stačilo nechat \“dosvítit\“ kontrolku žhavení. Když bylo tepleji, ani jsem nezaznamenal, že by se vůbec rozsvítila. Mnohokrát jsme jeli na dlouhé trasy, ale záda mě nikdy nebolela. Teď jezdím s VW Caddy případně Š. Octavia a záda mě bolívají, nemluvě o podstatně vyšším vnitřním hluku. VW a Škodu jsem si nevybíral, jsou dána zaměstnavatelem. Podstatný díl kilometrů Picasso ujelo s pěti lidmi na palubě – dojížděli jsme pravidelně do práce. I s takovou zátěží a výkonem motoru jenom 66 kW jsme nebyli brzdou provozu a spotřeba byla vynikající. Podívejte se sami: http://www.spritmonitor.de/en/detail/148877.html

    Zkrátka Xsara Picasso (alespoň náš kus) bylo výborné auto a trochu se nám po něm stýská.

    Jako pisatel předešlého příspěvku se musím Picassa zastat. Koupil jsem ho nové v roce 2000 a prodával v roce 2005 s najetými 160.000km. Ani jednou jsem nezaznamenal žádné zásadní problémy popisované v článku. Sloužilo dobře a slouží dál dalšímu majiteli. Někdy se mi zdá, že jsou zde auta posuzována jedním metrem a ne podle toho, k čemu jsou primárně určena. Vytýkat Picassu špatné boční vedení sedaček? Vždyť je to MPV a ne sporťák. Variabilitu a prostornost interiéru by mohl vyučovat mnohé pozdější MPV vozy a že nemá 7 sedaček…..kdo je kdy využije? A mohu skutečně jako pisatel přede mnou říci…..občas se mi po něm zasteskne.

    Mikey

    Trpím tak trochu obavami co se týká francouzských a italských aut, ale je pravda, že vytýkat Picassu slabé boční vedení sedaček je trochu mimo. Citroeny nikdy nebyly řidičsky zábavná auta a ani se o to nesnažily, (snad až na DS3, nebo DS4) takže je nesmysl jim za to spílat. Ano, jsou tu objektivně lepší auta, která jsou na poměry MPV řidičská, (Mazda 5, S-MAX), ale ta byla jako nová podstatně dražší.

    Mikey

    Ještě bych chtěl dodat, že testy ojetin zde beru poněkud s rezervou, zejména potom co \“odstřelili\“ mnou oblíbený Colt. Dát totiž japonskému autu, (které se navíc vyrábělo a stále vyrábí v Nizozemsku) za spolehlivost 2 hvězdy, je ale sakra \“přes čáru.\“ Hodnocení jízdních vlastností je taky diskutabilní, když i současný model je hodnocen pozitivně. Navíc ta reklama na \“odborníky\“ z AutoDiskont, je taky úsměvná. Nu což, jak autobazar tak autoweb se vzájemně zpropagují a o to přece taky jde, ne?-)

    Jirka

    Xsara je super.Sedí jak přišitá,ani se moc nenakloní,tichá,na velikost je lehká.Vzhledově stále atraktivní.Prostě pohodové auto.Prostorem překonává snad vše.Dokonce i svého nástupce C4 Picasso.Motor 1.6.16v-80kw bohatě stačí.Auta tohoto zaměření mají být tichá,pohodlná.prostorná,a s dobrým výhledem,což Picasso splňuje.Na závodění jsou jiná auta.Kritizovaný centrální displej je fajn.Není pravda,že je mimo zorného pole.Je dál od očí a tak nemusím hledat údaje mezi volantem a kapličkou jako u klasiky.Dřív jsem tomuto uspořádání taky nefandil,ale teď co ho mám jsem spokojen.Jediné z čeho mám strach je to,aby mi ho nikdo nenaboural.

    Citroenak

    Toto bola najhorsia recenzia aku som cital. Autor sa vie evidentne zvrtat na googli. Asi si zalozim nejaky web, stiahnem si par obrazkov z netu a zacnem opisovat auta podla vseobecne pisanych informacii na nete. A budem guru. Uz si len musim najst nejakeho Znalca z autobazaru na konci dediny, co preda par pretocenych octavii za mesiac, a opytam sa ho na jeho nazor, nech to ma nejaku vahu. Sakra, asi prejdem na nejake stranky pre zeny…

    Já osobně

    Vnitřní prostor a uspořádání odkládacích prostor O.K. Pohodlné a pro rodinu i se 3 dětmi, v dané cenové kategorii, téměř ideál. A to i na delší cesty nebo výpravy na dovolenou. Dost mi nesedlo řazení (měl jsem k dispozici málo jetý kus z konce výroby). Občas jsem si nebyl jistý, který kvalt tam mám hozený a řazení bylo celkově hodně \“gumové\“. Něco podobného jsem naposled zažil v pětileté \“putovní\“ služební Fabii s nájezdem přes 250.000. Spojka Xsary chytala na vysoko, při rozjezdu v křižovatkách do kopce, bez ruční brzdy, to chtělo o něco víc soustředění a precizní \“práci nohou\“. A ještě jedna drobnost – na tak \“velké\“ auto pekelně malé boční zrcátka.

    GPunto

    Troufnu si nesouhlasit 🙂 Xsara je možná dobré auto, ale Xsara Picasso se v zatáčkách celkem hodně naklání. je to přeci jenom dost vysoké auto.

    Majk.Z

    Všude čtu, jak je strašně blbý, že je rezerva pod autem. Je zajímavé, že rezerva bude \“čistá\“, ale kolo, které je píchlé \“určitě\“ špinavé nebude. Zvlášť za deště. 🙁

    Nevím, ale mě přijde rezerva pod autem výhodnější z toho důvodu, že když bude plný kufr a píchne se, musí se veškerá zavazadla vyházet ven a to fakt za deště není prd-l. A jak říkám, stejně kolo, které bude píchlé, špinavé je, tedy se dotyčný zamaže.

    Když jsem ještě vlastnil Xantii, kde je rezerva pod autem, píchnul jsem. Byl jsem v saku a v kravatě, lehce poprchávalo a bylo to v zimě. Kolo jsem měl vyměněné do deseti minut a měl jsem špinavé jen ruce (kdybych měl rezervu přímo v autě, budu mít špinavé i sako, vytáhnout ji tak, aby se zamazaly jen ruce je buď zdlouhavé nebo namáhavější), nic jiného.

    Je to o tom auto udržovat v dobrém stavu, problém bývá u šroubu, který rezervu drží a občas zarezne (jen při veeelmi dlouho zanedbané péči – nevím, jak je to přesně řešené u Picassa, nikdy jsem ho neměl a mít nebudu, podle mě je to nejhnusnější Citroën poslední doby, beru zkušenosti z jiných PSA vozů). Když jej někdo preventivně nepromazává, je to problém, ale pokud ten dotyčný na rezervu kálí a např. ji nedofukuje, je to vlastně stejně jedno, protože takovému nepomůže ani kdyby se mu rezerva vyměnila \“kouzlem\“ automaticky.

    Howgh!

    js

    Tohle auto je hlavně pohodlné, pro klidnou jízdu a dobře slouží. Vždy dojede. Nezajímá zloděje. Není to žádný závodník ale ani lenoch. Nenáročný služebník pro rodinu i práci.
    Ze začátku mi chyběl otáčkoměr, z centrálního displeje jsem taky nebyl na větvi. Člověk si zvykne a dnes mi naopak digitální tachometr vyhovuje víc než ručička (ukazuje konkrétní číslo). Řazení je pravda gumové.
    Spolehlivost je dost dobrá, za 9 let jediná větší závada – snímač natočení pod volantem cca20t.Kč. Jinak běžný servis. Startuje vždy (stojí i v zimě venku). Aku vydržel 8 let (byl vyměněn spíš preventivně před zimou).
    Motor (2.0HDI) je dostačující. Spotřeba nepřekročí 7 (město,zima). Mimo město 5-6l.
    Kufr a úložné prostory na výbornou. Sedačky se dají jednodlivě posunout, sklopit i vyjmout. Výbava je dostačující (abs, esp, tempomat, el.okna, aut.klima, skopná vyhř. zrcátka). Jediné, co chybí je vyhřívání sedadel.
    Rezerva venku pod autem je výborná (ze začátku jsem to viděl obráceně). Píchli jsme jen 1x a představa, že budu dávat píchlé špinavé kolo do kufru (který navíc musím vyložit) mě děsí. Naopak ten závěs pod kufrem je lepší. Stačí rukavice. Elegantní řešení.
    Kdybychom s Xsarou Picasso nebyli tak spokojení, tak je dávno prodaná.

    Majk.Z

    Omlouvám se, pokud bude rezerva pod autem, ne v kufru, tak se samozřejmě věci vyhazovat nemusí. To se musí udělat jen pokud je rezerva pod podlahou kufru.

    Rezerva pod autem a v ní umístěná schránka se zvedákem je nedomyšlené řešení. Když píchnu pravé zadní kolo, tak rezervu z pod nakloněného auta nevytáhnu, pokud auto nezvednu. Proto u své Xsara Picasso 1,6HDi vozím zvedák v autě.

    tomas

    Zakoupil jsem ojetou xsaru picasso a jsem spokojen.Autobazarníci chtějí jen vydělávat,proto taková recenze-nakupují za minimum a prodávají neúměrně draze.Kupte si nové auto za 300000kč,jen vyjedete z prodejny,už ho za 250000kč neprodáte,mám pravdu?Myslete-stejně nemáte peníze na nové a úměrně ojeté vám udělá mnohdy větší službu než zcela nové.

    Jirka

    Byl jsem spokojeným uživatelem Octavie I 1,9 TDI 66kW (ALH). Nicméně třetí přírůstek v rodině rozhodl o změně auta. S těžkým srdcem jsem se loučil s naším členem rodiny (otec ji v roce 2004 kupoval novou), který věrně a bez problémů sloužil přes 10 let. Stál jsem před otázkou, co ji má nahradit. Bylo jasné, že to bude MPV, a protože do kapsy hluboko, tak levné MPV.

    Narazil jsem na soukromý inzerát. Pán své ženě pořídil k Vánocům nové robokopí Picasso pro rozvoz ratolestí a tudíž staré vajíčko, které kupoval v roce 2008 v pražském Citroenu muselo z domu resp ke mně do garáže :-).
    Měl jsem obavy, zda motor naladěný na 66kW bude stačit. Pro rodinné potřeby stačí. V běžných rychlostech je pružný skoro jako stará rotačka TDI 66kW, co jsem měl v oktě. Na dálnici je to už slabší, ale 150km/h do kopce udrží. No a víc člověk ani v tomto autě nepotřebuje. Vajíčko mě vyloženě vybízí jet na pohodu a kochat se. Navíc tento motor má oproti 80kW verzi několik výhod. 1) Nemá FAP ačkoli plní EUROIV. Pokud pražský magistrát splní výhrůžky s nízkoemisní zónou, od r.2018 se s nafťáky EUROIII a níž do centra nepodíváte. 2) Nemá dvouhmotový setrvačník, který rád odchází 3) Turbo je jednoduché, nemá VGT, tudíž nezatuhnou lopatky

    Spotřeba je taková, jakou jsem očekával. Tankuju Optimal Diesel a přidávám předávkovaný VIF. Kombinovaně PP ukazuje 5,6l/100km. Reálnou spotřebu jsem spočetl na 6,14l/100km.
    Jezdím hodně kolem komína (9km do práce, nákupy, lékaři) a 2x týdně k rodičům po dálnici.

    Jízdní vlastnosti jsou samozřejmě horší než u sedanu/kombi. Auto se v zatáčkách víc naklání, ale stopu drží dobře. Člověk zvyklý na vlečenou zadní nápravu (jako např. Octavie I) nebude mít problém. Brzdy jsou slabší (mám vzadu buben) a musíte se do nich opřít.

    Co se mi líbí: prostor a variabilita, semišové sedačky a semišové obložení dveří (Exclusive), rovná podlaha bez prahů a středových tunelů, 12V zásuvka za levým zadním sedadlem, děti dobře vidí z vozu, dešť.senzor pracuje dobře (oproti Xsaře kterou jsem kdysi vlastnil), kožený volant (ten je naopak stejný jako v C5 nebo Xsaře (Exclusive)

    Co se mi nelíbí: velký poloměr otáčení (v garážích musím dost nadjíždět), nemá v zadních oknech integrovaná stínítka jako Scenic, po 30 minutách bez nastartovaného motoru se zapne eko mód, orig autorádio nepřehrává MP3, okno spolujezdce nemá dojezd.

    Podtrženo sečteno: pokud hledá levné auto a potřebujete do něj nacpat 3 děti, je Xsara Picasso po faceliftu dobrá volba. Subjektivně je interiér útulnější než v německých MPV a děti se budou cítit jako v pokojíčku. To se např o Touranu říci nedá :-).

    Novas

    Mám s Picassy desetileté zkušenosti. Sedm let s Xsarou a tři roky s C4. Xsary Picasso jsem měl ojetou 2.0 HDI (prodána po dvou letech120 tisíc km) a novou 1,6 HDI 66kW (prodána po 5 letech 150 tisíc km). Jsou to z mého pohledu nesmírně jednoduší, elegantní a skromní služebníci.Oceňuji posaz za volantem, excelentní výhled z vozu, dostatek místa ve výši ramen i dost místa nad hlavou. Vzadu se svezou tři dospělí po dobu dvou hodin a nebudou moc nadávat. K tomu variabilita, zadní sedadla vyjímatelná a posuvná. Automatická klima, denní svícení, automatické stěrače, elektrická okna, centrál na DO. Pohodlí a klid na palubě. Při vyjmutých zadních sedadlech naložíte europaletu vysokou 40 cm.Jízdní vlastnosti poplatné konstrukci vozu. Já vyžaduji na normální silnici stabilní tempo kolem 100 km/hod a na dálnici mi stačí 130. Obě hodnoty vůz splňoval levou zadní, jen při dálniční stotřicítce už chyběl šestý rychlostní stupeň. Spotřeba se mi pohybovala do šesti litrů. Co se týče servisních nákladů, volil jsem vždy značkový servis, takže plánované prohlídky po 20.000 km vždy za cca 5.500 Kč. Nepotkaly mne žádné zásadní závady, s výjimkou prasklého nízkotlakého sběrného potrubí (mechanici mi tvrdili, že tento díl v životě neměnili- zřejmě vada materiálu) za cca 1000 Kč. Přední brzdové destičky – nikoli kotouče!!! – měněny po 100.000 km. Jinak vůbec ale vůbec nic. Po celou dobu jsem hystericky tankoval pouze kvalitní naftu Verva. Postrádal jsem pouze tempomat (většinou se dá nainstalovat dodatečně) a trochu lepší zvuk rádia (i to se dá řešit u odborníků).
    Vzhled auta je originální a ne každému padne do oka. Zcela jistě se ale odlišíte od zbytku stáda :-). Kdykoli ho potkám na silnici, vždycky se s nostalgií ohlédnu. Jestli příští rok narazím na dobrý exemplář v originální modré Atlantic a s originálními litými koly, koupím si ho znova. Pokud si koupíte slušně ojetý a pokud možno odborně servisovaný kousek, věřte mi, že nebudete litovat.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist