Citroën Xantia (1993 – 2001)

9 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Mnoho motoristů má strach z hydropneumatického pérování, které dělá Citroën Xantia tak výjimečným. Při správné údržbě s ním ale nebývají problémy.

Diskuze

12 komentářů

    zhrado

    je to stroj, dufam, ze v najblizsom obdobi mi bude hovorit pane 🙂

    inak podvozok je ozaj bezproblemovy, 1,8 16v dost papa, hdi su najlepsia volba, vobec nieje pravda, zeby vela zrali alebo sa kazili.. capy a poloosy vydrzia vecnost, dokonca aj na nasich cestach.. proste za tu cenu nieje lepsie auto.. dokonca aj interier je na to ze je to francuz dobry. xantia je podobne ako P406 posledne francuzske auto pri ktorom sa hladelo viacej na kvalitu ako na naklady vyroby…

    CZMagni

    Xantii mame v rodinnem vozovem parku jiz nekolik let (od roku 99) vuz je az na drobne problemy zejmena neidentifikovatelne pazvuky a jiz dvakrat meneny "koule" hydropodvozku naprosto v pohode ale jedine co bych vytknul a s cim nesouhlasil je nazor o nadbytku mista toto muze tvrdit snad jedine jedinec pod 180cm jinak je v aute velmi malo mista na nohy….hlavne pokud sedim vepredu tak za mnou nemuze nikdo sedet a i detska sedacka ma problem….a toto auto ma ty nejkratsi bezpecnostni pasy co jsem kdy potkal…

    Michal Mládek

    Xantii rv.99 2,0 Hdi 80kw Exclusive Break jsem měl čtyři roky, za které jsem najezdil přes 200 tis. km. Auto bylo ze SRN po prvním majiteli jako tříleté s nájezdem 110 tis. km. CR potřebuje kvalitní naftu, což se mi jednou vymstilo-přicpaly se vstřiky, měnil jsem sáknoucí zátky na čerpadle a řemenici. Tuhnoucí kloub řízení je evergreen. Jeden korektor, koule ŽÁDNÉ. LHM po 80 tis. ven, 5 tis. km na proplachu a pak znovu LHM. Čepy a kosti vydržely cca 120 tis. km. Olej jen Total Q9000. Spotřeba 5,5-6,5 ve smíšeném provozu s velmi vysokým jízdním průměrem. S najetými 300 tis. nikde nic nesáklo, turbo běželo jako nové. Nový majitel ihned čipoval, volali mi zpět, zda-li již ŘJ upravena nebyla, že to jede nějak moc dobře. Nebyla, jen jsem se o auto staral, myslel na turbo a neloudal se.

    Dave

    taky bez problemu spotreba 6-6,5 najeto 250 tis. priznam hydrauliku moc neopecovavam ale naprosto bez problemu jenom bych doplnil ze po facefliftu v roce 1998 se zlepsila i bezpecnost

    peter

    Mám Xantiu 3rok a okrem základnej údržby som do nej nič navyše neinvestoval. Spotreba je od 5,6l – po 7l je tam zahrnuté mesto aj zima. S autom som najazdil cca 70tis. km za tie 3 roky a veľa km s prívesným vozíkom plne naloženým do 700kg v lete so zapnutou klímou.A to sa bavíme o aute r.v.1996. Takže plná spokojnosť a dúfam ,že pri dobrej opatere ešte nejaký ten km vydrží.Tu platí veľa muziky za málo peňazí.

    No tak to zkuste sedět v oktávce

    Miloš

    Xantii mám už 6let 260000km hdi 80kw za tu dobu jsem nepoznal příjemější auto spotřeba dálka 5,4
    couračky 6l .Když řídím nemusím skoro sundat ruce z volantu vše při ruce (zapínání světel mlhovek vyhřívání zadního skla).Motor krásně tahne už od 1500 n/min rychlost 100km = 2000n/min.Moc příjemné auto

    Křesík

    Já ji mám už 5 let, mám u nás ne-příliš rozšířený motor 1.9 sd 55kw. Motor je líný a má žízeň, běžně s ním jezdím za 6,7l nafty a to nejezdím rychle, ani to nejde. Auto má najeto dle tachometru 340 tis, podle mechanika asi 600 tis, možná i víc, jsem 6. majitel. Auto jezdí pořát. sice už spousta věcí je po smrti (klima, posilovač řízení, zámky) ale je až s podivem, že motor i po těchto km furt jede a startuje. vstřikovače a čerpadlo puvodní. podvozek je uplně bezproblémový, za tu dobu co jsem s ním jezdil (150 tis) jsem nechal 2x dofouknout hopsakoule, a jednou vyměnil lhm. toť veškerá udržba hydrauliky. Sice už auto pujde do kopřiv, ale posloužilo královsky. Máme doma C5 a to se kvalitou nedá srovnat, s tou jsou furt nějaké problémy

    Milan

    Zdravim, chcem sa len informovat o intervale vymeny rozvodov, dalej ci nie je problemova hydraulika u xantie, dalej, co stoji vymena capov , dalej tyciek stabilizatora…..Kupili sme totoz teraz Xantiu a majitel vobec nevedel, ci na nej niekto niekedy menil rozvody…..Vymena kvapaliny v hydraulike myslim po 60 000 km. Ma s tymto motorom niekto extra problemy? Cital som na nete, ze je to vraj dost problemovy motor.

    kapitán

    Už nějaký pátek vlastním Xantii,x1 1,8i16V rv 96, po předchozím vlastnictví auta BX14RE a také P405 GRD..Oba citroniky byli hooodně spolehlivé a to i přesto že béxo bylo zanedbané když jsem jej koupil.Xantijka dokonce v loni prodělal totálku (dle servismanů) a oprava mně přišla na velkou sumu,bratru takových cca1500kč!!!!!!!!To jen tak na okraj.
    Jen poopravení par chyb v textu -Proplac se dělá a dokonce odborníci či znalci doporučí,ale hlavně pkd je LHM ne zelené ale hědé či jiné neurčité barvy a nikdo ani neví kdy byla měněna.Pak je na místě a že by rozežrala těsnění je jen a pouze pověra!!LHM se mění u všech bez ohledu na rok výroby (Xantií a tuším i starší BéXa) po 60 000km,přičemž a to zřejmě origo servisy citreon nedělají,po cca 40 000km kontrola a dofuk koulí (cena za jednu je od 150 do cca400kč,dnes lze NOVOU za 930kč a to nejen obyč ale i komfort (jiné parametry tlumení).Hlavně je ale neprvada,že Xantie má 5 koulí-toto měla BéXa a xantie snad z prvního pololetí výroby,další jsou již šestikulky,teda pkd nejsou hydraktiv ty mají více!

    milan

    prosim nevite co je to za zavadu při volnoběhu sou otačky moc nizke otačky a za jizdy slišim nějake zvuky ale ne pořad při řazeni a přidani plynu

    Citroen Xantia (1993–2001) | home car gallery

    […] Download Image More @ http://www.autoweb.cz […]

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist