autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Citroën v Ženevě: DS4 Racing a C4 Aircross
Citroën v Ženevě: DS4 Racing a C4 Aircross
O sportující DS4 Racing jsme psali před týdnem. Na probíhajícím autosalonu v Ženevě se ukázala v celé své kráse. A je na co koukat. Nejvýraznějším poznávacím znamením nového déesa je matný šedý lak s texturovým efektem. Tomu sekunduje difuzor nebo střecha v lesklé černé barvě. Cool? Nepochybujte o tom.
Tenhle, prozatím, koncept si vzali do parády inženýři Citroën Racing, stejně jako v případě verze DS3 R.
Zaměřili se jak na podvozek, tak na motorové ústrojí. Pod kapotou se tak usídlil oblíbený 1,6 litrový čtyřválec. Ten v tomto případě doluje 256 koní, což dává skvělý výsledek 160 k/l. Ještě aby to neovlivnilo spolehlivost motoru.
Původně zvýšený podvozek Citroënu DS4 klesl k zemi o 35 mm, do šířky pak DS4 Racing narostlo o 55mm vpředu a 75 milimetrů vzadu. Pod karbonovými prahy se skrývají devatenáctipalcové pneumatiky. Myslelo se i na brzdy, vpředu tedy najdeme obří kotouče o průměru 380 mm se čtyřmi pístky. Teď už se naskýtá jen jedna otázka. Dostane se do výroby? Skoro jistě.
Citroën DS4 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Citroën C4 Aircross
Po tom, co se na českém trhu představilo Subaru XV, i Citroën dává své želízko do ohně. V tomhle segmentu bude horko. C4 Aircross přichází s designem, který si něco málo bere z cé čtyřky, zbytek je ale úplně nový. Tedy nový .. v základu jde o přestavěné Mitsubishi ASX s technikou Citroënu.
Podrobnější informace se dozvíte v našem dřívějším článku. V rychlosti zopakujme, že pod kapotou se usadí benzínová šestnáctistovka o výkonu 115 koní nebo naftový čtyřválec HDi 115. Oba budou k dispozici jen s pohonem předních kol. Pro čtyřkolku musíte sáhnout po nejsilnějším dieselu – HDi 150.
Výbava? Všechno, na co si v téhle třídě vzpomenete – parkovací kamera, EPS, kvalitní ozvučení a sedm airbagů.