autoweb.cz > Citroën > citroën grand c4 picasso > Citroen Grand C4 Picasso AT
Citroen Grand C4 Picasso AT
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Citroen C4 Picasso je pravděpodobně nejlepší auto ze všech současných modelů Citroenu, ať už se bavíme o pětimístné verzi C4 Picasso nebo sedmimístné Grand C4 Picasso.
Citroen ale od začátku sklízel kritiku za výběr převodovek. Poloautomat BMP6 si získal na svou stranu málokoho, jelikož trpí všemi nectnostmi tohoto druhu rychlostních skříní: trhavým automatickým režimem, pomalou odezvou a necitlivým záběrem spojky.
Pro některé motorizace bylo sice možné zvolit manuální převodovku, ale to víte, francouzská auta a ruční řazení… Moc velká výhra to také nebyla.
Citroën C4 Picasso velká fotogalerie
Mrzelo nás to, protože C4 Picasso máme (spolu s extravagantní vlajkovou lodí C6) opravdu rádi. Zřejmě ani šéfy automobilky nebavilo číst pořád dokola cosi o převodovkách. Nedávno v ceníku – a v novinářské flotile – přibyla nová kombinace: naftový motor 2.0 HDI s konvenční automatickou převodovkou.
Tohle pohonné ústrojí je k mání výhradně ve spojení s nejvyšší úrovní výbavy Exclusive. A to je také to jediné, co se mu dá vytknout. Šestistupňový automat mění stupně velmi hladce a téměř vždy v tom správném okamžiku – Citroen si dal záležet, aby řídicí software převodovky odpovídal charakteristice motoru.
Stejně jako u BMP6 volíte jednotlivé jízdní režimy tenkou páčkou, která vyčuhuje jako liché tykadlo po pravé straně volantu. Toto řešení jednak nechává na středové konzole volné místo pro obří chlazenou schránku na nápoje, jednak je velmi přirozené a rychle si na něj zvyknete.
Také dvojici řadicích pádel má automat společnou s BMP6 – na rozdíl od něj však zřídkakdy ucítíte potřebu zasáhnout do jeho rozhodování ručním řazením.
Citroen Grand C4 Picasso Exclusive má některé vymoženosti, jež chudším verzím chybějí: laminovaná boční okna a pneumatické odpružení zadní nápravy se samočinným vyrovnáním světlé výšky podle zatížení. Technicky spolu tyto prvky nijak nesouvisí – dohromady je zmiňujeme proto, že posouvají kulturu cestování s C4 Picasso o další stupínek výš. Kvalita jízdy a odhlučnění jsou jedny z nejlepších mezi kompaktními MPV, ne-li vůbec nejlepší.
Když přidáte už vyzkoušené silné stránky Picassa, jako je příjemný interiér, nefrancouzsky dobrá sedadla a hýřivou výbavu, zdá se i téměř milionová cena docela férová. Kéž bychom se loučili se všemi citroeny tak neradi jako s tímto…
Jirka Červenka
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDi AT |
---|---|
0-100 km/h (s) | 12,1 |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1997 |
Vrtání x zdvih (mm) | 85 x 88 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 100 kW/136 koní v 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 320 Nm v 2000 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 190 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 9,9/5,9/7,4 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 60 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4590 |
Šířka (mm) | 1830 (bez zrcátek) |
Výška (mm) | 1710 (včetně střešních ližin) |
Rozvor náprav (mm) | 2728 |
Provozní hmotnost (kg) | 1650 |
Celková hmotnost (kg) | 2350 |
Zavazadlový prostor (l) | 576 až 1951 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 945 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 972 900 Kč |