Citroen Grand C4 Picasso AT

Pomohl automat vyřešit jednu z největších bolestí C4 Picasso?

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Citroen C4 Picasso je pravděpodobně nejlepší auto ze všech současných modelů Citroenu, ať už se bavíme o pětimístné verzi C4 Picasso nebo sedmimístné Grand C4 Picasso.

Citroen ale od začátku sklízel kritiku za výběr převodovek. Poloautomat BMP6 si získal na svou stranu málokoho, jelikož trpí všemi nectnostmi tohoto druhu rychlostních skříní: trhavým automatickým režimem, pomalou odezvou a necitlivým záběrem spojky.

Pro některé motorizace bylo sice možné zvolit manuální převodovku, ale to víte, francouzská auta a ruční řazení… Moc velká výhra to také nebyla.

Citroën C4 Picasso velká fotogalerie

Citroën C4 Picasso fotogalerie

Mrzelo nás to, protože C4 Picasso máme (spolu s extravagantní vlajkovou lodí C6) opravdu rádi. Zřejmě ani šéfy automobilky nebavilo číst pořád dokola cosi o převodovkách. Nedávno v ceníku – a v novinářské flotile – přibyla nová kombinace: naftový motor 2.0 HDI s konvenční automatickou převodovkou.

Tohle pohonné ústrojí je k mání výhradně ve spojení s nejvyšší úrovní výbavy Exclusive. A to je také to jediné, co se mu dá vytknout. Šestistupňový automat mění stupně velmi hladce a téměř vždy v tom správném okamžiku – Citroen si dal záležet, aby řídicí software převodovky odpovídal charakteristice motoru.

Stejně jako u BMP6 volíte jednotlivé jízdní režimy tenkou páčkou, která vyčuhuje jako liché tykadlo po pravé straně volantu. Toto řešení jednak nechává na středové konzole volné místo pro obří chlazenou schránku na nápoje, jednak je velmi přirozené a rychle si na něj zvyknete.

Také dvojici řadicích pádel má automat společnou s BMP6 – na rozdíl od něj však zřídkakdy ucítíte potřebu zasáhnout do jeho rozhodování ručním řazením.

Citroen Grand C4 Picasso Exclusive má některé vymoženosti, jež chudším verzím chybějí: laminovaná boční okna a pneumatické odpružení zadní nápravy se samočinným vyrovnáním světlé výšky podle zatížení. Technicky spolu tyto prvky nijak nesouvisí – dohromady je zmiňujeme proto, že posouvají kulturu cestování s C4 Picasso o další stupínek výš. Kvalita jízdy a odhlučnění jsou jedny z nejlepších mezi kompaktními MPV, ne-li vůbec nejlepší.

Když přidáte už vyzkoušené silné stránky Picassa, jako je příjemný interiér, nefrancouzsky dobrá sedadla a hýřivou výbavu, zdá se i téměř milionová cena docela férová. Kéž bychom se loučili se všemi citroeny tak neradi jako s tímto…

Jirka Červenka

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyCitroen Grand C4 Picasso 2.0 HDi AT
0-100 km/h (s)12,1
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1997
Vrtání x zdvih (mm)85 x 88
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)100 kW/136 koní v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)320 Nm v 2000 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)190
Spotřeba paliva (l/100 km)9,9/5,9/7,4 l/100 km
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4590
Šířka (mm)1830 (bez zrcátek)
Výška (mm)1710 (včetně střešních ližin)
Rozvor náprav (mm)2728
Provozní hmotnost (kg)1650
Celková hmotnost (kg)2350
Zavazadlový prostor (l)576 až 1951
Ceny
Základní cena modelu945 900 Kč
Cena testovaného vozu972 900 Kč
15.2.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist