Citroën DS4 2.0 HDi 160

21 fotografiíCitroën DS4

Je překvapivě nepohodlný. Snad za to můžou kola, snad jde o problém konkrétního kusu, novinářské auto každopádně nestojí za peníze, které si Citroën účtuje.

Diskuze

9 komentářů

    Vive la Résistance

    dobrý ranní vtip! :)))

    Martin Plaštiak - autor

    Chtěl jsem naznačit, že jde o agilitu pečlivě odměřenou a v principu vypočítavou (ne v negativním smyslu).

    DS4 je Citroën – francouzský, pohodlný, výstřední – takže ta obratnost tak trochu přebývá. Také Audi přidalo obratnost jednoduše proto, že Němci cítili poptávku. Audi trvalo, než se s \“obratností\“ naučilo pracovat. Auta z Ingolstadtu nejsou neobratná, jen platí za nezábavná. Citroën o pár generací zaostává, ale paralely jsou zjevné. Proto se mi nezdálo vhodné použít přirovnání k BMW nebo Mercedesu, které mají na rozdíl od Audi (a Citroënu) za sebou desítky skvěle naladěných aut.

    Vive la Résistance

    Je pěkné, jak zpětně obhajujete své myšlenky, domnívám se však, že je lepší tak činit před tím, než je publikujete. Srovnáváte-li DS4 s Audi, předpokládám, že máte na mysli srovnatelný model A3. Pokud si namátkou přečtu test Audi A3 2.0 TFSI Quattro, který vyšel na Autowebu, naleznu tam následující věty:

    \“Vůz se chová nedotáčivě, v některých případech dokonce velmi výrazně, což je sice bezpečné pro méně zkušené řidiče, ale značně frustrující pro ty zkušenější.\“

    \“S tím je spojený otazník, visící nad jízdním komfortem. Příplatkový sportovní podvozek sice není extrémně tvrdý a rozhodně se s ním dá žít, ale o nerovnostech na silnici vám rozhodně dá vědět. Dalo by se mu to odpustit, pokud by výměnou nabídl nějakou zábavu.\“

    Přičtu-li k těmto tezím vlastní zkušenosti s modelem A3, nezbývá mi než považovat příměr k \“agilitě Audi\“ za ryzí vtip. Smutné však je, že Vy jste to myslel opravdu vážně. S tím souvisí další problém, kterým je jakýsi Product Placement VW na kterémkoliv místě Autowebu. Oč profesionálněji by vyznělo srovnání kupř. se schopnostmi podvozku Peugeotu RCZ, který využívá totžnou techniku…

    Myslím, že žurnalista, který píše do nezávislého média, má být nezávislý a nepodjatý. Pokud novinář přijme jako maximu svého působení angažovanost a aktivismus (úplně jedno v čí prospěch), stává se závislým (třeba na inzerentech). Tak silně koncentrovaná germanofilní neláska ke všemu francouzskému, která prosakuje každým Vaším textem, má k novinářské etice vskutku daleko. Přičemž \“Vás\“ nemyslím pouze Vás osobně, nýbrž Vás – redaktory Autowebu, ostatně zejména Váš nomen omen-kolega Žák se má v tomto ohledu ještě mnoho co učit. A to tu vůbec nezmiňuji mnohdy frenetické komentáře na Vašem Facebooku.

    DS4 Sport 2.0 HDi vyjíždí standardně na 18´´ kolech. Je zřejmé, že devatenáctky takovému vozu, snad kromě vzhledu, nic dobrého přinést nemohou. Bylo by však dobré se zamyslet, pro koho tento vůz primárně vznikl – zda spíše pro českého chalupáře, který cestou na chalupu přes Kokořínsko občas vymete náhodou nerozbitou zatáčku a dál si poskakuje po výdobytcích našeho silničního inženýrství, nebo zda vznikl spíše jako stylový městský café racer, který většinu svého \“života\“ stráví na kvalitních silnicích západní Evropy, kde ani devatenáctky nemusí být problém. Myslím, že posléze uvedené se bude pravdě blížit více. Ani v řade DS3 nejsou všechny specifikace totžně naladěné, mezi DS3 Racing, DS3 THP a DS3 HDi jistě existují značné rozdíly. To však nutně neznamená, že některá z nich je špatným vozem, jen zkrátka každá cilí na jiné zákazníky.

    To, že Citroën dlouhodobě nepodléhá mánii prkenné sportovnosti, ale snad i dodávky dělá komfortní, není něčím, zač bych jej kamenoval. Naopak, jasně definovaný a po desetiletí rozvíjený koncept je tou distinkcí, která odlišuje značky charakterní od těch obyčejných, které světu dávají jen rozličně prefabrikovaná a bezduchá \“die Autos\“.

    A řeči o tom, že Citroën nemá za sebou skvěle naladěná auta? Zkuste si Ježíškovi napsat o nějakou encyklopedii automobilů… 🙂

    Toť z mé strany vše, mějte pěkný den!
    Za sebe na závěr říkám: \“Raději foie gras než Eintopf!

    Michal

    Přesně jste to trefil. Já už jsem jim u testů C5 atd. psal, ať nechají Citroeny pro Honzu Koubka. A nebo ještě lépe, pro jiný web s jinými testery.
    Je doslova fascinující, jak takový tester rozumí úplně všemu. Já se divím, že ty automobilky se neporozhlédnou po auto novinářích a nezaměstnají jednoho takového žáka nejdříve pro průzkum trhu, pak pro konstrukci toho, co trh chce, pak do výroby na páteční směnu, aby se zdvihla kvalita, a následně i pro prodej, protože vlastní zboží by přece prodával nejlíp.
    Vždyť on by to všechno zvládnul sám za osmičku měsíčně a auta by to byla eňo ňuňo. Takhle mrhat miliardami a zaměstnávat stovky tisíc lidí, když by na všechno stačil jeden žák z novin. A nebo naopak-redakce, neuvažujete o výrobě vlastního auta, které by všechny ty NEJ vlastnosti spojilo v jeden dokonalý, harmonický a funkční celek? Zkušeností ze všech oborů máte zjevně dost a dost a takový vůz made by Autoweb by našel miliony příznivců, protože by byl zkrátka tím NEJ. Zapište si mne do pořadníku, asi bych pro ten koráb opustil i svou novou C5 V6.

    jj

    Tu poslední větu o tom s čím jezdíš si měl napsat hned na začátku. Ta vysvětluje zcela tvoji lehkou zaslepenost a náklonnost k této značce, ktrá je dost cítit z celého tvého příspěvku. Když to děláš ty jako čtenář a neveřejný propagátor určité značky, je to pochopitelné, bohužel to dělá i většina \“objektivních\“ novinářů – testérů, jak píšeš, a to je pak opravdu k nečtení.

    Michal

    Buď prosím konkrétní, z čeho cítíš, kromě zmínky o C5, tu náklonost?
    Myslím, že jsem hodnotil styl psaní recenze, který se speciálně na Autoweb tváří jako moudrost všeho světa, kdy specielně žákům nestačí napsat popis, oni ještě musí přidat pejorativní hodnocení. Rozumí všemu, a přitom ničemu, ze svého nahlížení na auta dělají etalon, přitom žádnému nevěnovali tolik času aby mohli říct, že jeho filosofii za miliardy dokonale porozumněli.
    S \“propagátorem značky\“ jsem se nasmál, já totiž v Citroenu jezdím a jsem za něj ochotem utratit spoustu peněz, ne že o něm debatuju nebo snad hodnotím na základě pár stovek kilometrů strávených za volantem s letitými předsudky. Váhal jsem mezi novými 3er, MB-E a CC, ve všech jsem strávil dost a dost času, ale zvítězila C5. A vím proč. Je prostě luxusní, jedinečná, svá, má charakter a není to prémiová tuctovka.

    double

    V istých odsekoch mi tento článok pripomína paródiu na objektívny test. Veľakrát čítam tieto vaše \“články\“, veľakrát som len s údivom čítal mnohé vaše negatívne vyjadrenia na isté veci, ktoré boli v iných médiách vyzdvihované do nebies…a veľakrát som odolal komentovaniu. Teraz som už neodolal, lebo to je už vrchol čo píšete…Zamyslite sa nad sebou, buď píšte testy poriadne a objektívne, alebo choďte predávať trebárs voňavky niekam do Užhorodu…to vám možno pôjde lepšie ako písanie recenzí 🙂

    spade

    Tato vaše \“recenze\“ mně přesvědčila, že číst vaše články je ztráta času. Takové hodnocení napíše snad jen někdo po dvou lahvích českého vína, na jazyku trpkého.

    NATO

    tak jsem zjistil že vaše testy jsou úplně k ničemu ,jak jste porát proti citroenu!!!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist