Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP

Jak jezdí letní verze francouzského hatchbacku s nejsilnějším motorem pod kapotou? Skoro stejně dobře jako klasická verze.
  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 4

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6.6

RADOSTI
Silný motor s rozumnou spotřebou; poutavý vzhled

STAROSTI
Špatná přístupnost zavazadlového prostoru; tužší podvozek;

Pokud mne paměť neklame, posledním kabrioletem od Citroënu byl model C3 Pluriel. A ten mezi povedené nepatřil, po dlouhém zápolení jste z něj sice mohli udělat opravdový kabriolet, ale znamenalo to sundat střechu, k tomu ručně odmontovat boční panely a další díly.

To vám zabralo asi tak dlouho, jako od základů složit Caterham, takže do té doby stejně začalo pršet. Navíc měla rozebíratelná konstrukce neblahý vliv na tuhost karoserie, takže se celé auto vlnilo jako rosol.Citroën se v tomto ohledu naštěstí poučil, DS3 Cabrio se nijak zásadně nekroutí a to z jednoho prostého důvodu. Oněch bočních panelů se zbavíte leda flexou, na svém místě zůstal i žraločí B sloupek a neotevíratelná okna u zadních sedadel. Dá se to tedy vůbec považovat za kabriolet?

Citroën DS3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Citroen DS3 fotogalerie

Mým pohledem nikoli, plechovou střechu nahradilo stahovací plátno, které lze shrnout až k zadním sloupkům a pokud budete chtít, můžete stáhnout i zadní okno, jenže pak za sebe neuvidíte.


Zavazadlový prostor je hůře přístupný než u většiny klasických kabrioletů.

A když už jsme u negativ, dobře na tom není ani zavazadlový prostor, plátěná střecha ubrala kabrioletu veškerou praktičnost. Co na tom, že objem kufru je 245 litrů, když do něj skrz malý otvor skoro nic neprostrčíte. Můj fotografický batoh proto musel jezdit na sedadle spolujezdce, problém byl i s obyčejnou taškou s nákupem.

Pořád ale můžete naložit větší předměty střechou, přes sklopené sedačky, ale elegantní to vážně není, nezapomínejte, že jsou tady ty pevné boční sloupky. Chápu, že s kabrioletem musíte přijmout některé kompromisy, především co se přepravy objemnějších věcí týče. Jenže Citroën DS3 Cabrio není ryzím kabrioletem a k tomu je opravdu hodně nepraktický. Proč se tedy Citroën uchýlil k takovému řešení?Zaručenou odpověď samozřejmě neznám, ale co do konstrukce se od hatchbacku liší jen minimálně, proměna v kabriolet automobilku nestála tolik, jako kdyby začínala s nepopsaným listem papíru. Ke cti stahovací střechy se dá říci, že funguje naprosto bez problémů, a to až do rychlosti 120 km/h. Za vaše záda může zmizet už za 16 sekund a je dobré vědět, že se dá v libovolné poloze zastavit.


Design Citroënu DS3 je povedený zvenčí i zevnitř, v případě našeho testovacího kusu interiér skvěle ladil se zbytkem auta.

Jízdně se od hatchbacku nic zásadního nemění, podvozek je naladěný “do tvrda”, na nerovnostech se dočkáte poskakování a sem tam si všimnete drobného kroucení karoserie, což má hlavní příčinu v chybějící příčce v zadní části střechy. Nejde ale o nic zásadního, oproti jiným kabrioletům je na tom Citroën velmi dobře.

A podobné je to i se spotřebou, vyšší hodnoty můžete čekat jen pokud se budete pohybovat bez střechy i ve vyšších rychlostech. S citlivou nohou na plynovém pedálu můžete jezdit okolo šesti litrů, za svižnější jízdu si přeplňovaný čtyřválec řekne i o deset litrů benzínu na sto.

Verdikt
Ani ryba ani rak. Citroën DS3 Cabrio není pravý kabriolet a k tomu má špatně přístupný kufr. Že vám na kufru nezáleží, a navíc se vám DS3 Cabrio líbí? V tom případě je to jiná, Cabrio jezdí téměř stejně dobře jako hatchback, je hezké na pohled a příjemné uvnitř. A co se motoru týče, berte přeplňovaný 1.6 THP, ten je pořád stejně skvělý.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Vrtání x zdvih (mm)77 x 85,8
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)115 / 156 v 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)240 v 1400 - 4000 ot./min.
0-100 km/h (s)7,4
Nejvyšší rychlost (km/h)210
Spotřeba paliva (l/100 km)8,0 / 4,8 / 5,9
Objem nádrže (l)50
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1175
Celková hmotnost (kg)1619
Zavazadlový prostor (l)245
Ceny
Základní cena modelu448 900 Kč (1.2 VTi 82)
Základní cena test. verze572 900 Kč (1.6 THP 155)
26.6.2013 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist