Citroën Cactus: koncept odhalen těsně před premiérou

Barvy značky Citroën bude na IAA hájit studie s hybridní technikou kombinující benzínovou a tlakem vzduchu poháněnou jednotkou.

Enklávu již odhalených novinek koncernu PSA povedou ve Frankfurtu modernizované Peugeoty 3008, 5008 a především zajímavý koncept 208 HYbrid FE, představením těchto vozů však francouzská firma všechny své trumfy na stůl nevyložila. V záloze je pochopitelně ještě Citroën, který chce na IAA vyrukovat kromě jiného také s avizovaným konceptem crossoveru pojmenovaného Cactus.

Pokud nám je známo, oficiální prezentace auta měla proběhnout až 5. září, tedy zítra, jak ale sami vidíte, čekat už nemusíte a Cactus – navazující na podobně koncipovanou studii C-Cactus z roku 2007 – si můžete detailně prohlédnout ze všech stran už dnes.

Vzhledem k výše zmíněnému je asi zřejmé, že vám technické specifikace konceptu v tuto chvíli nabídnout nemůžeme, je ale dost možné, že Citroën na tento únik fotek promptně zareaguje a zveřejní vše podstatné ještě dnes. Pokud se tak stane, počítejte s průběžnou aktualizací, v opačném případě doplníme data až zítra.

Ač se zdá, že o Citroënu Cactus nevíme zhola nic, něco bychom tady přeci jen měli. Podle dostupných informací by se mělo jednat o předzvěst produkčního modelu odvozeného z crossoveru Peugeot 2008, takže do budoucnosti můžete počítat (kromě decentnějšího vzhledu) s maloobjemovými benzínovými a vznětovými motory a navzdory poněkud drsnějšímu vzhledu pouze pohonem předních kol.


Cactus tuto koncepci neopustí, displej na palubní desce nicméně naznačuje, že výstavní exponát bude mít kromě klasické pohonné jednotky s vnitřním spalováním něco navíc. Stoprocentní jistotu pochopitelně nemáme, nový Citroën však patrně dostane techniku pojmenovanou Hybrid Air.

Ta sestává z malého tří nebo čtyřválcového agregátu, automatické planetové převodovky a hydromotoru využívajícího jako zásobník energie tlak vzduchu. Celé to v zásadě funguje jako klasický hybrid, akorát jsou zde místo elektromotoru a těžkých akumulátorů zmiňované komponenty. Více snad nad „mechanickým kaktusem“ spekulovat nebudeme, když je jisté, že přesné údaje budeme mít k dispozici v řádu několika hodin.

4.9.2013 6:59| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist