Citroën C6 stále žije, představí se v Šanghaji jako nový Dongfeng Number 1…

…a bude vypadat jako docela uhlazený kříženec Volkswagenu Passat s ingolstadtským nádechem. Však chce také znepříjemnit život prodloužené verzi Audi A6.

Spolupráce koncernu PSA s čínskou společností Dongfeng Motor Corporation transformovala loni na zcela novou úroveň poté, co asijská korporace snížila o 800 milionů eur dluh svého francouzského partnera, čímž se de facto stala (s 14procentním podílem) jeho částečným vlastníkem.

Jestli to mělo nějaký vliv na přípravu produkce modelu, který bychom vám teď rádi představili, vám potvrdit nemůžeme, spíše máme dojem, že s ohledem na běžnou délku vývoje asi nikoli, každopádně Číňané ušetřili hodně prostředků a času tím, že od PSA převzali prakticky hotovou platformu.

Nemá smysl chodit kolem horké kaše, ostatně naznačili jsme to již v úvodu – zbrusu nová limuzína Dongfeng Number 1, která svým designem připomíná produkty Volkswagenu, byla postavena na základech luxusního Citroënu C6. Jak asi víte, jeho výroba skončila v roce 2012 a zájem o něj byl vedle německých konkurentů (jak to říci diplomaticky) poněkud neuspokojivý. Celkově vzniklo jen něco málo přes 23 tisíc aut, jeho technika však díky přesunu části výrobní linky bude žít dál.

Podrobnosti o technice „jedničky“ zatím neznáme a v zásadě pro nás ani není důležitá. Šlo nám pouze o to, abychom vás upozornili na zajímavou kuriozitu.

10.4.2015 3:03| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist