autoweb.cz > Citroën > Citroën C6 > Citroën C6 2.7 HDi Executive
Citroën C6 2.7 HDi Executive
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
Citroën má v kategorii velkých sedanů celkem zajímavou historii. Dal totiž světu jedny z nejzajímavějších a nejkrásnějších automobilů, které byly zároveň na absolutní technické špičce své doby.
Modely SM, nebo CX se zapsaly do historie nesmazatelně a to vůbec nemluvíme o nádherné „bohyni“ (francouzsky Déesse), model DS. Už těsně po druhé světové válce měl tenhle luxusní Citroën nejen pneumatické pérování, ale také světla, která se natáčela do zatáčky. Jeho karoserie byla spíš sochařským dílem, než užitým designem – a to doslova, protože návrhářem DS byl italský průmyslový designér, ale především sochař Flaminio Bertoni. DS se nepodobalo nic jiného na tehdejších silnicích a byl na svou dobu tak revoluční, že dlouhých dvacet let téměř nenašel soupeře.
Citroën C6 v takovou jedinečnost doufat nemůže, přesto ale z řady dnešních velkých sedanů celkem vybočuje. Zaprvé svým designem, který rozděluje diváky na několik vzájemně nesouhlasících skupin. Jedni si myslí, že je prostě divný a ošklivý, kritizují jeho extrémně dlouhou příď (a převis) a krátký zadek. Druzí ho velebí za nadčasovou eleganci oblé střechy, extravagantní konkávní zadní sklo, bezrámová okna ve dveřích a další promyšlené designové detaily. Zbylí se nemohou rozhodnout, protože se jim C6 z některých úhlů líbí, zatímco z jiných jim přijde prostě divná.
Draze nejen působí
Přestože C6 se už nějaký ten pátek prodává, po českých silnicích jich zrovna moc nejezdí. Spíš naopak, potkat dvě různé za jeden den hraničí se zázrakem. Důvodem je pravděpodobně především cena, která zejména zpočátku rozhodně nebyla podbízivě nízká. Dokonce i po nedávném zlevnění stojí testovaný model 1 645 000 Kč. Pravda, dostali jsme tu úplně nejdražší C6, kterou si můžete koupit – s novým dieselovým motorem, s automatem a výbavou Exclusive.
Je ale pravda, že C6 rozhodně vypadá jako hodně drahé auto. Dílenská kvalita je téměř bezchybná, interiér s tmavým dřevem a hlubokými křesly působí skutečně luxusně.
Citroën jde svou vlastní cestou i co se týče jízdních vlastností. Zatímco většina ostatních výrobců se předhání v tom, kdo nabídne více „sportovních“ paketů, hydropneumatické pérování C6 se soustředí na jediné – nabídnout co nejplavnější a nejpohodlnější jízdu. Snad jen při pomalejší jízdě po hodně rozbité městské ulici pružení trochu znejistí, ale na mimoměstských silnicích a dálnicích vám C6 předvede přímo oslnivě tichou a plavnou jízdu.
Jiný způsob jízdy
Dalo by se čekat, že na oplátku se Citroën v první zatáčce nakloní tak, že vám vypade klobouk z okna a potom dostane velký nedotáčivý smyk. Ve skutečnosti je ale přilnavost docela slušná a náklony relativně dobře zvládnuté. Přesto ale C6 v žádném případě nevybízí k nějaké dynamické jízdě – řízení je velmi lehké a bez zpětné vazby, při rychlejší jízdě sice trochu ztuhne, ale je to pořád takové umělé.
Motor pod kapotou si ovšem zaslouží chválu. Je to ta samá jednotka, kterou najdete například v Jaguaru S-Type, velkém XJ, nebo třeba Peugeotu 407 Coupé. Výkon dodává hladce a je dobře odhlučněná. Šestistupňový manuál je s ní dobře sladěný, takže vás při jízdě nic neruší. Možná jen častější zastávky u pumpy – C6 totiž váží téměř dvě tuny, takže spotřeba kolem dvanácti litrů není vůbec výjimkou.
V zásadě je to velmi dobré auto. Co se týče pohodlí a kultivovanosti, nelze mu vytýkat téměř nic a dokonce i případné výhrady k nedostatečným sportovním vlastnostem jsou bezpředmětné – Citroën žádné sportovní ambice nepředstírá, takže ani nemusí žádné vlastnosti obhajovat. Hlavním problémem je zde cena, protože za půldruhého milionu seženete velmi povedené sedany německých značek, namátkou třeba slušně vybavené BMW 525d. Otázkou je, jestli se cílové skupiny těchto dvou aut vůbec protínají alespoň v jednom jediném člověku… Citroën C6 je velký sedan pro lidi, kteří přesně vědí co chtějí a to jim dovolí udělat takhle neobvyklou volbu.
Honza Koubek
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Citroën C6 2.7 HDi |
---|---|
0-100 km/h (s) | 8,9 |
Motor | |
Konstrukce | vidlicový šestiválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | dvojice turbodmychadel |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 2720 |
Vrtání x zdvih (mm) | 81,0x88,0 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 150/208 ve 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 440 při 1900 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 230 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 12,0/6,8/8,7 |
Objem nádrže (l) | 72 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4908 |
Šířka (mm) | 1860 |
Výška (mm) | 1464 |
Rozvor náprav (mm) | 2900 |
Provozní hmotnost (kg) | 1871 |
Celková hmotnost (kg) | 2335 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1400 |
Zavazadlový prostor (l) | 421 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 1 345 000 |
Cena testovaného vozu | 1 645 000 |