autoweb.cz > Citroën > Citroen C4 sedan: pomoc, blíží se to k nám!
Citroen C4 sedan: pomoc, blíží se to k nám!
Měli bychom si na to zvyknout: ta či ona automobilka jednou za čas rozešle médiím fotky svého existujícího hatchbacku, kterému se na zadnici utvořil ošklivý nádor, a přiloží tiskovou zprávu na téma „čínský trh preferuje sedany.“ Uplyne několik měsíců a stejné fotografie přijdou znovu, tentokrát se ale v tiskové zprávě místo slova Čína vyskytuje Česká republika.
Nyní potkalo nevyhnutelné také Citroen C4, podle našeho názoru jedno z nejpůsobivějších aut v nižší střední třídě. Když jsme C4 sedan poprvé viděli, rozhodli jsme se vyhlásit soutěž autowebu o nejškaredější zadek v celém automobilovém průmyslu – a rovnou i vyhlásit vítěze. Ani velmi schopní designéři, jaké Citroen bezpochyby zaměstnává, nedokázali bez následků naroubovat kufr na návrh, který s ním původně nepočítal.
Citroen C4 sedan (mimochodem – vyráběný v Argentině) má o deset centimetrů delší rozvor než hatchback. Po otevření zadních dveří jsou na prazích jasně vidět místa, v nichž je karoserie nastavená. Je to velké auto: na délku měří 4,77 m. Český dovozce ho ve své nabídce staví nad C4 a C4 Coupé, chápe ho jako mezistupeň mezi hatchbacky a novým modelem C5.
Proto v nabídce motorizací chybí tradiční čtrnáctistovka: C4 sedan bude k mání pouze se dvěma šestnáctistovkami, benzínovou a naftovou. Obě dosahují shodného výkonu 81 kW/110 koní, i když samozřejmě velmi odlišným způsobem.
Citroën C4 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Z, ehm, nabobtnání karoserie těží zejména cestující vzadu, kteří mají o půldruhého centimetru více místa pro hlavu než v hatchbacku. Středem pozornosti u tohoto auta nicméně bude obrovský kufr. Objem 513 litrů neprozradí o jeho skutečné velikosti tolik jako délka: 1,21 m. Jeho praktické využití však bude limitovat velikost nakládacího otvoru, stejně jako u všech sedanů. (Ano, chceme tím říct, že my bychom si raději koupili praktičtější – a hezčí – hatchback.)
Už jsme zmínili, že C4 sedan vznikl kvůli čínskému trhu. Tamní kultura chápe auta úplně jinak než ta naše. Sportovní auta se v Číně, potažmo celé Asii prodávají ve velmi skrovných objemech – dobře situované lidi poznáte tak, že mají svého řidiče. Proto má tříprostorová C4 vzadu výdechy klimatizace, jež byste v hatchbacku, natož v kupé, hledali marně.
Český dovozce nabídne Citroen C4 sedan ve dvou úrovních výbavy, Pallas a Exclusive. O ceně teprve vyjednává s centrálou, známa by měla být prvního dubna.
autoweb.cz