Citroen C4 Picasso: o dvě sedadla kratší

S krátkým Picassem přináší Citroen definitivní důkaz, že i MPV mohou být krásná.

Několik měsíců po debutu sedmimístné C4 Picasso francouzská automobilka představuje kratší pětisedadlovou verzi. Pravděpodobně budete souhlasit s naším odborným názorem, že je prostě k sežrání. Oblá příď a mohutně vyklenuté čelní okno jako by byly navrženy právě pro tuto kratší verzi, která vypadá ještě působivěji než sedmisedadlový model.

Pozoruhodné jsou třeba útlé černé sloupky, díky jimž střecha velmi úspěšně vytváří dojem visuté klenby. Zlom v linii bočních oken je trochu kontroverzní – některým z nás se líbí, zatímco jiným připadá, jako by designérovi ujela ruka.

Citroën C4 Picasso velká fotogalerie

Citroën C4 Picasso fotogalerie

I kratšímu Picassu zůstalo daleko dozadu protažené čelní okno, které nechává dovnitř proudit hodně světla. Většinou je to příjemné, ale při nízkém slunci by řidič podle našich zkušeností uvítal, kdyby šla clona spustit ještě o kousek níž. A samozřejmě musíte počítat s tím, že za teplých letních dnů se klimatizace docela nadře. Vychladit interiér s takovou prosklenou plochou není jen tak.

Budete-li cestovat v pěti, každý z vás si může vzít rovných sto litrů zavazadel. Naopak při obsazení pouze dvěma osobami lze převážet až 1734 l nákladu.

Stejně jako v případě sedmimístné C4 nabízí Citroen dvojici benzínových a dvojici naftových motorů: 1.8i (127 k), 2.0i (143 l), 1.6 HDI (110 k) a 2.0 HDI (136 k). Všechny kromě prvního mohou být  – ať už v sérii či na přání – doplněny o šestistupňovou poloautomatickou převodovku s řazením pádly pod volantem.

Díky svezení v sedmisedadlové verzi víme, že nové Picasso umí být mimořádně kultivovaným dopravním prostředkem – pokud má ovšem pneumatické odpružení zadní nápravy a vrstvená boční okna. Český importér bohužel neumožňuje objednání těchto položek k běžným výbavám, byť je zahrnul jako standard do nejvyšší Exclusive. Asi není důvod předpokládat, že v případě krátkého modelu zvolí jinou strategii.

Největšími rivaly pětimístné C4 Picasso budou Renault Scénic, čerstvě inovovaný Ford C-MAX, Opel Zafira a také Xsara Picasso, která zatím zůstává ve výrobě jako varianta pro spořivější klientelu.

Ceny krátkého Picassa by mohly začínat na rovných pěti stech tisících za model 1.8i v základní výbavě Base. Oficiální ceník ani datum zahájení prodeje v ČR nebyly zatím oznámeny.

autoweb.cz

5.1.2007 10:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist