Citroën C4 – crash test EuroNCAP

Francouzská auta patří k těm nejbezpečnějším a nový Citroën C4 to potvrzuje solidním výkonem. Ochrana dětí je vůbec nejlepší ve třídě.

Nová generace Citroënu C4 se na trh chystá počátkem příštího roku, ale technici EuroNCAP ji dostali do spárů už nyní. Také v příštích letech bude rodiný hatchback z Francie patřit k těm bezpečným. Pro klasický čelní náraz je kabina C4 tím správným místem, kotníky i kolena obou cestujících vpředu byla při testu v naprostém bezpečí a palubní deska podle zprávy neobsahuje nic, co by mohlo způsobit zranění. Dobře si francouzské auto vedlo i při bočním nárazu, ovšem náraz do sloupu nedopadl na sto procent, hrudník figuríny byl vystaven nadměrné zátěži. Ostatní části těla zůstaly uchráněny lépe. Také k ochraně kru při nárazu zezadu měli u EuroNCAP výhrady, nicméně celkové hodnocení ochrany dospělých devadesáti procenty je velmi dobrý výsledek (nejlepší ve třídě podle nové metodiky byla Alfa Giulietta s 97 %, nejhorší pak Honda Civic se 79 %).Ochrana dětí dopadla na 85 %. Pokud se vám to zdá být málo, vězte že jde o nejlepší výsledek dosažený podle nové metodiky v kategorii malých rodinných aut. C4 se o první místo dělí s Alfou Giulietta. Slovní hodnocení autu nic nevytýká. Ukotvení dětských sedaček je dobré a součástí základní výbavy jsou úchyty ISOFIX. Hlavy dětí nevykázaly nadměrné zatížení a dobře si dětské sedačky vedly také při nárazu z boku. Pravý přední airbag je vypínatelný, takže auto může vézt na sedadle splujezdce dítě otočené proti směru jízdy. Zpráva EuroNCAP chválí Citroën za to, že informace o stavu airbagu je podána velmi jasně. Také instrukce ohledně ochrany dětí si odnesly plný počet bodů.K chodcům naopak Citroën příliš ohleduplný není. Nárazník si s nohama rozumí dobře, ale přední hrana kapoty i spodní okraj čelního skla jsou krajně nedůtklivé. Dospělí by se jim měli obloukem vyhnout. Děti na tom jsou o něco lépe, střed kapoty bude jejich hlavám dobrým dopadištěm. Okraje nikoli, EuroNCAP proto srážení chdoců řidičům C4 nedoporučuje a udělila hodnocení pouze 43 %. To je ve třídě průměrný výkon, ovšem 72 % Imprezy jej výrazně překonává stejně jako 71 % Civiku.

Citroën C4 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Citren C4 fotogalerie

Chválu si nová C4 vysloužila také za armádu elektronických pomocníků na palubě. Nové citroëny standardně hlídají, zda jsou zapnuté bezpečnostní pásy na všech pěti sedadlech, a součástí základní výbavy napříč nabídkou je nastavitelný omezovač rychlosti. Stabilizace je na většině trhů rovněž standardem, za což dostali Francouzi body k dobru. Celkových 97 procent je výborný výsledek, ačkoli hodnocení v této kategorii je novinkou a prozatím nemá vysokou vypovídací hodnotu, když bere v potaz pouze přítomnost či nepřítomnost několika základních pomocníků. Na desetinu stejně si vedly peugeoty 3008308CC a tato tři auta koncernu PSA také vedou pomyslnou ligu. Nejčastějším výsledkem ve třídě je 71 %, hůř si jako jediné vedlo Subaru Impreza s 57 %.

autoweb.cz<b

26.8.2010 8:02

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist