Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech (2014) – první jízdní dojmy

16 fotografiíCitroën C4

Duch starých originálních Citroënů s neotřelými nápady je - zdá se - zpátky, stačí to ale na dnešní zmlsanou klientelu a její nemalé nároky?

Diskuze

1 komentář

    Jakub

    O víkendu jsem měl Cactus s Vámi popisovaným motorem (1.2 PureTech) k ozkoušení. Moje dojmy:

    Po městě auto nemělo problém, do cca 70 km/h mělo slušné zrychlení, člověk rozhodně není brzdou. Mimo město je to horší a motor rozhodně není na cestování po dálnici. Na pátý rychlostní stupeň ve dvanáctistupňovém stoupání i přes plný plyn znatelně zpomaluje, nutno podřazovat. Nicméně v běžných rychlostech do cca 100 km/h motor stačí, předjíždět ale moc nebudete. Spotřeba ve městě asi 6.1 l/100, mimoměsto asi 5.2 l/100 (ale věřím, že by to šlo i za míň, přeci jen jsem motoru dal hlavně mimo město trochu ochutnat abych si ho zkusil a auto mělo při převzetí najeto asi 80km, takže motor byl syrový).

    Vnitřek mi přijde pěkný, jednoduchý, přehledný, ale to je subjektivní. Střešní okno bych oželel. To že chybí otáčkoměr jsem zaregistroval hned, ale vůbec mi to nevadilo. Malý motor se musel točit aby auto jelo a jestli mělo v tu chvíli 2000 nebo 3000 otáček je jedno. A když už jedete 50, zařadíte za 4, mimo město za 5. Do té doby řadíte podle pocitu (nejede to) nebo hluku (je moc velký).

    Auto považuju za skvělý vůz do města – dobře se s ním parkuje (v mém případě i s ohledem na zadní parkovací kameru), je z něj slušně vidět díky tomu, že sedíte výš. Dobře se do něj nastupuje. Kufr je velký a pravidelný. Hrana je výš, ale hlavně asi proto, že auto je vysoké. Plastové nárazníky ze všech stran vypadají odolně, na servisu mi ukázali, že se dají snadno vyměnit. A mě se líbí. Chrání jak hrany dveří tak přední a zadní rohy auta, tedy přesně ty místa kam někdo vrazí, bouchne, kam narazí nákupní vozík… Sedadla nemají velké boční vedení, ale pokud řeknu, že auto je do města, nevadí mi to. Vysokou jedna dvojku pětidveřák si na vymetání okresek nekoupim. Zadní lavice je lavice, bez problémů si na ni sednou tři průměrné osoby do 15 let. Dospělí spíš jen 2 nebo se budou mačkat.

    Řadicí páka má dlouhé dráhy, a citroenovsky se viklá. S řazením jsem ale problém neměl, vždy jsem zařadil správně. Spojka byla delší, ale to mi asi přišlo v porovnání s mým běžným vozem. Ovládací rozhraní všeho je v dotykovém displeji uprostřed. Grafika je pěkná, důležité funkce se dají najít rychle i když reakce by mohly být nepatrně rychlejší. Když se člověk naučí kde co najít a jak to udělat, je nastavení teploty, vyhledání infa o aktuální spotřebě nebo přeladění rádia rychlé. Na konci víkendu jsem neměl jediný problém. Kromě toho ovládání rádia máte i na páčce pod volantem (volume up a down, předchozí, následující, pauza), stejně tak ovládání tempomatu je na opačné straně na samostatné páčce.

    Před spolujezdcem je hodně místa, přihrádka je veliká a na palubní desce je před spolujezdcem pogumovaný odkládací prostor. Ve dveřích vepředu i vzadu jsou celkem velké přihrádky s vybráním pro lahev.

    Jízdu považuji za pohodlnou, žádné velké rány při přejezdu nerovností, vyrazil jsem i na lesní cesty a jízda byla pohodlná i na slušně velkých výmolech a dírách. Překvapilo mě, že k tak malému motoru dali tak velká kola a auto jede bez problémů.

    Mě se auto líbí a pro lidi, kdo jezdí hlavně po městě je podle mě dobrou volbou.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist