Citroen C4 by Loeb 1.6 THP

Fandíte Loebovi a líbí se vám Citroen? Tak tohle auto budete chtít.

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Jestli si pamatujete na náš test vozu Citroen C4 s atmosférickou šestnáctistovkou, moc nadšeni jsme z něj nebyli. Ale teď se nám pod ruku dostalo něco trochu jiného – limitovaná edice, která vznikla na počest slavného závodníka.

Sebastien Loeb vyjezdil pro Citroen už šest mistrovských titulů v rally (v řadě), což se ještě nikomu nepodařilo. On je to vlastně takový Schumacher… Ale nechme Loeba Loebem a vraťme se zpátky k Citroenu C4, který vlastně není vůbec tak beznadějný, jak by se mohlo zdát.

Čím je zvláštní?

Citroen C4 by Loeb se technicky od obyčejného modelu nijak neliší, dostal pouze docela pohledná bílá kola, pár akčních samolepek na dveře včetně Loebova podpisu a štítek s označením limitované edice do interiéru. Můžete tak oprávněně tvrdit, že máte jedinečné auto.

Ačkoli se tahle C4 pyšní podpisem Sebastiena Loeba a na první pohled vypadá opravdu akčně, nečekejte, že si vzalo něco z genů závodního speciálu. Uvnitř dostanete sedačky, které jsou k dispozici i v obyčejné C4 a jejich nevýhodou je mizerné boční vedení. Palubní deska nebo cokoli jiného také nepřipomíná závodní auto a volant s pevným středem je možná vtipný, ale velmi špatně se drží a pro správné řízení auta je silně nepraktický. Ani digitální centrální přístroje nejsou úplně šťastnou volbou. Kdyby zde byl aspoň třeba samostatný ručičkový otáčkoměr s bílým podkladem… Zkrátka, uvnitř budete vyloženě zklamání.

Citroën C4 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Citren C4 fotogalerie

Charakterní motor

A zklamání to bude o to větší, až zjistíte, jak úžasný motor se ukrývá pod kapotou. Tahle přeplňovaná šestnáctistovka, kterou Citroen C4 sdílí s Mini Cooperem S, je jeden z nejlepších maloobjemových motorů vůbec, které si dnes můžete koupit. V Citroenu C4 by Loeb produkuje výkon 150 koní a točivý moment 240 Nm. Její reakce na plyn je velmi ostrá v jakýchkoli otáčkách, turboefekt minimální a kultivovanost příkladná. Motor se cítí stejně dobře v 6000 ot./min., jako těsně nad volnoběhem.

Schválně jsem zkusil, co si všechno nechá líbit. Nechal jsem zařazenou pětku a začal akcelerovat v asi 40 km/h. Motor bez cukání začal nabírat rychlost, u 55 km/h se již měl čile k životu a za 70 km/h už posílal na přední kola dost výkonu na to, aby člověk nebyl v provozu brzdou. Podpis BMW je v tomhle motoru skutečně cítit.

A to jsem ještě nemluvil o šestistupňové převodovce. Konečně má řazení jasně definované dráhy, konečně jsou změny rychlostí snadné a přesné, konečně zmizel ten pocit ze starších Citroenů, ve kterých jste míchali klackem v kýblu šutrů…

Typické nedostatky

Pohonné ústrojí je vlastně tak dobré, že byste jen díky němu odpustili Citroenu spoustu obvyklých nedostatků, které snad už ani nepřekvapí. Ergonomie vyžaduje zvyk, ovládací panel rádia a klimatizace je příšerný s knoflíky, o kterých nevíte, jestli vám při dalším dotyku nezůstanou v ruce, a věc jako odemykání nádrže klíčkem připomíná Škodu 105 nebo žigulíka

Ani s nastavením podvozku se Citroen neobtěžoval, takže model C4 by Loeb je při vyšší rychlosti poněkud nejistý hlavně kvůli mizerné torzní tuhosti. Nepomůže ani řízení, které sice nepůsobí přeposilovaně, ale postrádá zpětnou vazbu.

Podívejte se ale do ceníku a hned vám všechno bude jasné. Citroen C4 by Loeb s motorem 1.6 THP stojí 443 900 korun. A to je opravdu hodně auta, motoru a výbavy za málo peněz. Věřím, že když přijdete k prodejci Citroenu a řeknete, že máte jen 400 000, utrhne vám ruce tak jako tak. Ve výbavě edice by Loeb máte dvouzónovou klimatizaci, elektrická okénka a zrcátka, tempomat a slušné rádio s CD. Nic jiného vlastně ani nepotřebujete. V testovaném voze byla ještě navigace, která by se možná mohla stylově jmenovat Daniel Elena, aby to k edici by Loeb sedělo.

Verdikt

Díky výbornému motoru od BMW a dobré převodovce je Citroen C4 by Loeb 1.6 THP akceptovatelné auto a rozhodně vám nebude život obtěžovat tak, jak by se mohlo na první pohled zdát. Otázkou zůstává, jak dobře si udrží cenu, i když u této limitované edice, která se již nevyrábí a k dispozici jsou jen skladové vozy, by nemusel být propad tak drastický jako u jiných obyčejných modelů.

Jestli fandíte Loebovi, nemáte moc peněz nazbyt a nevadí vám trochu pubertální image, je tenhle Citroen docela zajímavá nabídka. Jen nečekejte skutečně sportovní zážitky.

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyCitroen C4 by Loeb 1.6 THP
0-100 km/h (s)8,4 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1598
Vrtání x zdvih (mm)77 x 85,8
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110 kW / 150 koní při 5800 ot./min.
Točivý moment (Nm)240 Nm od 1400 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)118 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)211 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)9,8 / 5,3 / 6,9 l/100 km
Objem nádrže (l)60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4288
Šířka (mm)1769
Výška (mm)1458
Rozvor náprav (mm)2608
Provozní hmotnost (kg)1271
Celková hmotnost (kg)1754
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)670
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1400
Zavazadlový prostor (l)314 - 1083
Ceny
Základní cena modelu443 900 Kč
25.1.2010 5:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist