autoweb.cz > Citroën > Citroën C4 > citroën c4 aircross > Citroën C4 Aircross 1.6 HDi 4×4
Citroën C4 Aircross 1.6 HDi 4×4
Dynamika 6
Chování na silnici 7
Provozní náklady 7
Praktičnost 8
X-Factor 7
Celkové hodnocení 7
RADOSTI
Kultivovaný a úsporný motor; pohodlný podvozek
STAROSTI
Lacině působící interiér; nepřesné řazení
Přiznám se, že nejsem fanda kompaktních crossoverů. Dobrý výhled z auta je téměř vždy vykoupený horší ovladatelností auta na utažených okreskách. Automobilky navíc postupem času přišly na to, že drtivá většina terénních aut jen poskakuje ve městech, takže jsou tady modely, které disponují jen pohonem předních kol. V terénu tedy vyjma vyšší světlé výšky nesvedou o tolik více, než běžný hatchback nebo kombík.
To se ale netýká Citroënu C4 Aircross, který sice s pohonem předních kol mít můžete, ale není to případ našeho testovacího kusu. Ten pohání vznětový čtyřválec o objemu 1,6 litru naladěný na 115 koní a 270 Nm a co je třeba zmínit hned na prvním místě, je jeho spotřeba. Díky malému objemu si C4 Aircross říká v průměru o 6 – 7 litrů nafty na sto kilometrů, což se nijak výrazně nemění ani ve městě.
Na zablácené polňačce se C4 Aircross neztratí, v náročnějším terénu ho limituje silniční obutí.
Díky jednoduchému otočnému voliči se přitom můžete sami rozhodnout, zda vám stačí pohon předních kol, nebo vyžadujete čtyřkolku. O přesném poměru rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu rozhoduje elektronika na základě přilnavosti jednotlivých kol. Osobně jsem si zkusil i jízdu po zablácené polňačce, kterou Citroën zvládl bez sebemenšího zaváhání. Jakékoli větší nároky kladené na jízdu mimo asfalt ale budou limitovat obuté silniční pneumatiky.
Výrazně lépe se francouzský crossover cítí na silnici, přitom mu ani tak nezáleží na její kvalitě. Podvozek je nastavený „do pohodlna“ a přes většinu nerovností se dokáže přenést bez výraznějšího protestování. Drobnou pihou na kráse jsou výraznější náklony v zatáčkách, ale to by žádného majitele crossoveru nemělo zaskočit, jde o vlastnost, nikoli vadu.
Citroën C4 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Na co si naopak musím postěžovat, je interiér, který na dnešní dobu nepůsobí aktuálním dojmem. Ano, je třeba si přiznat, že Citroën C4 Aircross je možná nový model v nabídce francouzské automobilky, ale jeho původce, Mitsubishi ASX, není žádným nováčkem. Naštěstí je vnitřek auta dobře smontovaný, nikde nic nevrže a i tlačítka jsou poskládána podle logiky věci.
Interiér je aktuálním pohledem jen průměrný, smontovaný je však kvalitně.
Na závěr zbývá probrat cenu testovaného auta, která se na první pohled může zdát vysoká, a ano, 611 400 Kč opravdu není málo. Za naftový crossover s pohonem všech kol ve vrcholné výbavě Exclusive je však cena více než přijatelná. Už ve standardu přitom dostanete xenonové světlomety, rádio s USB, tempomat, automatickou klimatizaci nebo osmnáctipalcová litá kola, takže na nedostatek výbavy si nelze stěžovat.
Verdikt:
Mým pohledem jde o povedené, byť krom designu nevýrazné auto, které dokáže překvapit prostornou kabinou, praktickým kufrem a zajímavou spotřebou. Pokud navíc nacházíte zalíbení ve francouzských křivkách a spíš než kombi vám imponuje vysoká stavba podvozku, věřím, že vás může Citroën C4 Aircross právem zaujmout.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | vznětový řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Zdvihový objem (cm3) | 1560 |
Vrtání x zdvih (mm) | 75 x 88,3 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 84 kw / 115 k v 3600 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 270 (280) Nm od 1750 - 2500 ot./min |
0-100 km/h (s) | 11,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 180 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,6 / 4,5 / 4,9 |
Objem nádrže (l) | 60 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4341 |
Šířka (mm) | 2125 |
Výška (mm) | 1632 |
Rozvor náprav (mm) | 2670 |
Provozní hmotnost (kg) | 1425 |
Celková hmotnost (kg) | 2060 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1300 |
Zavazadlový prostor (l) | 416 / 1193 |
Ceny | |
Základní cena test. verze | 589 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 611 400 Kč |