Citroën C4 (2004 – 2010)

6 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

První generace Citroënu C4 se nabízí v bazarech za příznivé ceny. Důvodem může být ztvárnění karoserie a interiéru nebo třeba náchylnost k některým problémům.

Diskuze

28 komentářů

    vzteklej pes

    Strejc si to nenechal vymluvit a tenhle krám si koupil, aspoň že v benzínu. Nezatáčelo to, nebrzdilo to, vrzalo to, teklo do toho, v zimně to nestartovalo, v dešti to nestartovalo a rezlo to. Ale zase strašně ušetřil! A to se vyplatí!

    Citroenak

    Tak znova \“krasna\“ recenzia, vyrazne zaujata proti francuzskemu autu. Poviem len jedno. Dat medzi zapory \“vzhled hatchbacku nepadne do oka každému\“ a \“centrálně umístěná přístrojová kaplička\“, to chce teda gule. Recenzent bude urcite nejaky modny navrhar a dizajner, ktory presne vie, ako ma vyzerat zadok auta. Ja som sa k tomu este nedopracoval, hadam to niekde na nete najdem. Tiez chcem vidiet auto, ktore ako ojazdene nezacne buchat na napravach. Asi nejaky tank. Zabudli ste dat do zaporov, ze po nejakom case tam treba menit pneumatiky. No co, opat krasna recenzia..

    vzteklej pes

    Tady zas někdo nechce uznat, že si prostě koupil velmi špatný auto. Dobře vám tak!

    Petr

    toto byl jeden z obrovských omylů automobilky…vše začíná už příšerným zvukem při zavíraní dveří, do auta opravdu ostudně teče a motory taky nic moc, řazení tragédie, všude samé displeje….C4 této generace je opravdu špatné auto, to je realita.

    blacklemon4

    jazdim C4 r.v.2004. Že do auta tečie? kade? Auto ma spolu 3 displeje, to je ale obrovské množstvo. Niekto asi maproblém počítať do 2 . Ktoré auto tejto triedy a vyššie nemá 3 dispeje?

    Udivený čtenář

    To je zase snůška nesmyslů. To, že je AutoVWeb stoka motoristické žurnalistiky, ví dávno už kdekdo. Co se diskuzí týče, zde platí především googlovský slogan \“web je takový, jaký si ho uděláte\“, takže všichni ti vzteklí psi a Petrové nechť si nerušeně plují po hladině zdejší stoky dál…

    Já osobně jsem měl opakované zkušenosti s různými verzemi C4 před faceliftem i po něm, proto se recenzi i některým komentářům musím smát… jedná se totiž buď o součást záměrné očerňovací kampaně namířené proti PSA či F vozům obecně (v českém mediálním rybníčku nic neobvyklého), nebo jde o grafomanský výron osob, které objekt hodnocení snad ani neviděly. Možná kdyby takoví lidé dostali od každého spokojeného majitele či uživatele Citroënu facku, nejprve by pochopili, že se mýlí, a pak by upadli do dlouhého bezvědomí…

    Mimochodem, mezi soudobými i současnými kompakty ve standardní, cestovní verzi byste stěží našli lépe vyvážené auto než je výše haněná C4… Ale co chtít za objevy od \“řidičů\“, kteří sami svými \“schopnostmi\“ určují limity jízdy, a limity jimi řízeného auta jim zůstávají navždy utajeny, že…

    Hlavně že to má \“víceprvek vzadu\“ nebo ještě lépe \“dvojitý lichoběžníky\“, to je mantra dneška! (i když tam jsou nanejvýš \“dvojitý trojúhelníky\“, které spolu se svislou vzpěrou vytvářejí pomyslný lichoběžník /někdy také rovnoběžník/ v příčném řezu auta…)

    Předpokládám, že až se torzní příčka vzadu stane standardem i u slabších verzí kompaktů slovutného koncernu Fool´s-wagen, nebude už takové řešení pod palbou kritiky ani u ostatních značek…

    Na závěr, abych předešel nařčení ze zaujatosti – ano, mám Citroën rád, moc rád, proto jsem se na jeho obranu výjimečně spustil do této stoky.

    Hezký večer!

    Udivený čtenář

    Ostatně není nad to nastavit si vlastní redakční zrcadlo:

    http://www.autoweb.cz/citroen-c4-212/

    Aneb jak jsme psali, když jsme ještě směli… :):):)

    Tomek

    Pohaněli vám vaše milované francouze, tudíž není nic z toho pravda ? Poruchovost si vymysleli ? Dejte mi klidně palec dolů, ale to nemá žádnou váhu. Radši napište, co z toho podle vás není pravda …

    máte ho moc rád … neživí vás třeba náhodou ? Loajality bychom si měli cenit 🙂

    Udivený čtenář

    Pokusím se Vám odpovědět citacemi z jistě váženého Autowebu níže:

    \“Hlučnost není to jediné, co vás za volantem C4 VTS přivede ke srovnání s Hondou Civic Type-R. Podobný charakter má totiž i samotný motor, který se vyloženě vyžívá ve vysokých otáčkách, i když má omezovač nastavený na 7200 ot/min, zhruba o tisíc otáček níž, než u Type-R.\“

    \“Spolu s řezavým tónem motoru a tvrdostí podvozku to z VTS dělá celkem slušný automobilový paradox – auto od nejhoupavější ze všech francouzských značek, které se ze všech evropských hatchbacků zároveň nejvíce podobá Civicu Type-R, nejtvrdšímu a nejječavějšímu autu v této kategorii.\“

    \“Průhledný LCD displej, umístěný uprostřed palubní desky hluboko pod čelním oknem, ale funguje dokonale a pokud jsou digitální displeje zrovna to vaše, v Citroënu si s ním opravdu přijdete na své.\“

    \“S výkonem 180 koní jsou poměrně úzké sedmnáctipalcové pneumatiky 205/50 sladěny velmi dobře a i když si v táhlých a rychlých zatáčkách říkáte, že by klidně snesly větší šířku, v ostatních situacích by jejich případné rozšíření pouze utlumilo možnosti motoru a ve všech směrech živé chování podvozku. Velmi kvalitní jsou i brzdy, které bohatě stačí na všechno, co hodíte jejich směrem.\“

    Samozřejmě stále platí myšlenka Larryho Flinta, že \“názor je jako díra do pr..le, každej nějakou má\“, protože jak si jinak vysvětlit takové redakční názorové veletoče, že… 🙂

    P.S. C4 samozřejmě zatáčí, brzdí, nevrže, neteče do ní, startuje za jakýchkoliv podmínek a opravdu nerezne (na některých částech ani nemůže – kapota hliník, blatníky plast), ostatně kvalitní protikorozní ochrana vozů PSA je po léta vyhlášená.

    Jinak vyváženosti článku jistě dále přislívá též skutečnost, že se čtenář vůbec nedozví, že C4 byla jedním z opravdu mála aut, která tehdy ve své třídě nabízela třeba samonatáčecí bi-xenonové světlomety, integrovaný osvěžovač vzduchu či senzory všeho druhu (déšť, světlo…)

    P.P.S. Pokud \“základní čtrnáctistovka může dostačovat jen nenáročným motoristům\“, ani raději nedomýšlím, komu by pak mohly dostačovat dušné skvosty 1,4 l od VW ve svých mocných specifikacích 55, 59 a 63 kW… 🙂

    Udivený čtenář

    Milý anonyme, živí, neživí, jak se to vezme…

    Jestli myslíte, zda jsem prodejce nebo pracovník importéra, tak to tedy opravdu ne, v tomto smyslu mě Citroën neživí.

    Jinak mi samozřejmě velmi pomáhá živit se, neboť se v něm spolehlivě, komfortně a bezpečně přesouvám za prací v rozsahu cca. 50 tis. ročně – v tomto ohledu Citroën s mou obživou poněkud souvisí 🙂

    Ale možná jsem jen neznalý, nezralý a zaslepený trouba, který je vůči své značce dlouhodobě loajální (proč asi, to je divné, že, vždyť jsou to francouzské nespolehlivé krámy, ne??) 🙂

    Přeji pěkný den.

    Petr

    je pravdou, ze s timto autem nemam zkusenosti jako vlastnik, ale jako obcasny uzivatel. pravidelne zatekalo do vozu na mycce, budiz, muze to byt zrovna vadny kus. Ale priserne plechovy zvuk pri zavirani dveri, velmi nepresne razeni a bidne zpracovani, to proste teto generaci C4 nikdo neodpare.

    Udivený čtenář

    Jen na okraj přidávám pro milovníky frnacouzských vozů, kterých je mezi čtenáři AutoVWebu jistě většina, pár (a to doslova) zajímavých odkazů… 🙂

    K \“designu hatchbacku, který nesedne každému\“
    http://www.carbodydesign.com/archive/2006/04/20-citroen-c4-world-car-design/

    Ke kvalitám vozu celkově – 2. místo v COTY 2005 před Focusem, to musí být, ale šrot… 🙂
    http://www.caroftheyear.org/previous-winners/2005_1/coty

    Hezký den! 🙂

    Citroenak

    Ak ste si to precitali, zistite, ze nic o tom, ze mam toto auto tam nie je. Nemam ho, a ani ho nechcem. Hovorim tu priamo kritiku na styl, akym je tento balast napisany. Ak by ste niecomu z predchadzajuceho prispevku nerozumeli, rad vam to vysvetlim.

    Citroenak

    Konecne vam to tu niekto poriadne natrel. Len prosim piste dalej nejake postrehy s krcmy o vasich oblubenych a vychvalovanych autach s vtakom v znaku, nech sa mam znova na com zasmiat.
    Inak toto auto som mal aj ja v hladaciku, zial ma pre mna maly kufor, a citroen to podla mna sam pokazil tym, ze nevytvoril verziu kombi. Viem, ze je este C4 picasso, ale to uz je dodavka so zbytocne vysokou spotrebou kvoli vyssej karoserii. Toto je velka skoda.

    Driver

    Udivený čtenáři, ano máš pravdu, jsi jen neznalý, nezralý a zaslepený trouba. Jinak by si takové bláboly nikdy nenapsal.

    Udivený čtenář

    Tak to je tedy argumentační smršť, jen co je pravda… To snad abych o sobě začal pochybovat… :):):) Zřejmě jste nějaký zasloužilý autowebec, viďte??!

    Milan

    No, \“udivený čtenáři\“, pustit se do takovéto smršti skutečně pravdivých argumentů právě zde, v modle všech VW-manů, vyžaduje trpělivost a odvahu, kterou jsem již před pár lety ztratil s tím, že to stejně nemá cenu, že jsou stejně lidi ovečky 🙂 V rodině jsme měli a máme tolik Citroenů (samozřejmě, nejen Citroenů, mám zkušenosti s mnoha vozy různých značek, abych předešel různým komentářům), že bych se už snad ani nedopočítal (s ani jedním nebyl nikdy žádný problém). Mezi zástupy těch \“velkých hydraulických\“ ale i třeba dodávek, mám také zkušenosti s C4 I.gen. 1,4i po faceliftu, která je údajně pouze pro nenáročné motoristy. Považuji se za motoristu opravdu náročného, ale tenhle motor se mi v C4 jeví jako ideální zejména pro městský a příměstský provoz, je pružný a opravdu příjemný i na dlouhé cesty po dálnici (2000km v jeden den do italské Puglie s ním opravdu žádný problém nebyl). V menším, novém VW Polo motor o stejném obsahu působí velíce dýchavičně, a v tomto případě se jedná o motorizaci jen stěží standartně použitelnou, a to se bavím o o třídu menším autě. O nejlepším autě na světě, božském VW Golf 1,4 ani nemluvě. Každopádně do něj nezatýká, a bez ESP s lehkým motorem pod kapotou jde o jedno z nejlépe vyvážených aut. Snad se někdy opět dočkám doby, kdy si budu moci přečíst skutečně objektivní článek, od nezaujatého autora. Pokud však éra AutoVWebů bude pokračovat, bude to pro mne velkým zklamáním.

    Čičo

    No tak to už máme troch čo im zateká len medzi čitateľmi tejto diskusie, ale to bude určite len náhoda, že žabožrúti?

    To: Szlovák bolond :)

    Ako by som to len čo najlepšie povedal?? Choď do riti, Hun zasratý!!!

    To je asi tak vše, co bych k tomu chtěl říct….

    :))))

    To: Szlovák bolond :)

    Ako by som to len čo najlepšie povedal?? Choď do riti, Hun zasratý!!!

    To je asi tak vše, co bych k tomu chtěl říct….

    :))))

    Majk.Z

    Autoweb se mi dříve celkem líbil kvůli tomu, že si zas až tak nebral servítky a auta hodnotil objektivně. Ta doba ale skončila a já zas budu dlouho hledat nějaký web o autech, který bude stát za to číst.

    nojoo

    tento typ automobilu vlastním, s motorem 1,6HDi, o vzhledu auta se odmítám bavit jelikož co člověk to názor, ale pokud by automobil měl tak nelíbivý vzhled asi by se tak dlouho nevyráběl a hlavně neprodával. Převodovka (kvrlačka) + citlivý podvozek na rázy je to co mi vadí ale víc auti nemůžu vytknout. Mám najeto 178tis.km bez závady – opravdu se všichni co kritizují můžou tímto pochválit? Vlastnil jsem více značek automobilů a tento vůz se určitě nemá zač stydět.

    Miruldino

    Jsem s autem moc spokojeny! Jeho design jsem si zamiloval do kazdeho detailu. Nadherny bi-xenony, original kola, sedacky ktery drzi krasne telo v zatackach, vychytane prihradky, krasne citelne displaye atd. Jizdni vlastnosti vynikajici a motor slape jak ma. Za tyto penize velice dobre auto. Je sice pravda, ze nekdy elektronika zazlobi (ale u jakeho auta, ktere je stare 7 let ne?) a nekde neco zavrze – hold neni to VW 🙂 Celkove to je proste auto pro lidi, kteri chteji byt odlisni a maji radi vystrednost 😉

    robo

    Dobrý večer, prosím o radu.
    Mám Citroen C4 r.výroby 2010 s automatickou převodovkou BMP6 a nevím na jakém písmenku parkovat ??? Musím použít i ruční brzdu ?????

    Pepa

    Vlastnil jsem C4 2007 2.0 16V loeb přes rok a nic spolehlivějšího jsem neměl. Na voze se měnili akorát rozvody a svíčky a běžné věci..oleje, filtry…což vzhledem k najetým km bylo odpovídající. Nechápu tedy článek…elektronika vždy funkční a nikde mě vůz nenechal…

    C4YOU

    Mám C4 kupátko od roku 2005, tedy 10 let, najeto 180T, motor 1,6 HDI 90 kW, vybavení v plné palbě. Na autě byla dělána spojka, kotouče, tlumiče a kulové čepy. S autem jezdím po celé Evropě a nikdy mi nikde nenechalo viset. Spotřeba podle palubáku 5,2, skutečná podle tankování 5,6. Auto je pohodlné jako sviňa, na dlouhé štrece to fakt poznáte. Někdo tu psal o špatném chování v zatáčkách. Rád ho vyzvu, ať se ukáže. Kdo to napsal, neumí projet zatáčkou bez elektronického asistenta. C4 je totiž tak skvěle vyvážená, že jí může konkurovat málokteré auto stejné kategorie. Pár aut jsem už vystřídal. Toto mám 10 let !!! a vím proč. Prostě se žabožroutům fakt povedlo.

    Hyde

    Dobrý den všem vyznavačům tradiční české kultury závisti,škodolibosti(nebo skodovkolibosti),pomluv,zbabělosti a trapné parodie na patriotismus.Inu Citroen c4….. designové odvážné auto,ale ta odvaha mu narozdil od výrobku nebo koncernu deutschepanzerverke,tedy pardon VW,nechybí.A samozřejmě… ,,Francouzi se serou pyčo,nejlepší je oktafka f Tdicku f metle pyčo“ popřípadě pro vyznavače dob před 89 rokem je peckou 1300 kg mova fabie htp s raketovým výkonem 40kw aneb ,,má ji Franta od nás z vesnice a je to držák pyčo“ ideálně v základní. výbavě,na plyn a se standardně propocenou sedačkou řidiče.Protoze-klimatizace?,, To se bude srát říkal pepa“ A to vše vážení a milí za cenu plně vybaveného Citroenu c4 s veškerou myslitelnou výbavou a designem který o vás říká že v práci neobdelavate pole,popř si nemyslete,že lambda sonda je prvek penetrujici vás anální otvor.Děkuji za pozornost,jdu se do garáže podívat na pěkné auto a dám si dobré espresso a vy si zatím můžete kupříkladu štoupnout k plotu a závidět Karlovi jeho nový kdf wagen.S pozdravem Hyde

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist