Citroën C4

Chce zamíchat karty ve třídě, kterou si v mnoha zemích rozdělily Focus a Golf, ale jde na to po francouzsku – má volant s pevným středem, futuristický tvar a průsvitnou přístrojovku.

Nástupce dosluhující Xsary se již na začátku roku objevil v Ženevě jako sportovní rallyový koncept. Tentokrát to je už doopravdy, i když svou oficiální premiéru bude mít až v Paříži koncem září.

Na trhu se objeví jak v pětidveřové podobě pod označením Hatchback, tak i ve třídveřové variantě s názvem Coupé. Oba modely budou mít společný předek, ale Coupé bude předvídatelně sportovnější se splývavější zádí a časem lze počítat i s rychlou verzí VTR, obzvláště pokud půjde právě C4 do WRC.

C4 představí zákazníkům v této třídě řadu technologických novinek. Nejpřevratnější z nich je volant, který se bude otáčet kolem pevného středu, což je funkce, se kterou si Citroën hraje u všelijakých konceptů z posledních let. Vedle snahy zapůsobit na zákazníky to automobilka, která ve své minulosti nemá o nezávislé technické smýšlení nouzi, zdůvodňuje tím, že se optimalizuje účinnost airbagu, který tak může při srážce vždy vystřelit z pevného a předem daného místa.

Citroën C4 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Citren C4 fotogalerie

K dalším průkopnickým vlastnostem C4 patří výstražné bzučáky pro případ, že se vydáte mimo vlastní pruh na dálnici (známé z nedávno uvedené nové generace Volva S60) a dvouvrstvá boční okna, která se tak v této třídě objevují poprvé. K nim přibudou i aktivní xenonové světlomety s natáčením do zatáček a v interiéru i průsvitná přístrojová deska, která bude své podsvícení měnit podle vnějších světelných podmínek.

Citroën poukazuje i na nízký aerodynamický odpor s koeficientem 0,28, který má mít příznivý vliv na spotřebu. V nabídce se zprvu objeví pět benzínových a tři dieselové motory. V případě benzínových jednotek půjde o čtyřválce o objemech začínajících na 1,4 litru s výkonem 90 koní. Vrcholným modelem má být dvoulitr s výkonem 180 koní, již známý z Peugeotu 206 RC.

Dále budou v nabídce tři turbodiesely, a to 1,6 l s výkonem 110 koní a dále 2,0 HDi ve dvou verzích, 90 a 140 koní.

redakce autoweb.cz

21.7.2004 12:00
Více o tématu: CitroënCitroën C4

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist