Citroën C4 1.6i 16V: Zlatá střední cesta

12 fotografiíCitroën C4

Při vybírání pohonné jednotky pro Citroën C4 máte poměrně dost možností. Od devadesátikoňové čtrnáctistovky, až po dvoulitry o výkonu 138 koní, ať už v benzínové, nebo v dieselové variantě.

Diskuze

16 komentářů

    KFL

    Obrazky jsou typickym Sony (na me trosku 828 sumi) – moc pekny fotky, jen na jednom je odraz fotografa se stativem ;). A v ty interierovy je videt oblicej ve zpetnym zrcatku. Ale to jen takovy pratelsky fotorejpnuti ;).

    Mikes

    Taky se přidávám.. Opravdu povedený fotky, moc se mi líbí. Asi to bude tim hezkym autem, co tam máte.. 😉 Vážně, velká pochvala.

    BTW v krvavě červený je ještě hezčí.

    Mikes

    Bohužel má všechny přístroje zase uprostřed desky. To je věc, která me neskutečně vadí a nedokázal bych s ní žít. Přece řídim já, tak proč to nemám přímo před sebou, ale uprostřed, abych to pořád musel lovit pohledem? Já jsem ten, kdo to potřebuje nejvíc a ne třeba nějaká tchyně, která mi kecá do řízení.. 😉

    Ala

    Ani snad nejde o tchyni. Mrknout očima mírně dolů a vidět "palubku" jak na dlani je přece logické. Bohužel, nám kozevativním vadí nové pojetí interieru a proto nás "moderní vozy nelákají, že?

    jirka

    musim teda pochvalit velice povdene fotky, mnam mnam. Kdyby takhle Hans fotil jeste kdyz byl v Carautu, tak by se tam nemuseli davat reklamni fotky….

    Ale stejne nejlepsi je ten interier….. rozmazly svetla na silnici, mnam mnam…..

    patrik

    p.Koubek, fotky moc pekny,ale komentar bohuzel prumerny. CO me nejvice nastvalo byly plasty ve srovnani s audi a vase automaticka klimatizace v cene. CHtel bych rict, ze srovnani vkusnych plastu ma rozhodne C4 na vyssi urovni nez Audi a zadruhe, automaticka klimatizace je nejvetsi hovadina za co muzete utratit penize kdyz si kupujete auto. Z techto duvodu me bohuzel prijde, ze autum moc nerozumite a jste spis komercne zamereny clovek ktereho masiruje reklama. Coz by v tomto pripade nemelo byt.

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Jak moc rozumím autům a nakolik jsem "komerční" musí asi posoudit jiní, ale věřte mi, že reklama mě skutečně nemasíruje. Hlavně je to úplně irelevantní, protože oba vaše názory do značné míry závisí na subjektivním pohledu. Plasty v interiéru C4 jsou sice kvalitatvně na daleko vyšší úrovni než v ostatních francouzských autech, ale za Audi vážně ještě o kus pokulhávají. Zejména pak pokulhává kvalita jejich sestavení, spáry mezi nimi (biz snímek zásuvky nalevo od volantu) nejsou ani tak rovnoměrné, ani tak úzké jako u Audi. Věřím, že jejich textura se vám možná líbí víc, než "kožená" struktura plastů v Audi, ale řeč byla především o kvalitě.

    Pokud jde o klimatizaci, je to opět váš názor. Manuální klimatizace pochopitelně většině lidí postačí, ale někdo se prostě nechce zabývat nějakým ustavičným nastavováním, chce mít svých konstantních 21 stupňů a rád si za to připlatí.

    patrik

    p.Koubek, mate celkove pravdu jenze to zavisi na vkusu kazdeho jak rikate, proto to nejde srovnavat s jinou znackou, tim padem tu znacku degradujete. Francouzska auta maji jine prednosti nez nemecka. Hodne lidi cte a ridi se podle techto recenzi, hlavne ty co tomu nerozumi a co jsou masirovani reklamou a komerci. Celkova kvalita plastu C4 je mnohem povedenejsi, pohlednejsi nez A3, ktera je ve stejne kategorii, proto ta polemika o teto veci me zarazila. Plasty z Audi A3 ci A4 (ne v luxusni verzi) se hodi spise do kuchyne nez do aut. To kazdeho bije do oci kdyz to srovnate. Ano, dilenske zpracovani maji nemecka auta presnejsi, ale to neznamena ze nevrzaji stejne ci dokonce to nejak ovlivnuje to auto, proto bych to nepovazoval za zadne meritko. Srovnavat cenu C4 s autem ktera ma aut.klimatizaci ale nema zase jine veci je zavadejici. Neberte si to nijak spatne, jenom bych si pral kdyby recenze automobilu byly vice objektivnejsi a ten clanek vyznel jako by C4 bylo (pod)prumerne auto pritom to patri na spici ve sve tride. A o tom to je. Krom toho doby kdy nemecka auta byla kvalitni uz jsou za nami.Kvalitni dilenske zpracovani neznamena ze to auto je lepsi, kdyz je porad v servisu ve srovnani s jinymi znackami a dle statistik vsech moznych organizaci po svete.

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Já už nevím, jak to říct. Je to Váš osobní pocit. Mě například rozdíl v plastech také bije do očí, ale výrazně ve prospěch Audi. Každému se opravdu líbí něco jiného, ale zeptejte se kteréhokoli z mých kolegů (a nejen u nás, ale i v zahraničí) a všichni vám poví, že plasty v Audi jsou objektivně kvalitativně lepší, než u Citroenu. Není to nějaký ojedinělý názor a znovu opakuji, že C4 mě v tomhle překvapila, protože je o značný kus dál, než její předchůdci, ale Audi v tomto ohledu představuje etalon. Nahlédněte do německého Auto Motor und Sport, nebo v rámci objektivity do anglických titulů jako je Autocar, Top Gear, nebo CAR a všude najdete to samé – chválu na interiéry Audi.

    grekos

    Pane koubek mozna ze jdu s krizkem po funuse ale neda mi to se vyjadrit ke clanku o c4 ktery jste napsal.jiz rok jsem majitel tohoto vozu ve verzi sx pack 1.6 v benzinu.ze vsim co jste napsal bych i souhlasil ale nemuzu pochopit jak jste mohl napsat ze plasty jsou na velice dobre urovni a ze naprava se vyporada s nerovnostmi velice hladce..musite me omluvit ale tohle nemuzu prijmut jako fakt.jiz rok chodim do servisu se zadni napravou a vrzajicimi plasty.psal jste neco o zmekcenych plastech.kromne pristrojove desky,jen nahore ,zadny zmekceny plast neni.kromtoho mekceny plast si ja predstavuju jinak.ostatni plasty jsou tvrde a neuveritelne citlive. i sebemensi srabnuti naveky zusatva v plastu.muzu o sobe rici ze jsem velice opatrny na sve auto ale presto se nekolikrat stalo ze jsem necim zavadil a bylo to.kromtoho dilencke zpracovani je hrozne.nemluve o tom jak vrzou.jsem velice zklamany.

    2.zadni naprava.I pri sebemnsim projeti nerovnosti BOUCHA!!!a boucha zpusibem ze mate dojem ze vam upadla.otresy do voozu jsou velice znacne.v servise mi rekli ze o tomhle problemu vi ale nejsou schponi s tim nic momentalne udelat.tyhle zkusenosti bohuzel nemam jen ja ale i dalsi ktrri si koupily tohle auto.problemy maji uplnestejne.

    proto bych prosil nebalamutte lidi clanky ktere pisou neco co neni pravda.i ja na zaklade nekterych clanku ktere jsem cetl na internetu jsem koupil tenhle vuz.Verte mi ze kdybych jen jednou nekde cetl neco taoveho co jsem ted napsal tak bych to nekoupil.

    p.s. jeste jsem si vzpomnel.jestli chcete videt zmekcene p;lasty tak bych radil navstevu v ford focus.tam mate problem najit tvrdy plast;-)..preji prijemny vecer G.

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Nebojte se, Ford Focus znám víc než dobře. Pokud jste ale četl pozorně, jistě vám neuniklo slovní spojení „na poměry francouzských vozů“, kterým jsem doplnil hodnocení plastů. Focus a Audi jsou na tom podle mě skutečně o něco lépe, pochopitelně jsou ale dražší. A vidíte – o pár komentářů výš mě Patrik kritizuje i za to.

    Netvrdil jsem ani, že je všude měkčený plast. Vím, že výplně dveří jsou tvrdé, ale mají příjemnou texturu. O náchylnosti k poškrábání se dá hovořit u všech tvrdých plastů, takže jsem se o tom ani nezmiňoval.

    Pokud vám bouchá zadní náprava, je něco v nepořádku. Osobně jsem řídil už několik C4, včetně podvozkově nejtvrdší VTS a přestože podvozek je občas hlučnější, než u dražších aut, s nějakým nadměrným hlučením, jaké tu vy a misoo popisujete, jsem se opravdu nesetkal. Nevím, v jekém jste byl servisu, ale já bych se s takovou odpověd rozhodně nespokojil a ptal bych se jinde.

    Články, které píšu, jsou vyjádřením mých zkušeností po většinou týdenním používáním daného vozu. Nemám potřebu si vymýšlet, či balamutit lidi. K čemu by mi to asi bylo?

    Jak jste sám zjistil, podobné zkušenosti měli i moji ostatní kolegové – nejen v ČR, ale na celém světě. Navíc osobně znám jednoho majitele C4 a ten si na podvozek nikdy nestěžoval. Pokud si tedy nechcete myslet, že se všichni novináři spikli, bylo by rozumné přemýšlet o tom, jestli nemůže být poruchový s váš konkrétní kus, případně série, ze které pochází. To se bohužel u Citroënu někdy stává. Zkusím po tom trochu pátrat.

    friha

    to co vam bucha v oblasti zadnej napravy nie je naprava samotna, ale rezerva, ktoru ma C4 upevnenu prazvlastnym sposobom s asi 5 cm volou. takze vzdy ked prejdete po nerovnosti, tak rezerva vyskoci do vysky a dopadne s neprijemnym hrmotom. plus v rezerve je vlozena sada naradia, ktora sa sprava podobne. riesenie je jediny – vypchat to handrami.

    Jure

    bravo !!! tak pekne fotky C4 jsem jeste nevidel … tezko rict jestli je to fotografem, fotakem nebo tim autem :o)) nebo vsim dohromady. JEN TAK DAL

    misoo

    Zdravim p. Koubek, nakolko takmer rok vlastnim rovnake auto, ake je predmetom tejto recenzie, neda mi sa nezapojit do diskusie. Clanok skor strucno-informativneho charakteru som prekusol, fotky su celkom v pohode, ale co ma zarazilo je Vas popis podvozku. Makky hupavy podvozok tam neni ani nahodou, auto sa trasie pri kazdej mensej nerovnosti a vacsie nerovnosti sprevadza velmi hlucne buchanie, predovsetkym zadnej napravy. Skor by som ten podvozok definoval ako nepodareny pokus o vyrobu tvrdeho podvozku. Vidno ze v citroene nevedia spravit tvrdy podvozok. Mam pocit, ako keby ste sa v tom aute viezli iba par minut a hlavne po kvalitnych cestach. Takze asi tak…

    misoo

    …a co sa tyka tych plastov, tak sa uplne stotoznujem s textom co napisal grekos. vacsina plastov je z neviem akeho materialu, ale pripada mi to, ako keby to vyrobili naschval z co najhorsieho materialu a fakt je vidno kazdy skrabanec…

    kewlarsiet

    Plasty v C4 su naozaj o generaciu vyssie ako to bolo v Xsare.Zlicovnie uz nie to prave orechove ale nadruhej strane 307 je katastrofa. Tu maC4 navrh.A zrovnavat C4 s Audi A4?Auta urcene pre uplne inu kategoriu ludi? No neviem ci je to spravny pristup.Ked uz ta aspon s A3.Ved su v rovnakej triede a musim povedat ze A3 v zaklade je vysmech vsetkych zakaznikov Audi.Ti co ma znamenat?Takto ma vyzerat akysi premiant v triede? Klucky , bez radia atd.A za cenu vyssiu ako 700 000 Sk,-.To si ho mozu nechat.Skoda len ze Citroeny nie su velmi spolahlive auta.-Najdu sa aj vynimky ale to je skor rarita ako pravidlo.trba si uvedomit za clovek de svoje peniaze.Co tak ist poziet novu Hondu Civic a hlavne byt nezujaty.Pretoza Civic, C4 a Leon su jedine auta v nizsej strednej triede ktore sa na nic nepodobaju.Konecne priniesli novy neopozerany dizajn.To by si mohli uvedomit aj pani z VW.ALe to uz je o niecom inom tema.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist