Citroën C3 (od 2001)

Francouzské vozy Citroën jsou známé originálním designem. Na ten automobilka vsadila i při vývoji modelu C3 a nutno říci, že se jí to vyplatilo.

Citroën uvedl model C3 v roce 2001. Hatchback doplnil o rok později kabriolet Pluriel vybavený robotizovanou převodovkou Sensodrive. Ten se neprodává nejlépe – důvod vidíme v celé řadě nedostatků. V našich zeměpisných šířkách a délkách patří spíše k raritám.

Další odvozený model přišel na trh v roce 2004. Řeč je o provedení C3 X-TR na zvýšeném podvozku a s diferenciálem se zvýšenou svorností. Vzhledem se vůz odvolával na automobily kategorie SUV.

Citroën C3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Citroen C3 fotogalerie

V říjnu 2005 prošla modelová řada faceliftem. Následující rok byla rozšířena o variantu na CNG. Tu pohání motor 1.4/55 kW, v režimu na zemní plyn má však výkon pouze 49 kW.

Za volantem

Palubní deska automobilu tvarově ladí s originálně řešenou karoserií. Najdeme zde přístrojový štít s jedním displejem, nad nímž se pohybuje ručička otáčkoměru.

Sedadla nemusejí vyhovovat každému. Jsou pro francouze typicky měkká a neposkytují dobrou oporu tělu v zatáčkách. Na nedostatek prostoru si ale cestující stěžovat nebudou. V rámci třídy patří Citroën C3 k největším vozům, což dokazuje i jasně nejprostornějším zavazadelníkem o objemu 305 litrů v základním uspořádání (druhý největší zavazadelník o objemu 295 litrů má Fiat Punto).

Zcela samostatnou kapitolou je provedení Pluriel. To umožňuje různým rozkládáním karoserie proměnit uzavřený vůz s plátěnou střechou na kabriolet či pick-up. Při proměně na kabriolet ale zůstanou masivní oblouky střechy, které nelze naložit do automobilu. Musíte je tedy nechat v garáži, a když vám cestou začne pršet, bude zle – střechu bez nich totiž nezatáhnete. Stavebnicový systém karoserie se podepsal na množství pazvuků, které ještě podpořilo bídné dílenské zpracování. Kromě toho do kabrioletu už při rychlosti 40 km/h fouká, jako když jedete v kabrioletu jiné značky alespoň osmdesátkou. Nově zařazená robotizovaná převodovka Sensodrive se navíc vyznačuje abnormálně pomalou změnou převodových stupňů. Později se dostala i do modelu C2, kde pracuje díky novému softwaru o trochu lépe.

Základní motor o objemu 1,1 litru rozhodně nemůžeme doporučit. Výkonem 44 kW na „cé-trojku“ zkrátka nestačí. Jako ideální se ale zdá být turbodiesel 1.4 HDI. Je dostatečně kultivovaný, úsporný a spolehlivý.

Jízdní vlastnosti vozu jsou podprůměrné. Zadní náprava při přejezdu nerovností v zatáčce odskakuje a držení jízdní stopy není nejlepší. Svou úlohu zde hraje jak vyšší stavba karoserie, tak podivné naladění podvozku. Na pohled zdařilá karoserie o sobě dává vědět zvýšenou hladinou aerodynamického hluku při jízdě rychlostí přes 120 km/h.

Časté závady

Citroën C3 často trápí poruchy elektrické výbavy (el. ovládání oken, centrální zamykání), problémy s klimatizací či závady palivového čerpadla. Potíže mohou nastat i s páčkou směrových světel, robotizovanou převodovkou Sensodrive nebo posilovačem řízení (vynechává). Pozor si dejte také na funkčnost ABS, škubání benzinových motorů 1.4 a 1.6, ale i na pískání brzd či vůle na přední nápravě.

Motorizace

Benzinové motory: 1.1/44 kW, 1.4 CNG/49 kW (55 na benzin), 1.4/55 kW, 1.4 16V/66 kW, 1.6 16V/80 kW
Dieselové motory: 1.4 HDI/50 a 66 kW

KLADY
vnitřní prostornost
objemný zavazadelník
atraktivní design
bohatá výbava

ZÁPORY
nízká kvalita dílenského zpracování
podprůměrné jízdní vlastnosti
slabý motor 1.1/44 kW
velmi nezdařilá verze Pluriel

Milan Jirouš

8.8.2008 7:20| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist