Citroën C3 1.4 HDi

23 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Dieselová C3 je prvním ojetým autem, které pro vás testujeme naplno. Za několik dní jsme s ní najeli přes pětset kilometrů po dálnicích i kopcovitých okreskách a samozřejmě i v Praze.

Diskuze

6 komentářů

    ff

    takhle vlastnimi slovy s vlastni zkusenosti ma ten test mnohem lepsi vypovidaci schopnost. akorat jedna vyhrada by se nasla : v testu hodnotite konkretni kus auta, coz neni moc vhodne, vzhledem k tomu, ze potencionalni zajemce na presne tenhle kus asi nenarazi. spis by tedy bylo lepsi hodnotit to auto trcohu obecneji a o projevech opotrebovanosti konkretniho testovaneho kusu se zminit jen okrajove. taky by bylo pekne, kdybyste se zamerili na testy ponekud zajimavejsich aut, jako treba fiat coupe, mx5, puma …. maj jich tam na vyber prece dost.

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Tohle je přesně důkaz toho, že se člověk nikdy nemůže zavděčit všem. Ještě před nedávnem čtenáři žádali, abychom psali o konkrétních jízdních dojmech s ojetými vozy. Věřte, že závady, které jsem v článku zmínil, jsou pro tento model obvyklejší a rozhodně se nejedná o ojedinělé věci tohoto konkrétního vozu.

    Co se týče složení testů, pochopitelně se občas nějaká lahůdka v podobě sporťáku objeví, ale každý týden to být nemůže. Zaprvé bychom si je rychle vypotřebovali, ale hlavně: o koupi takového vozu uvažuje jen malé procento lidí, většina našich čtenářů bude potřebovat něco mírně praktičtějšího.

    Honza

    p.Koubek, proc srovnavate porad vase testy s nemeckymi auty, uz me tam chybela jenom ta Audi ktera je oblibena vase znacka, jsem si toho vsimnul z vasich prispevku ;o) a nejsem sam. ja si myslim,ze se da rict a neni tam zmineno, ze nemecka auta jsou drazsi a jejich kvalita o tom nevypovida kdyz to porovnate kvalita k cene vozu, tohle je dulezite take zminit a nebo to neporovnvat vubec. jsem zvedavy az budete hodnotit nemecke auto zda zminite ze Mercedes ci Audi se kvalitou nevyrovna k japonskym vozum jako je Toyota,Subaru.Mazda po 3 letech ci vice…

    mayklmaykl

    to jsou jen plané řeči, kdo francouze měl dá koubkovi za pravdu….já myslím že bychom měli bejt rádi za každej kloudnej test a nemlít furt kraviny,jinak německý auta jsou někdy dražší ale kvalita tomu odpovídá….

    HonzaH

    Koupili jsme novou c3 vloni na podzim jako 2.auto pro ženu. Po pár svezení bych autu vytknul to, že má příliš blízko sebe pedály. Vedení a mechanika pedálů jsou rovněž obnažené takovým způsobem, že jsem se s tím ještě nesetkal. Na vzdálenost pedálů od sebe si ztěžuje i moje drahá polovička, která před tím jezdila ve Felicii. Po pár sešlápnutí mou nohou zvyklou z Oktávky, jsem nechtěně ukopnul pružinu, která vymezuje chod spojkového pedálu. Za zmínku rovněž stojí kombinace bizarního digitálního ukazatele rychlosti v kombinaci s analagovým otáčkoměrem, na který patrně koukal Miloš Kopecký v tajemném hradu v Karpatech. Ale někomu se to může i líbit.

    Jiří

    Na počátku roku 2011 jsem koupil zánovního C3 z roku 2009, tedy ještě bez filtru pevných částic. Protože záměr prodat zároveň Polo SDI z roku 2001, který již dosáhl 200.000 km jsem nerealizoval, zůstala nám obě auta, C3 a Polo SDI. Obě mají shodných 50 kW, obé mají i stejnou spotřebu od 4 do 5l/100, tu v zimě za teplot pod nulou, jinak do 4,5/100. Co se týče pedálů u předchozího pisatele, tento pocit nemám v nejmenším. Aut jsem vystřídal více, takže se pedálům dost divím a ukopnutá pružina? Zřejmě asi nohy olšové, jak se říká. C3 mám třetí rok, najel jsem z 10.000 při koupi soudobých 54.000. Závada ani jedna. Motor je pružný, příjemně harmonický, ještě tišší je s naftou Verva od Benziny. Co bych autu vytknul? Pro mne nezvykle dlouhé převody 1. a 2. stupně, doklepnutí dvojky při popojíždění v koloně apod. je obtížné, rovněž čtyřka při 50 – 55 je podtočená, musím na trojku, což u Pola SDI nemusím, to je opravdu ideálně převodované k síle motoru. Komfort je trochu zvláštní, po dobré cestě je fajnový, příjemný, nebolí bederní páteř jako u VW po delši jízdě. ALE příčné nerovnosti a hrboly na cestách mod dobře netlumí, tužší ladění podvozku POLA je, kupodivu, tlumí lépe. To jsou minusy z mého pohledu. Kladem je celkové pohodlí sedadel a kultivovaný 1,4 HDi, který má pocitově vyšší výkon než udaných 50 kW. V tazích do kopců často předjedu silnější vozy, rovněž se dobře, dynamicky předjíždí. Jedno zajímavé porovnání. HDi s turbem je v rychlostech do 100-110 čilejší, než SDI u Pola, ale zase kupodivu – na dálnicích jde Polo SDI ochotněji přes limit 130, Spotřebu mají oba motory stejnou.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist