Citroën C2 (od 2003)

Model C2 neosloví dílenským zpracováním ani spolehlivostí. Jeho předností jsou především originální tvary. Čím méně výbavy v něm budete mít, tím spolehlivější bude.

Francouzská automobilka Citroën uvedla na trh model C2 v roce 2003. Třídveřový čtyřmístný automobil je v podstatě alternativou k prostornému pětidveřovému Citroënu C3.

Na trh se dostala také sportovně pojatá verze VTR s motorem 1.6 16V o výkonu 81 kW. Dodávala se i s motorem 1.4 a s robotizovanou převodovkou SensoDrive.

Do prodeje přišla také ostřejší verze VTS s motorem 1.6 16V/90 kW a přímo řazenou převodovkou. Stalo se tak v roce 2004. O rok později prošla „cé-dvojka“ drobnou modernizací. Koncem roku 2008 se Citroën C2 přestal dovážet do České republiky. Stále se však vyrábí a tak jej lze přes dealera objednat.

Bariérový test společnosti Euro NCAP absolvoval vůz v roce 2003. Za bezpečnost posádky získal čtyři hvězdy z pěti možných. Tři hvězdičky z pěti vybojoval za ochranu dětí přepravovaných v autosedačkách a dvě hvězdy ze čtyř mu patří za ohleduplnost při střetu s chodcem.

Za volantem

Interiér pojme čtveřici cestujících. Ti mají k dispozici solidní prostor, k zadním sedadlům se ale přes odklopenou přední sedačku nedostává nejlépe.

Dveře zavazadelníku jsou dvoudílné – nejprve se otevírá vrchní část, pak lze vyklopit spodní stěnu. Ta má nosnost 100 kg, a tak se dá využít i třeba k sezení. Zavazadelník nabídne ale jen malý objem. Minimum představuje 165 litrů, při posunu zadních sedadel vpřed naroste na 225 litrů. Pokud je odklopíte, zvětší se na 880 litrů.

Všechny nabízené pohonné jednotky platí za úsporné. Základní jedenáctistovka se ale při jízdě do kopce snadno zadýchá a také na dálnici má s vozem dost práce.

Nejproblematičtějším motorem je turbodiesel 1.6 HDI, který nezřídka trápí závady vstřikování, únik oleje či problémy s turbem.

Jízdní vlastnosti malého vozu nejsou špatné. Pochvalu si zaslouží skvěle pracující brzdy, naopak řazení by mohlo být přesnější. Přesto není zlé. Tedy alespoň pokud jde o manuální převodovku.

SensoDrive je totiž doslova otřesným zážitkem. Řadí dost pomalu – vůz se zhoupne dopředu a zase dozadu, jak převodovka vyřadí a znovu zařadí. Auto mezi tím hodně ztratí na rychlosti. Navíc se SensoDrive potýká s nemalým výskytem poruch.

Časté závady

Automobil nezřídka trápí závady elektroniky (nefunkční centrální zamykání, bezdůvodné rozsvěcení kontrolky airbagu atd.)a vyskytují se problémy s dobíjením. Potíže bývají s vytlučeným zavěšením přední nápravy, které má malou odolnost vůči opotřebení.

Některé „cé-dvojky“ trápí i vibrace v řízení nebo slábnoucí účinek jeho posilovače. Závada bývá v hřebenu řízení.

Motorizace

Benzinové motory: 1.1/44 kW, 1.4/55 kW, 1.4 16V/66 kW, 1.6 16V/81 kW, 1.6 16V/90 kW.
Dieselové motory: 1.4 HDI/50 kW, 1.6 HDI/80 kW.

KLADY
originální tvary
úsporné motory
vynikající brzdy

ZÁPORY
menší nabídka ojetin
mizerná převodovka SensoDrive
vyšší poruchovost
horší přístup k zadním sedadlům

Milan Jirouš

13.11.2009 11:50| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist