autoweb.cz > Citroën > Citroën C-Crosser
Citroën C-Crosser
Je docela obtížné psát něco o tomhle Citroënu, když už jsme si vlastně všechno vyplácali v článku o Peugeotu 4007. Mají stejnou platformu, převzatou od Mitsubishi a mají i stejný dieselový motor 2.2 HDI-FAP s filtrem pevných částic, vyvinutý ve spolupráci s Fordem.
Vím, že estetické hodnocení záleží na vkusu každého jednotlivce, ale tady si to neodpustím: Citroën se mi zdá výrazně pohlednější. Přísně geometrické logo automobilky „vestavěné“ do architektury přídě se už docela vžilo a jak je vidět, sluší i většímu a vyššímu autu. Navíc na něj bezchybně navazují tvarově složité, ale přesto elegantní světlomety. A ta vyzvednutá střední část kapoty také vůbec nevypadá špatně… Citroën by jí měl hodně rychle začít dávat na nějaký pořádný sporťák…
Peugeot i Citroën trvají na tom, že přestože jsou jejich nová SUV technicky stejná, dali si co nejvíce záležet na tom, aby bylo na první pohled jasné, k jaké značce patří a to jak zvenčí, tak uvnitř. Fotky interiéru nemáme, ale vnější design se rozhodně odlišit povedl. Tedy, alespoň při pohledu zepředu. Záď je – až na logo výrobce – prakticky identická.
Včera jsem nezmínil žádné podrobnosti o podvozku. Tak tedy: vpředu je MacPherson, vzadu víceprvková náprava multilink. Citroën tvrdí, že se podařilo dosáhnout ideálního kompromisu mezi komfortem a jízdními vlastnostmi. Komfort byl vždycky silnou stránkou téhle značky, ale také znamenal, že jsou její auta trochu houpavější. S vysokým těžištěm by se tenhle drobný problém mohl zhoršit – ale nemalujme čerta na stěnu, uvidíme, až se projedeme.
Důležitá je také informace, že obě auta nabídnou možnost přepravy sedmi osob. Druhá řada má navíc kolejnice, umožňující podélný posun o 80 mm, podle potřeby. Všech pět zadních sedaček se po sklopení skryje do podlahy a utvoří veliký nákladový prostor. I nakládání vám půjde snadno: páté dveře jsou horizontálně rozdělené a spodní část unese ve vyklopeném stavu až 200 kg. Takže jí můžete použít i jako sedátko.
Honza Koubek