Citroën Berlingo (od 1996)

Francouzský koncern PSA Peugeot Citroën uvedl na trh dva téměř identické vozy – Partner a Berlingo. To co platí na jednoho, na druhého padne jako ulité.

V roce 1996 byl představen na trh Citroën Berlingo, identické dvojče modelu Peugeot Partner a to v užitkové i osobní verzi. Následující rok vstoupil na trh. Od roku 1999 byl na přání dodáván s dvojicí zadních bočních posuvných dveří a v září se dostal pod jeho kapotu moderní turbodiesel 2.0 HDI.

Rok 2003 přinesl zdařilý facelift, po němž výrazně omládla jak karoserie, tak interiér. Po třech letech výroby dostal automobil velmi povedený turbodiesel 1.6 HDI na němž pracoval koncern PSA Peugeot Citroën spolu s automobilkou Ford. V roce 2008 byl představen nástupce, původní model ale pro svou velkou oblibu zůstal ve výrobě s přídomkem First.

Bariérovým testem Euro NCAP vůz prošel v roce 2005 a za ochranu posádky získal pěkné čtyři hvězdičky z pěti možných. Bezpečnost dětí v autosedačkách byla hodnocena třemi hvězdami z pěti možných a ohleduplnost při střetu s chodcem dvěma ze čtyř možných.

Za volantem

Berlingo potěší výbornou prostorností a komfortním odpružením. Sedadla jsou pohodlná, u starších vozů ale mohou být prosezená až na kostru. Proto je doporučujeme všechny ozkoušet!

Poměrně rozšířená motorizace 1.4 temperamentem neoplývá a totéž platí pro atmosférický diesel 1.9 D. Jako ideální nelze označit ani turbodiesel 2.0 HDI, některé z těchto motorů totiž trpí nadměrnou spotřebou. Naproti tomu agregát 1.6 HDI vás uchvátí svými výkony, kultivovaností i nízkou spotřebou. Rozhodně jde o nejlepší pohonnou jednotku, jakou si lze do Citroënu Berlingo přát.

Řazení je zejména u starších ojetin vyrobených před rokem 2003 nepřesné. Dílenské zpracování hodně zaostává. Pazvuky v interiéru jsou u vozů s vyšším počtem ujetých kilometrů běžným jevem.

Časté závady

Nepříjemný problém představuje vynechávající posilovač řízení. Běžné jsou úniky motorového oleje, skřípání brzd, zatuhlé řazení či problémy se zámky dveří.

Dobře ozkoušejte také posuv zadních bočních dveří. Někdy se stane, že nejdou dobře dovírat, jindy jim nefunguje aretace držící je v otevřené poloze. Stává se i, že se otevřené zaseknou a pak se dají jen těžko zavřít.

Časté je viklání sedadel a velké opotřebení páček sklápění předních sedaček. Sedadlo řidiče je mnohdy prosezené. Výjimku netvoří ani vůle na přední nápravě.

Můžete se setkat také s poruchami ovládání škrticí klapky, závadami palubní elektroniky nebo opotřebovanými ložisky kol. Ty pak prozradí typické hučení.

Jak z výše uvedeného plyne, Berlingo není žádný andílek. Ve statistikách se řadí k podprůměrně spolehlivým vozům.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4/55 kW, 1.6 16V/80 kW, 1.8/66 kW.
Dieselové motory: 1.6 HDI/66 kW, 1.9 D/51 kW, 2.0 HDI/66 kW.

KLADY
prostornost
komfortní odpružení
dobrá manévrovatelnost
design faceliftovaných vozů

ZÁPORY
slabé dílenské zpracování
sedadla bez bočního vedení těla
vyšší poruchovost
nepřesné řazení

Milan Jirouš

23.1.2009 6:26| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist