Citroën Berlingo Multispace 1.6 HDi 115 (2013)

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 5

  • Celkové hodnocení 7.2

RADOSTI
Prostornost a vnitřní variabilita, kultivovanost jízdy, spotřeba paliva

STAROSTI
Nepřesné řazení, pouze pětikvalt, zpracování kabiny

Na trhu jsou některá malá a některá větší. Pokud však potřebujete něco víc, můžete sáhnout po dodávce. Citroën Berlingo Multispace je ovšem civilizovaná dovdávka. Ve všech panelech má okna a odveze sedm lidí. Když musíte kupříkladu skloubit potřeby podnikání s odvozem početné rodiny, tohle je jedna z možností. Která navíc vypadá celkem k světu.

Nejsilnější strákou Citroënu Berlingo Multispace je variabilita vnitčního prostoru. Zadních pět sedadel lze libovolně sklápět, v případě potřeby vyjmout a vytvořit z Berlinga dodávku, kterou je v základu. Od té si ale přebírá zadní posuvné dveře, které usnadňují nastupování nebo nakládání břemen.


Menší nedostatek v praktičnosti tu ale je. Přestože je tu velké množství odkládacích prostor a příhrádek, jejich reálné využití komplikuje jejich tvarování a rozmístění. Lepší by bylo méně větších přihrádek než spousta malých. Při sedmimístném uspořádání neexistuje v kufru možnost skrýt předměty před zraky nenechavých kolemjdoucích. Středová konzola však lze zcela vyjmout a z vozu.

Na rozdíl od pravověrných dodávek však Berlingo jezdí na poměry velmi kultivovaně. Karoserie je překvapivě velmi tuhá, nepřenáší se tak do ní mnoho rázů od podvozku a tím pádem rezonuje jen minimálně, jak u dodávek není obvyklé. Pohodlné jízdě pomáhá také komfortní podvozek, který příliš neoplývá zázračnými jízdními vlastnostmi, ale je dostatečně stabilní a bezpečně neotáčivý.

Berlingu vyhovuje volné tempo a s motorem 1.6 HDi o výkonu 115 koní a točivém momentu 240 Nm ani nic jiného příliš očekávat nelze. Udržovat městské tempo stíhá, plné zatížení však už může způsobovat letargii v dynamice.

Pouze pětistupňová převodovka je menším omezením, mnohem horší je její ovládání, které je velmi nepřesné s dlouhými drahami. Motor se však odmění příznivou spotřebou, ve městě kolem sedmi litrů, mimo město spotřebuje o litr méně.

Zobrazit všechny fotografie

Interiér je plný odkládacích schránek, některé jsou ale špatně využitelné. Také není kam schovat větší věci před zraky kolemjdoucích.

Jinak se Berlingo řídí příjemně snadno. Zprvu působí širším dojmem a vysoký, skoro až autobusový posez není příliš útulný, ale umožňuje bohatý rozhled směrem vpřed. Šikmo dozadu je ovšem výhled horší, díky menší prosklené ploše a ani velká zrcátka nezabrání přespřílišnému skrývání aut ve slepém úhlu. 

Za necelých 350 tisíc korun dostanete motor 1.6 HDi 115 ve výbavě výbavě Tendance, kde nechybí elektricky ovládaná zrcátka, manuální klimatizace, denní LED světla, přední mlhovky, sklopné sedadlo spolujezdce, úložné prostory nad čelním sklem nebo boční posuvné dveře na levé straně.

Verdikt

Citroën Berlingo Multispace je ideálním pomocníkem ve chvíli, kdy je konvenční kombík příliš malý, ale zároveň nechcete přijmout diskomfort velké dodávky. Z tohoto Berlinga je až překvapivě málo cítit jeho užitkový základ.

Je pohodlné a kultivované, zkrátka jezdí velmi podobně jako běžné auto spíš než jako dodávka. Pokud tedy potřebujete skutečně užitečné auto, ale nesmí být užitkové, Multispace je příjemným kompromisem.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1560
Vrtání x zdvih (mm)75,0 x 88,3
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)84 / 115 v 3600
Točivý moment (Nm)240 v 1500
0-100 km/h (s)12,1
Nejvyšší rychlost (km/h)176
Spotřeba paliva (l/100 km)5,7 / 4,8 / 5,1
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4380
Šířka (mm)1810
Výška (mm)1801
Rozvor náprav (mm)2728
Provozní hmotnost (kg)1549
Celková hmotnost (kg)2065
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)735
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1300
Zavazadlový prostor (l)675 - / 2650
Ceny
Základní cena modelu299 900 Kč
Základní cena test. verze344 900 Kč
5.2.2013 6:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist