Citroën 2CV ožívá

Prozatím jde jen o velice zdařilé studentské cvičení s názvem Evoqué, ale kdyby bylo skutečné, mohlo by značce udělat velkou službu.

Možná je právě teď ta správná doba na znovuzrození 2CV, auta, na kterém v poválečných letech vyrostla celá Francie a které se ještě donedávna, téměř šedesát let po svém vzniku, výrábělo v Jižní Americe.  S podobnou úvahou uváděla svoji vizi v Kanadě trojice studentů z pařížské univerzity Creapole. Jejich výtvor patřil k tomu nejlepšímu, co se objevilo na letošní soutěži automobilového designu u příležitosti Mezinárodního kanadského autosalonu. Soutěže se účastnilo přes devadesát studentů z celého světa s jedenasedmdesáti exponáty s cílem vytvořit auto určené pro celosvětový trh. Studie Evoqué je na první pohled bezprostředně spjatá s 2CV, ale má také řadu svébytných prvků, které si pomáhají moderními technologiemi. Například střecha je stejně jako u starého 2CV panoramatická, ale původní plátno nahrazuje roletou z čirého materiálu. Zamýšlené ráfky mají trojici charakteristických otvorů, které odkazují na umístění třech šroubů na původních ocelových kolech. Boční okna nejsou zapuštěná do hloubky ve dveřích jako u současných aut, ale místo toho kopírují vnější povrch dveří a tím zlepšují obtékání vzduchu. Kvůli stejným účelům nemají dveře ani kliky a otevírají se dálkově na startovací kartě.  Tvůrci Evoku ho sami zařazují do třídy aut kolem Golfu, Focusu a Audi A3. Nejde tedy o startovní auto, jakým bylo ve své době 2CV, ale o luxusnější kreaci, která chce zákazníky oslovit na podobné rovině, jako například New Beetle od Volkswagenu. Karosérie má obvyklé rozměry pro tuto třídu s délkou 4,2 metru a prostorným interiérem pro čtyři cestující. Jeho teoretická cena, zmíněná přímo v materiálech k Evoku, je zhruba 17 tisíc dolarů, čímž splňuje jeden z hlavních požadavků soutěže, který říká, že auto by nemělo přesáhnout průměrnou cenu automobilů na trhu, odkud studenti pocházejí.   Kdyby se Evoqué ve srovnatelné podobě dostal do výroby, Citroënu by určitě udělal výbornou službu. Na mnoha trzích přinejmenším tak dobrou, jako New Beetle pro Volkswagen novodobé Mini pro BMW.

Marek Nastoupil

7.7.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist