ciptunerum-zvoni-hrana.jpg

Čiptunerům zvoní hrana

silniční doprava

...alespoň v Německu. Tamní Automobilová Asociace se rozhodla, že ke všeobecnému omezování emisí CO2 by se měli připojit i tuneři.

Diskuze

29 komentářů

    Leonardo Cupranek

    Když jsem ještě měl 1.9 TDI, nechal jsem si ho chipnout z 110kW na 140. Po čase jsem šel normálně na STK a v pohodě jsem prošel.

    A teď jak to vlastně je? Vzrostly mi emise? No asi moc ne, když jsem prošel. Asi jsem tedy měl tu "dobrou" úpravu. No tak v čem je tedy problém? Možná v tom, že tam někdo šoupne powerbox (nejlépe takový ten s jedním rezistorem), nebo tam naflashuje nové datové mapy, které mu udělal Lojza odvedle na základě souboru staženého z torrentu. A když pak má jít na emise, tak je absolvuje "obálkovou metodou".

    Čili problém (aspoň u nás) není v chipování, ale v korupci na STK. A ta se netýká jen chipovaných aut, ale všech těch střepů, které po našich silnicích jezdí, ale technickou evidentně absolvovat nemohly (bez úplatku).

    Tak proč řešit jednu zrůdnost státu (korupce na STK) jinou zrůdností (zákaz chipování)?

    A hlavně nevím, jak morálně ospravedlnit zákaz chipování relativně nových aut. Chip treba i zvýší emise o 5%, ale na našich silnicích zcela legálně jezdí stará auta s emisemi o 500% vyšími!

    Nehledě k tomu, že emise se nezvyšují pouze chipováním. Řekl bych, že instalace ostré vačky, kitu sání, optimalizace hlavy, nerezových svodů, sportovního katu, … vedle zvýšení výkonu zvedla i emise.

    No a emise zvedne i pán v klobouku, či mamina, kteří neví, kdy správně zařadit. Takže těm zakážeme jezdit?

    trutik

    Promin, ale 1.9TDI nigdy nebylo v základu 110kW…. a kdybys tento motor načipoval na 140KW to mas skoro 190k, to by byla pro tento motor vrazda…

    Alf

    Ty promiň, měla. Ve verzi RS. RS měla buď 1,8T nebo 1,9TDi 110kw. Samozřejmě mám na mysli první oktávii.

    trutik

    Takt o díky, za dnešek budu zase chytřejší… Jenze cipovat 1.9TDI, která už ma vymáčknutých 150k…. zda se mi to na hlavu padlé, a jak sem už psal, ten motor to dlouho nevdží při těkch 140kW…

    Leonardo Cupranek

    Do Skodivek se samozrejme nedaval. Ale do Leonu, Toleda a Golfu ano. A do Ibizy dokoce 1.9 TDI 118kW.

    A zivotnost? Zatim 120 tisic v pohode.

    Simir

    Octavie I RS v dieselu??????? kde zijes? toho o Skodovkach asi moc nevis co? v koncernu VW se tento motor ARL pouzil pouze v Golfu IV jako normal standard motor a u Leona Sport TDi a Toleda..Octavia RS byla jen ve verzi 1.8T benzin 132kW typ AUQ..

    Marek Litzman

    Za Octavii TDI RS 1. generace se neoficinálně považovala verze "inferno", ale ta měla pod kapotou 96 kW TDi

    Simir

    a muzes mi prosim rict co mela podle tebe ta "neoficialni TDi verze RS" spolecneho s RS nebo co mela vyjimecne oproti treba 81kW? ti to reknu….vubec a naprosto NIC!! stejne kotouce..stejne napravy stejne brzdy stejne vybavy..krome toho ze to melo 6kvalt..naprosto obycejna tuctova dieselova Oktava co se vyrabela od ledna 2003..sem se byl o vikendu podivat jen tak cvicne do Acek v Ove a postavili jsme se k Octe 96kW cervene ospoilerovane..a prodejce hned..libi? to je RSo…kreten…sem mu rekl ze RSem jsem prijel a stoji mi na parkovisti a ze jestli treba nepozna rozdil mezi RSem a normal Octou tak at se zajde podivat..ja nevim…prijde mi to potupne kdyz slysim nekoho mluvit o rodile automobilce takove blaboly ze RSo I se delalo v dieselu…a nebo ze za neoficialni RSo se povazovalo TDi 96kW…to je jako by rekli nemci o VW Golf TDi 96kW ze to bylo "neoficialni GTi"..nebo o BMW 330i ze to bylo "neoficialni M3"!!!! lidi probudte se a zacnete uvazovat hlavou a nepiste tady takove blaboly…si radsi neco predtim prectu a ne ze tu hned hodim neco co nekdo nekde rikal "bo on tomu rozumi"…

    Petr Petr

    Tak to neni pravda, 96kW octa mela vyztuzeny ramena, silnejsi tehlice, vetsi brzdy atd… ale mely to vsechny 96kW, ne jen Inferno, to byl vybavovy a opti paket. Ale ne kazdemu tvrdej podvozek vyhovuje a pokud jo, nikdo nebrani, si ho tam dat. (taky ho mam(ten podvozek;-))))

    Simir

    co to meles za hovna???!!! vyztuzenou karoserii mela RS!! ta tvoje zazracna Inferno 96kW nebo co byla obyc Okta co mela a ma naprosto totozne brzdy (kotouce a desky) i ramena jako 81kW..dalsi tupec co si nevidi do huby a mele naproste kraviny…vis co? zavolej si do Skodovky a poinformuj se na to..jen pro srovnani… Octa 2003 96kW predni kotouce ATE422150 280mm prumer a zadni kotouce ATE409123 232mm prumer…a ted 81kW od roku 97!! predni kotouce ATE422150 280mm prumer a zadni kotouce ATE409123 232mm prumer!!!!!!!!! over si to vole!!

    chipforum.cz

    samozrejme ze existuje 1.9TDI 110KW v zakladu. je to typ motoru ARL.

    mayklmaykl

    to existuje ale jednak žere jak protrženej oproti standard verzi a druhak je stejně na rychlou jízdu nepoužitelnej,dovede akorat brutalni kopance po megaturbo díře…apak zas mrtvo-na jízdu rovně dobře…

    jinak kecy o čipech 1,9tdi na 140kw mam moc rád-výdrž turba,vstřiků a čerpadla cca 20 000km když se nepropálí písty

    pít

    a to to ještě jezdí za 4,5l /100km pyčooo

    Alex

    Zaujetí tohoto webu proti tuningu kterej nestojí pod 50000 eur je přímo Jehovistické!!! Ještě by ste mohli rozdávat knížky dům světla!!!

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Mohu mluvit jen za sebe, ale my nejsme zaujetí proti levnému tuningu. Jsme zaujetí proti tuningu, který poškozuje jízdní vlastnosti auta, případně je dokonce nebezpečný.

    A proti tunerům, kteří si bůhvíproč myslí, že umí naladit motor lépe, než automobilka, jejíž odborníci tomu věnují tisíce hodin…

    w00t

    dum svetla je centrum pro lidi s HIV/AIDS. asi myslite straznou vez priteli.

    Leonardo Cupranek

    Evidentne jsi to videl maximalne na plakatu.

    Neni vhodnej na rychlou jizdu? Maximalka neupraveneho motoru je v Toledu 215km/h, po chipu tak o 10km/h vice. Tachometr se dostane za 240 (otazka ale je, jak je presnej).

    S maximalni rychlosti maj akorat verze s pohonem 4×4 (Golf, Leon), protoze ty jsou sprevodovane vice do sily, ne do rychla. Takze chip jim zlepsi tak akorat akceleraci, ale maximalku ne (na omezovaci koncili uz pred chipem). Ale verze s prednim nahonem (Toledo) si chipem pomuzou i k lepsi maximalce.

    A spotreba? Neni problem jezdit za 5.5 litru. Spotreba je samozrejme o neco vyssi, nez podle me nejuspornejsi TDI (stare 81kW bez PumpeDuse), ale tak o pul litru. Samozrejme pokud ten potencial vyuzivas (jezdis furt nad 200, akcelerujes do kopce, atd…) dostanes se na spotrebu podstatne vyssi. Ale furt DRAMATICKY nizsi oproti podobne dynamickemu beniznu.

    Za 120.000 km mi akorat 2x odesla vaha vzduchu – ale uplne stejne casto odejde i v TDI 66kW.

    brepta

    nahon ma mlejn a ty vase dieselovy vrazdy TDi… normalni auta maji kola pohanena a ne nahanena.

    Leonardo Cupranek

    Tak si klidne rikej predni pohon, my tak maximalne rikame benzinovy ci naftovy pohon a naopak rikame nahon (a ne pohon) na vsechna ctyri kola.

    Takze si tam u vas tim vasim narecim opravdu klidne mluvte jak chcete.

    kubiseg

    To mi rekni, jak Ti muze samotnej chip zvednout rychlost auta, jez je zavisla na prevodovce? 😀 Dam priklad: pri 81 kW ma Passat maximalni rychlost 188 a to je v 4300 otackach… pri chipu, jez mam na 105 kW, s upravou ridici jednotky primo u IVG, mam pri 4300 ot/min na paty prevodovy stupen jakou rychlost? No preci uplne stejnou, ne? 😉 akorat se to tam dostane rychleji a lepe se to tam udrzi… jde o zmenu v akceleraci, tudiz krouticim momentu… rychlost se nezvetsi…

    Leonardo Cupranek

    Muze se zvednout jednoduse – tedy pokud uz pred chipem nemas maximalku pri otackach hranicicich s omezovacem.

    Mam pred sebou graf z brzdy. Nechipovany motor ma 110kW pri 4000ot – to zdaleka neni u omezovace!

    Chipovany ma vrchol 138kW sice taky pri 4000ot, ale pak nedochazi k rychlemu poklesu jako u nechipovaneho, cili pri 4250ot to ma stale 136kW, pri 4500ot 130kW. Pri techto otackach uz ma nechipovany motor jen asi 95kW.

    Nesmis taky zapomenout, ze 110kW 1.9 TDI ma na rozdil od tveho 81kW Passatu sestistupnovou prevodovku. Pri stejne rychlosti toci mene (uz proto, ze ma seriove podstatne vetsi kroutak).

    4500ot je stale dostatecne daleko od omezovace a je k dispozici 130kW a na tachometru je pres 240 km/h (samozrejme tachometr trochu prehani). Hele:

    http://leoncupra.webpark.cz/

    Jarda

    Přesně tak!

    PetrX

    No já mám svého turbodehta čiplého za 110PS na 130PS a emisema prošel naprosto legálně !!!

    kornout

    Emisema projde skoro každé nachipované auto, jelikož emise se měří bez zátěže, tj.auto stojí, jen se trapně vytáčí motor. Takže takto to je, pokud by se to měřilo za jízdy, to by byl problém.

    K výdrži motorů TDI asi toliko, znám spoustu lidí s motory 1.9TDI a výkonem nad 180koní, držej krásně, samozřejmě, že nejsou všechny komponenty sériové, sám mám ASV (81kW), nyní cca 200koní.

    handbrake

    NO tak hodilo by sa tomu vratit neijaku kulturu cize:

    Novodobe zapadne nabozenstvo s nazvom "ENVIRONMENTALISTICKA APOKALYPSA" s hlavnym sidlom v Europskom parlamente zjavne o envoronmentalnych problemoch nic nevie. keby prinutili aspon polovicu uholnych elektrarni v EU aby povinne nainstalovali filtre (a tie spolocnosti si ich mozu dovolit) tak zisk z takej to zmeny by tisic nasobne zlepsil podmienky zivotneho prostredia oproti navrhovanym opatreniam. Zdroj tohoto aktivizmu voci automobilom by sme zrejme mohli najst v mierne lavicoo vychylenom spektre poslancou Europskeho parlamentu, ktori radi devastuju strednu triedu a co i len najmensia aktivita tymto smerom, nech uz vzide od kohokolvek, bude fanaticky branena za "dobro sveta".

    skoda ze v cine kazdy roh pribudne tolko uholnych elektrarni kolko ja ich vsetkych dokopy v Anglicku. ROCNE! pani… a tam na emisie nehraju.

    Honza42

    Vidím to stejně jako Vy. Navíc nejvíce "načipované" jsou staré Karosy, ve kterých sedí tak max. 5 lidí (jsem venkovan). To je pak ekologie. Ale co naděláte, podle Vámi zmíněného náboženství má hromadná doprava přece vždy zelenou.

    fery

    Jak pravilo BMW- spaliny při výrobě hybridů jsou mnohonásobně vyšší než u benzin a diesel motorizací!!!! něco na tom bude….. Až ze silnic zmizí staré tatrovky, avie, karosy a ostatní tyhle pojizdné spalovny tak mě teprv začne zajímat názor nějakejch idiotů na můj chip!! přidal mi sice asi tak deset koní ale je to znát a jsem spokojenej…Jo a pochybuju že ty co to vymysleli jezděj v el.autě….

    brepta

    nemuzu si pomoci, jsme narod jelit, ktery zajima jen spotreba a velikost kufru… octavka je proste levny auto, at to stoji co to stoji, ze?

    Kendys TDi

    Píšeš nesmysly. 1.9_tek bylo hned několik v celé modelové řadě koncernu. SDI (rotačka) – 47kW, TDi (rotačky) 66 & 81kW. Pak PDčka: 74, 77, 85, 96 a 110 kW. A to PDčko 110 kW se montovalo například do Seatů Leon Cupra a při pár vychytávkách tam těch 140 kw člověk našlape celkem snadno (bez nutnosti větších zásahů do motoru samotného).

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist