autoweb.cz > MG > Čínská značka slaví úspěšný rok 2024 a spouští v Česku prodej elektrického žihadla
Čínská značka slaví úspěšný rok 2024 a spouští v Česku prodej elektrického žihadla
Britsko-čínská značka má důvod k oslavám. Rok 2024 se jí z obchodního hlediska vydařil. Z celkových 231 600 vozů prodaných na území České republiky jich znak MG vozí 4 101, tedy o 1 492 kusů víc než v předchozím roce.
Úspěšný rok 2024
To značku řadí na 13. místo (o pět míst lepší oproti roku 2023) s tržním podílem 1,77 % (nárůst o 0,59 % oproti roku 2023).
Čistě elektrických vozidel prodala 428 kusů, což je o výrazných 360 kusů víc. Stojí za tím jak širší nabídka modelů, tak pochopitelně také loňská státní dotace. V neposlední řadě značka rozšířila také dealerskou síť na celkových 27, takže má partnera v každém kraji.
Pro letošní rok MG plánuje prodat 5 500 vozů, z nich 40 % má být elektrifikovaných, tedy full hybrid, plug-in hybrid nebo elektromobil. Přibudou také dva noví dealeři a automobilka se chce dostat plánovaným tržním podílem 2,15 % do TOP 10 značek na českém trhu.
Pro rok 2025 značka chystá velkou modelovou ofenzívu. V lednu startuje prodej roadsteru Cyberster a modernizovaného HS PHEV. Únor se ponese ve znamení nových spalovacích modelů 3 a ZS, přelom dubna a května pak přinese nové elektrické B-SUV.
V červnu přijede nové HS Hybrid+ v září pak další model segmentu B a faceliftované MG 4. Marketingovou prioritou pro rok 2025 je potom nové partnerství s prvoligovým fotbalovým klubem SK Slavia Praha.
Jak bylo řečeno, leden se nesl ve znamení spuštění prodeje dvou novinek: MG HS PHEV a MG Cyberster.
Podívejte se na videotest MG HS
HS PHEV přijíždí v ještě lepší formě. Oproti předchůdci nabízí zvýšený výkon 272 koní, větší akumulátor o kapacitě 21,4 kWh s dojezdem až 100 km a také větší nádrž na benzin o objemu 55 litrů. Celkový dojezd tak atakuje tisícovku kilometrů.
Žhavá novinka
Vedle tohoto racionálně založeného vozu je zajímavější a emotivnější novinkou model Cyberster, který je duchovním nástupcem věhlasných britských roadsterů 60. let, který ovšem v 21. stol. pohání výhradně elektřina.
Existuje ve dvou verzích Trophy a GT, které se liší jak výbavou, tak pohonem a výkonem. Trophy je zadokolka s parametry 340 koní a 475 Nm, zatímco GT nabízí 510 koní a 725 Nm s pohonem všech kol. Totožná baterie o kapacitě 77 kWh nabídne dojezd 507, resp. 443 km.
Slabší verze zrychlí na stovku za rovných 5 sekund, silnější pak za 3,2 s čímž se řadí do ranku supersportů. S velmi atraktivní cenovkou 1 759 000 Kč ovšem patří k těm nejlevnějším. Trophy pak stojí 1 639 000 Kč.
Filozofií je téměř dvoutunový elektrický roadster na hony vzdálený svým historickým předlohám, nicméně díky předním dvojitým lichoběžníkům, zadní pětiprvkové nápravě, čtyřpístkovým brzdám Brembo a dokonalém vyvážení 50:50 slibuje adekvátní dynamiku v zatáčkách.
MG Cyberster ale navzdory svým působivým statistikám je stále hlavně civilní roadster pro radost nebo každý den, čemuž odpovídá také celkem slušná praktičnost. Kabina pro dva je prostorná a k zahození není ani kufr o objemu 200 litrů, s nataženou střechou pak 249 litrů.