Čína poprvé v Paříži

Chtělo by se začít paralelou s legendárním historickým závodem Peking - Paříž, ale něco nám říká, že tentokrát to taková sláva nebude...

Na pařížském autosalonu se v letošním roce poprvé představí i čínské vozy. Mezi více než šedesáti pěti světovými premiérami chtějí čínské automobilky přítomností na autosalonu podtrhnout své ambice konkurovat v Evropě hlavním prodejcům, například německé firmě Volkswagen.

Čínské vozy se již loni objevily na autosalonu ve Frankfurtu. Na pařížské výstavě, kterou každoročně navštíví přes milion lidí, budou hlavními čínskými vystavovateli automobilky Landwind a Great Wall Motor. Pařížský autosalon přichází v době rozhovorů o spolupráci některých předních výrobců automobilů, jež se potýkají s ostrou konkurencí a stoupajícími náklady.

Francouzská společnost Renault a její japonský partner Nissan nyní jednají s americkou firmou General Motors o třístranné spolupráci, jež by mohla zahrnovat například společný nákup součástek.

Zatím si jen těžko dokážeme představit, že by nováčci z Číny mohli těmto obrovským koncernům konkurovat. Možná cenou, ale jak se říká: na některých věcech se šetřit nevyplácí. Mnozí z našich čtenářů si jistě pamatují kvalitu výrobků z bývalého „východního bloku“. Socialistický průmysl, nezatížený ostrou konkurencí a zhusta dotovaný státem nebyl v naprosté většině případů schopen vyrobit kvalitní, spolehlivé, designově zdařilé výrobky, o dnešní posedlosti bezpečnostními opatřeními ani nemluvě. Právě bezpečnost je nejzřetelnější slabinou čínských automobilů. V nárazových testech většinou drtivě propadnou a například sportovně laděné kupé s poněkud úsměvným názvem „Beatuy Leopard“ má v nabídce airbag pouze před řidičem. V době, kdy evropské „nákupní“ tašky mívají občas i airbagy čtyři…

Na druhou stranu, čínský trh patří mezi ty nejperspektivnější a nikne není psáno, že by se některá z čínských automobilek nemohla poučit z příkladu třeba značky Hyundai. Jejím výrobkům se všichni také nejdřív smáli, ale stačilo pár let a Hyundai má ve svém portfoliu kvalitní a povedené modely, které evropské konkurenci nadělaly hluboké vrásky. Uvidíme. Zatím se každopádně dá konstatovat, že když nic jiného, čínský vkus se od toho evropského diametrálně liší…

Honza Koubek, ČTK

27.9.2006 11:46

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist