Chytrý systém pohonu všech kol pro nové Mitsubishi Lancer Evo
Mitsubishi
Nové Evo bude již na podzim a supermoderní elektronika z něj vymáčkne maximum.
Korejci představují sportovní SUV v době, kdy Škodovka svoje potichu ukončila
Vloni se ojetinám dařilo. Nejvíce se prodávaly Škodovky a kombíky
Nejlevnější nové auto v Česku citelně zdražilo, už není jediné a stojí skoro jako Fabia
Francouzský soupeř Kodiaqu má po modernizaci, za větší luxus si nechá zaplatit
IONIQ – korejská značka otevírá novou kapitolu elektromobility
Grand Prix České republiky 2021 bohužel nebude, situace je složitá
Mitsubishi
Nové Evo bude již na podzim a supermoderní elektronika z něj vymáčkne maximum.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Pan Koubek, s vasich clankov posobite skor ako purista, preto som prekvapeny z vasej radosti z novej prevodovky. 3 rezimy su sice fajn, ale to stale radi prevodovka sama? Pochybujem ze by nebola moznost manualneho radenia, zrejme ste to len zabudli spomenut alebo to povazujete za samozrejmost. Kazdopadne z klasickym manualom mam nekonecny pocet rezimov a mozem radit kedy chcem, takze nie ze by som bol nadseny z tejto uchvatnej elektroniky v aute ako je EVO, akurat to zbytocne prida hmotnost.
O aktivnom riadeni odklonu zadnych kolies som este nepocul. Tipujem ze si v rychlosti zle prelozil tlacovu spravu Mitsubishi. AYC bude podla mna Active Yaw Control, doteraz sa to prekladalo ako aktivne riadenie stacavosti a nie je to nic ine ako aktivny zadny diferencial.
řazení bude pádly pod volantem
Mohl by mi nekdo vysvetlit tu prevodovku? Dve hridele a dve spojky ktere se oteviraji a zaviraji krizove… Fakt tomu nerozumim.
Slovem "křížově" jsem v tomto případě myslel, že v momentě, kdy se jedna spojka otevírá, druhá se naopak zavírá. Tedy naprosto stejně, jako u DSG. Na jedné hřídeli je právě zařazený stupeň a sepnutá spojka, na druhé je předzařazený ten další a ve chvíli přeřazení systém akorát jednu spojku otevře a druhou zároveň zavře.
O pádlovém řazení jsem se nezmiňoval, protože ho u této převodovky opravdu považuji za samozřejmost.
AYC je skutečně Active Yaw Control, v tomto případě jde ovšem o víc, než jen řízený zadní diferenciál. Až budeme mít podrobnější informace, dozvíte se je také…
Podrobnější informace jsou zde: http://www.mitsubishi-motors.com/corporate/about_us/technology/review/e/pdf/2006/18e_03.pdf
YAC diferenciál eliminuje vybočení rozdílným dělením točivého momentu mezi levé a pravé kolo.
Tímto YAC jednak eliminuje vybočení, dále to eliminuje jak při akceleraci tak i brzdění. Zlepšuje zatáčivou vozu. Výsledkem je lepší stabilita, vetší výkon v zatáčkách, větší bezpečnost, větší zábava při řízení.
Ano, vím jak funguje AYC… Jde o to, že nové Evo by mělo mít další generaci Super AYC. Kdysi se mluvilo o aktivní geometrii zadní nápravy, proto jsem to napsal, jak jsem to napsal. Jak to bude ve skutečnosti, se teprve uvidí…
Super AYC je vylepšený AYC, že umí větší rozdíly kroutícího momentu mezi levou a pravou stranou. Už v minulých verzích EVA byl Super AYC.
http://www.mitsubishi-motors.com/corporate/about_us/technology/review/e/pdf/2003/15E_11.pdf
jasny ale myslim ze tu spis bezi o tu zmenu geometri kol než o pribrzdovani:) jestli to vyjde tak to bude masakr a zas bude nekdo o krucek bliz k Lotusu:)
Tak tak, Super AYC malo uz EVO 8. Honza si to myli so S-AWC, co znamena Super All Wheel Control. Co je v podstate integrovane ovladanie funkcii centralneho a zadneho diferaku, stabilizacneho systemu a ABS.
Ne, opravdu si to nepletu. Jak už jsem psal předtím, řeč je o NOVÉ GENERACI Super AYC (teď už to snad nikdo nepřehlédne). Co je pravdy na tom, že bude spolupracovat s aktivní geometrií, opravdu nevím, ale ty spekulace proběhly.
Kdybych se spletl, napíšu to, nakonec už jsem to mnohokrát udělal. Nikdo není neomylný, já už vůbec.
Co je nového oproti IX je jak psal SkylineGT-R, je že v EVO X nová generace Super AYC má navíc senzory výchylky a to, že se umí domluvit s brzdy. „In comparison to the system used in the Lancer Evolution IX, AYC now features yaw rate feedback control using a yaw rate sensor and also gains braking force control“.
to by me zajimalo taky nikde o tom nic nepisou:(( ale když si vzpomenu na porsche tak na nekterych autech melo pasivni zmenu geometrie kol… pri bzdeni byla navrzena ramena tak ze se zvedla sbihavost pro lepší stabilitu… takze jsem fakt zvedav:)
a ted se bojim jeste vic o subaru, do ted jsem doufal ze to bude osklive kacatko, ale schopnostmi prekona EVO… ted se ale fakt bojim ze subaru usnulo:( ach jo ja chci zpet Subaru….
S tym aktivnym riadenim odklonu kolies sa Honza sekol a nechce to priznat 🙂 Nevadi, stava sa. Pasivne riadenie zbiehavosti (nie odklonu) ma skoro kazdy multilink.
Inak Honza, mas pravdu ze pojde o nieco viac ako len aktivny zadny a stredny diferak. Ale nema to nic s odklonmi. Hlavna novinka bude stabilizacny system a senzory na kazdom kolese. Takze ide o to ze okrem aktivity diferencialu sa do hry vmiesaju aj brzdy. Na zaklade informacii zo senzorov od kolies a potom este dalsieho vyhodnotenia natocenia volantu, polohy plynoveho pedalu pod. sa porovnaju impulzy vodica a spravanie auta. Podla toho sa moze pribrzdit lubovolne koleso, co vlastne robia vsetky ESP. Mitsubishi pise ze kroutak sa moze poslat zvlast na hocijake koleso podla potreby, ale kedze predny diferak nie je aktivny, tipujem ze to mysleli tak, ze ked ESP pribrzi jedno koleso, funguje to ako elektronicky samosvorny diferencial, ako maju napr. niektore predokolkove audi.
Kludne ma mozete napadnut, nie som ziadny technik, iba viem po anglicky… 🙂
Přesně tak, já jsem taky z informací od Mitsubishi pochopil, že S-AWC je dynamický kontrolní systém, který hlídá a integruje dohromady ACD (Active Center Differential), AYC (Active Yaw Control), ASC (Active Stability Control), Sport ABS (Sport Anti-lock Braking System). Ve finále to pak vypadá tak, že pro korekci výchylky S-AWC zkombinuje například na vnitřním kole brzdící účinek a na vnějším kole přidání kroutícího momentu. Tímto EVO bude mnohem rychleji zatáčet.
no ono pockej:) Honza K. si taky musel z prstu nekde vycucat tu geometrii kol:) a pokud by tomu tak bylo byl by to masakr!!!
sportovni auta maj klasicky acka aby v zatackach se guma dotkla celou sirkou asfaltu:) ale predstav si kdyby tohle by bylo mozno behem jizdy regulovat a dotoho pumpovat vykon na kola ktery by meli i nejlepsi zaber:))) to by konkurenci asi vypadla celist z pantu:)
jinak k multilinkum:) ty maj i nataceni zadni napravy:) ("zacal" stim stary civic/rover 400) ale u rychlejsich aut se toho moc neuziva (supersport) tam by nejake samovolne nataceni nebylo moc zadouci:)