Chytrý systém pohonu všech kol pro nové Mitsubishi Lancer Evo

Nové Evo bude již na podzim a supermoderní elektronika z něj vymáčkne maximum.

Už dnešní Lancer Evolution, podobně jako jeho úhlavní soupeř Subaru Impreza STI, mají na palubě elektroniky, že má z toho nejeden Japonec vlhké sny. Faktem ovšem zůstává, že díky chytrému pohonu všech kol dokážou ohýbat fyzikální zákony až k prasknutí.

Nové Evo se bude honosit pohonem všech kol, zvaným Super All Wheel Control (S-AWC). Ten kromě již známého aktivního diferenciálu používá také aktivní stabilizační systém. Na voze bude použito aktivní řízení odklonu zadních kol (AYC) a sportovně laděný ABS systém.

Nebudeme se zaplétat do složitých technických podrobností, výsledkem je prostě a jednoduše naprostá kontrola nad každým jednotlivým kolem, ať jde o rozdělení točivého momentu, nebo brzdné síly. Automobilka slibuje zejména zvýšenou stabilitu při prudkém brzdění, na kterou si někteří majitelé starších modelů právem stěžovali.

Mitsubishi Lancer fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mitsubishi Lancer fotogalerie

Další možná mírně kontroverzní novinkou bude dvojspojková převodovka SST (Sport Shift Transmission). Podobně jako u převodovek DSG koncernu Volkswagen používá dvě hřídele, jednu na sudé, druhou na liché stupně a dvě spojky, které se otevírají a zavírají „křížově“. To umožňuje bleskové řazení bez přerušení akcelerace a tedy lepší časy ve zrychlení. Vzhledem k tomu, že už dnešní Evo zrychluje jako zběsilé, se na tohle opravdu těšíme.

Na rozdíl od převodovek německého koncernu si ovšem v Mitsubishi budete moci vybrat ze tří režimů řazení. Normální režim bude řadit dost brzo, aby motor neobtěžoval vysokými otáčkami ve městě a při mírné jízdě. Sportovní režim bude řadit rychleji a ve vyšších otáčkách a počítá i s aktivním využitím brzdné síly motoru. Režim S-Sport bude držet motor až do červených otáček a měnit stupně jak nejrychleji to dokáže. Konzervativci mohou žehrat nad demisí manuálního řazení, ale je třeba si uvědomit, že tohle není žádný umolousaný automat, ale nejmodernější technika. O snížení zábavnosti jízdy se opravdu nebojíme.

Mitsubishi představí nové Evo na Tokyo Auto Show, kde se také objeví Subaru Impreza WRX STI, Lexus LF-A, a Nissan Skyline GTR. Nemáte někdo zbytečnou letenku do Tokya?

Honza Koubek

11.7.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist