Chytrý systém pohonu všech kol pro nové Mitsubishi Lancer Evo

Nové Evo bude již na podzim a supermoderní elektronika z něj vymáčkne maximum.

Už dnešní Lancer Evolution, podobně jako jeho úhlavní soupeř Subaru Impreza STI, mají na palubě elektroniky, že má z toho nejeden Japonec vlhké sny. Faktem ovšem zůstává, že díky chytrému pohonu všech kol dokážou ohýbat fyzikální zákony až k prasknutí.

Nové Evo se bude honosit pohonem všech kol, zvaným Super All Wheel Control (S-AWC). Ten kromě již známého aktivního diferenciálu používá také aktivní stabilizační systém. Na voze bude použito aktivní řízení odklonu zadních kol (AYC) a sportovně laděný ABS systém.

Nebudeme se zaplétat do složitých technických podrobností, výsledkem je prostě a jednoduše naprostá kontrola nad každým jednotlivým kolem, ať jde o rozdělení točivého momentu, nebo brzdné síly. Automobilka slibuje zejména zvýšenou stabilitu při prudkém brzdění, na kterou si někteří majitelé starších modelů právem stěžovali.

Mitsubishi Lancer fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mitsubishi Lancer fotogalerie

Další možná mírně kontroverzní novinkou bude dvojspojková převodovka SST (Sport Shift Transmission). Podobně jako u převodovek DSG koncernu Volkswagen používá dvě hřídele, jednu na sudé, druhou na liché stupně a dvě spojky, které se otevírají a zavírají „křížově“. To umožňuje bleskové řazení bez přerušení akcelerace a tedy lepší časy ve zrychlení. Vzhledem k tomu, že už dnešní Evo zrychluje jako zběsilé, se na tohle opravdu těšíme.

Na rozdíl od převodovek německého koncernu si ovšem v Mitsubishi budete moci vybrat ze tří režimů řazení. Normální režim bude řadit dost brzo, aby motor neobtěžoval vysokými otáčkami ve městě a při mírné jízdě. Sportovní režim bude řadit rychleji a ve vyšších otáčkách a počítá i s aktivním využitím brzdné síly motoru. Režim S-Sport bude držet motor až do červených otáček a měnit stupně jak nejrychleji to dokáže. Konzervativci mohou žehrat nad demisí manuálního řazení, ale je třeba si uvědomit, že tohle není žádný umolousaný automat, ale nejmodernější technika. O snížení zábavnosti jízdy se opravdu nebojíme.

Mitsubishi představí nové Evo na Tokyo Auto Show, kde se také objeví Subaru Impreza WRX STI, Lexus LF-A, a Nissan Skyline GTR. Nemáte někdo zbytečnou letenku do Tokya?

Honza Koubek

11.7.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist