Chystá se Mercedes-Benz G 65 AMG?

SUV žere k snídani a zapíjí je hektolitry benzínu. Třída G od AMG má 500 koní, ale co když je to málo? Zbývá ještě o sto koní silnější dvanáctiválec.

Nejcivilizovanější asociální off-road planety pomalu míří do důchodu, kam ho nejspíš v roce 2015 odkáží přísné předpisy. Jenže Mercedes-Benz nenechá svůj nejstarší stále vyráběný model odejít bez pořádného plácnutí do vody. Pokud jsou poslední spekulace pravdivé, chystá se v Německu omezená série dvou set G 65 AMG. Máte-li zájem, připravte si pět milionů korun.

Označení 65 AMG obvykle prozrazuje dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, používaný v nejsilnějším SL, CL a třídě S. Žádný z těchto modelů nemá méně než 612 koní. Nejsilnější třída G v historii by zřejmě dostala stejnou jednotku, ale tipovat přesný výkon může být ošidné. Hranatému off-roadu se hodí zcela jiný průběh točivého momentu než kupé-kabrioletu s pohonem zadních kol a jiný průběh znamená také jiná maxima. Odhad v okolí šesti set koní a tisícovky newtonmetrů však nebude daleko od pravdy.

Dosud nejsilnější třída G má 507 koňských sil díky kompresorem přeplňovanému osmiválci o objemu 5,4 litru. Nese označení G 55 AMG a jako jediný Mercedes stále používá starý motor M113 ML55. Starý neznamená pomalý – dvouapůltunové monstrum s aerodynamikou letící cihly zrychlí na stovku za 4,8 sekundy. Přesto má uzávěrky všech tří diferenciálů a čistě teoreticky je velmi dobré v terénu.

Je zajímavé, že většina ostatních AMG stihla od dob M113 přezbrojit už dvakrát – nejprve na atmosférický osmiválec M156 o objemu 6,2 litru a poslední rok na přeplňovaný pětiapůllitr M157. Geländewagen však příští rok oslaví čtyřicáté narozeniny, takže pod jeho kapotou nemůže žádný motor vypadat skutečně starý. To je dobře, motor M275 v modelech 65 AMG totiž také nepatří k nejmodernějším. Jeho výkony jsou však navzdory tříventilovým rozvodům přímo nadčasové.

13.5.2011 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist