autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Chrysler 300C SRT-8
Chrysler 300C SRT-8
Chrysler se při proměně své nežhavější novinky nepustil cestou přeplňování, šel na to klasickým způsobem. Divize SRT (Sports and Racing Technologies) převrtala atmosférický osmiválec 5,7 litru s hemisférickými spalovacími prostory na objem 6,1 litru, zvýšila kompresi z 9,6:1 na 10,3:1, osadila ho novou hlavou, sacím a výfukovým potrubím a zesílila tam, kde bylo potřeba.
Motor se může chlubit řadou novinek, které i sportovní značky rezervují pouze pro své výkonné modely. Patří k nim samostatné výfukové svody izolované nerezovým obalem, větší ventily plněné sodíkem, ostřejší vačky, optimalizované sání, kovaná kliková hřídel, pevnější ojnice, olejem chlazené písty, silnější blok a větší průměr výfukového potrubí. Zesílená je i hnací hřídel, diferenciál a poloosy.
Onen rekordní litrový výkon 69,8 koně na litr objemu není vůči ostatním současným motorům nijak převratný, spíše podprůměrný. Holt se stále jedná o klasickou ameriku s muzeálním rozvodem OHV. Ale výkon 425 koní a maximální točivý moment 570 Nm při 4800 otáčkách, přenášených přes stávající pětistupňový automat s možností sekvenčního řazení AutoStick na zadní kola, s ním umí slušně zacvičit. Z vývojového hlediska je podivuhodná skutečnost, že Chrysler tak konečně překonal svůj motor Street Hemi z roku 1966, ale trvalo mu to skoro čtyřicet let. Pro přímou návaznost na svou historii má nová verze také oranžově natřený blok a černé hlavy válců.
Šedesátimílové rychlosti (96 km/h) má podle předběžných údajů dosáhnout pod 5,5 s, ještě zajímavější je ale čas na čtvrtmíli za necelých čtrnáct sekund.
Větším výkonům se přizpůsobil upravený podvozek, který byl snížen o 13 mm. O pevnější charakteristiku se tradičně postaraly tvrdší pružiny a tlumiče a také silnější stabilizátory a sportovnějšímu ladění se přizpůsobil i stabilizační systém.
Lahůdkou jsou brzdy Brembo, vpředu se čtyřpístkovými třmeny. Přední kotouče mají rozměr 360 x 32 a zadní, taktéž větrané, 350 x 26 mm. Stylistické úpravy jsou poměrně decentní, kromě nových dvacetipalcových ráfků s obutím 245/45 vpředu a 255/45 vzadu má SRT-8 agresivnější přední nárazník, decentní spoilery vpředu i vzadu a některé detaily v barvě karoserie, která bude buď stříbrná, nebo černá.
Premiéru si Chrysler 300C SRT-8 odbyl stylově, na srazu exkluzivních veteránů v kalifornském Pebble Beach. Zájemci si na něj však budou muset počkat až do jara, kdy dorazí k prvním americkým prodejcům. Snad se pak dočkáme i my.
redakce autoweb.cz