Chrysler 300C SRT-8

Auto jak z gangsterky prošlo řadou proměn a s ještě silnějším osmiválcem HEMI se chlubí nejvyšším litrovým výkonem ze všech motorů Chrysleru, které kdy byly vyrobeny.

Chrysler se při proměně své nežhavější novinky nepustil cestou přeplňování, šel na to klasickým způsobem. Divize SRT (Sports and Racing Technologies) převrtala atmosférický osmiválec 5,7 litru s hemisférickými spalovacími prostory na objem 6,1 litru, zvýšila kompresi z 9,6:1 na 10,3:1, osadila ho novou hlavou, sacím a výfukovým potrubím a zesílila tam, kde bylo potřeba.

Motor se může chlubit řadou novinek, které i sportovní značky rezervují pouze pro své výkonné modely. Patří k nim samostatné výfukové svody izolované nerezovým obalem, větší ventily plněné sodíkem, ostřejší vačky, optimalizované sání, kovaná kliková hřídel, pevnější ojnice, olejem chlazené písty, silnější blok a větší průměr výfukového potrubí. Zesílená je i hnací hřídel, diferenciál a poloosy.

Onen rekordní litrový výkon 69,8 koně na litr objemu není vůči ostatním současným motorům nijak převratný, spíše podprůměrný. Holt se stále jedná o klasickou ameriku s muzeálním rozvodem OHV. Ale výkon 425 koní a maximální točivý moment 570 Nm při 4800 otáčkách, přenášených přes stávající pětistupňový automat s možností sekvenčního řazení AutoStick na zadní kola, s ním umí slušně zacvičit. Z vývojového hlediska je podivuhodná skutečnost, že Chrysler tak konečně překonal svůj motor Street Hemi z roku 1966, ale trvalo mu to skoro čtyřicet let. Pro přímou návaznost na svou historii má nová verze také oranžově natřený blok a černé hlavy válců.

Šedesátimílové rychlosti (96 km/h) má podle předběžných údajů dosáhnout pod 5,5 s, ještě zajímavější je ale čas na čtvrtmíli za necelých čtrnáct sekund.

Větším výkonům se přizpůsobil upravený podvozek, který byl snížen o 13 mm. O pevnější charakteristiku se tradičně postaraly tvrdší pružiny a tlumiče a také silnější stabilizátory a sportovnějšímu ladění se přizpůsobil i stabilizační systém.

Lahůdkou jsou brzdy Brembo, vpředu se čtyřpístkovými třmeny. Přední kotouče mají rozměr 360 x 32 a zadní, taktéž větrané, 350 x 26 mm. Stylistické úpravy jsou poměrně decentní, kromě nových dvacetipalcových ráfků s obutím 245/45 vpředu a 255/45 vzadu má SRT-8 agresivnější přední nárazník, decentní spoilery vpředu i vzadu a některé detaily v barvě karoserie, která bude buď stříbrná, nebo černá.

Premiéru si Chrysler 300C SRT-8 odbyl stylově, na srazu exkluzivních veteránů v kalifornském Pebble Beach. Zájemci si na něj však budou muset počkat až do jara, kdy dorazí k prvním americkým prodejcům. Snad se pak dočkáme i my.

redakce autoweb.cz

20.8.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist