Chevrolet Spark (od 2005)

Nástupce modelu Matiz nepřinesl žádnou revoluci. Stěží můžeme mluvit o evoluci. Mezi minivozy jsou však ve svých věkových skupinách oba automobily jasně nejžádanějšími ojetinami.

Historie Chevrolet Spark není dlouhá. Poprvé vyjel na silnice v roce 2005, kdy nahradil model Matiz. Na některých trzích byl nováček představen jako Matiz druhé generace, v České republice ale nesl od počátku jméno Spark.

Bariérovým testem Euro NCAP automobil prošel ještě v roce 2005. Zkoušen byl ve dvou disciplínách – Ochrana posádky při nárazu a Ohleduplnost při střetu s chodcem.

První test vozu vynesl tři hvězdičky z pěti možných. Jedna mu ale byla dodatečně škrtnuta. Druhá zkouška znamenala zisk dvou hvězd ze čtyř možných.

Chevrolet Spark fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Chevrolet Spark fotogalerie

Za volantem

Interiér vozidla zpracováním ani materiály nenadchne. Tvrdé plasty působí lacině, dílenské zpracování nepatří mezi nejlepší.

Nabídka prostoru pro posádku ale není v rámci třídy špatná. Zavazadelník o objemu 170 litrů však stačí jen na nevelký nákup. Naštěstí jej lze rozšířit sklopením zadních sedadel.

Klad jistě představuje zdařilý design karoserie, který se líbí především ženám. Záporem je pak její malá šířka, což negativně ovlivňuje jak cestovní komfort, tak jízdní vlastnosti.

Ty jsou vyhovující pro pohyb po městě, mimo něj ale Spark zaostává. Při jízdě vyšší rychlostí to platí dvojnásob. V takovém případě cestu znepříjemní i aerodynamický hluk a zvuk motoru pronikající do prostoru pro posádku.

Spark může pohánět tříválec o objemu 0,8 litru a výkonu 38 kW či čtyřválec 1.0/49 kW. Oba motory jsou čilé, menší ale nepotěší vyšší hlučností. Výtku máme k nepřesnému řazení.

Vznětový agregát se do Sparku nedostal. Vlastně pro jeho užití ani není důvod. Benzinové motory jsou dostatečně úsporné.

Časté závady

Nezřídka se můžete setkat s opotřebenou spojkou, a dosluhujícími tlumiči pérování. Pozor si dejte také na zvlněné brzdové kotouče.

Pokud je vůz vybaven klimatizací, nezapomeňte prověřit její funkčnost. Totéž platí i pro centrální zamykání a elektrické ovládání oken.

Vyskytují se závady zapalování i vůle na zavěšení předních kol. U automobilů s vyšší kilometrovým proběhem mohou vznikat i v uložení zadní nápravy.

Ve statistikách ADAC ani TÜV Chevrolet Spark nenajdete. Zástupci českých autobazarů jej ale řadí k průměrně spolehlivým vozům.

Motorizace

Benzinové motory: 0.8/38 kW, 1.0/49 kW.

KLADY
příznivá spotřeba
snadná prodejnost
nízká sazba povinného ručení
jednoduchá technika usnadňující servis

ZÁPORY
často chudá výbava
malý zavazadelník
hluk pronikající do interiéru
laciné materiály uvnitř vozu

Milan Jirouš

30.5.2009 4:41| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist