Chevrolet Sequel už jezdí!

Nečekejte žádné bublání osmiválce, v tomhle Chevy bublá leda tak vodík...

Na první koncept si možná pamatujete z detroitského autosalonu v lednu 2005. Tehdy šlo ale pouze o částečně funkční maketu, zatímco teď Sequel doopravdy jezdí.

Chevrolet jej prohlašuje za technicky nejvyspělejší auto, které bylo dosud vyrobeno. Znám spoustu automobilek, které by s tímto tvrzením ostře nesouhlasily, ale dobrá, pojďme se podívat, co je pod kapotou nejzelenějšího Chevroletu na světě.

Kromě technologií elektronického řízení a elektronických brzd jde především o pohon palivovými články. Chevrolet tvrdí, že jde o první auto na světě, které úspěšně kombinuje tyto technologie a ještě navíc k nim přidává elektromotory v nábojích kol, lithium-iontové baterie a lehkou hliníkovou karoserii. Na paměť se mi sice neodbytně dere koncept GM Hy-wire, ale dobrá, to bylo hodně velké sci-fi.

Sequel je daleko podobnější běžnému SUV/MPV crossoveru, navíc zvládne mezi tankováním vodíku ujet 480 kilometrů a na stovku zrychlí za něco málo přes 10 sekund. Nijak zázračné hodnoty, ale z výfuku vám jdou jen vodní páry..

Automobilka navíc tvrdí, že takovéhle auto by bylo daleko jednodušší vyrábět, protože má veškeré jízdní systémy zabudované v podvozku. Karoserie se tedy může plně soustředit na vyhovění bezpečnostním požadavkům a celé auto má navíc jistější jízdní vlastnosti.

„Sequel od základu mění samotné DNA automobilu,“ nechal se slyšet Larry Burns, šéf GM. „Nahrazuje spalovací motor, benzín a mechanické převody za pohon palivovými články, vodík a elektrické systémy. GM vytvořil vůz, který může zcela uspokojit potřeby zákazníků a ukázat cestu k dlouhodobě udržitelnému způsobu dopravy.“

Burns dále zdůraznil, že Sequel je velmi bezpečný a zcela ekologický, protože má nulové zplodiny.

Jako u každého vozu poháněného palivovými články je tu ale jeden problém, který v tiskových prohlášeních většinou nenajdete. Samotné auto je sice naprosto ekologické, ale nejdřív do něj musíte natankovat vodík – a ten je potřeba vyrobit. V současnosti je to možné pouze za použití podstatného množství elektřiny, kterou je potřeba někde brát. Čistě ekologické zdroje, jako vodní a větrné elektrárny, na většině míst světa nestačí. Pokud chceme snižovat emise, tepelné elektrárny jsou mimo diskuzi. Takže zbývá jaderná energie.

Honza Koubek

12.9.2006 9:48

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist