autoweb.cz > Chevrolet > Chevrolet Orlando v Česku: první dojmy
Chevrolet Orlando v Česku: první dojmy
Nové MPV Chevrolet Orlando míří někam mezi kompaktní Chevrolet Cruze (brzy dorazí i pětidveřový hatchback) a SUV Chevrolet Captiva, které se také velmi brzy dočká nové generace. Nový model má podle automobilky oslovit především aktivní rodiny s dětmi a očekává se, že toto auto budou vybírat především ženy. Nás ale hlavně zajímalo, jak Orlando jezdí a kolik stojí.
Předně je třeba řící, že cenová politika Chevroletu je velmi vstřícná a dokonce snad i přímo podbízivá. Základní model s atmosférickou osmnáctistovkou a pětistupňovým manuálem pořídíte za 362 900 korun. Dostanete šest airbagů, ESP, elektrická okna a zrcátka a pak stačí připlatit jen 15 000 korun za klimatizaci. Na druhém konci nabídky stojí diesel 2,0 l s výkonem 163 koní, který i v nejvyšší výbavě (obsahuje úplně všechno) stojí velmi atraktivních 482 900 korun.Taková nabídka se zdá na první pohled velmi lákavá, když za to dostanete zajímavé auto se sedmi sedadly (dobře, dvě přídavné sedačky jsou spíše pro děti) a velmi bohatou výbavou. Ale jak se s novým MPV Chevrolet Orlando jezdí?
První dojem není vůbec špatný. Uvnitř najdete solidně zpracovaný a prostorný interiér, který přináší mnoho zajímavých a praktických nápadů. Vtipný detail v podobě výklopného panelu rádia ukrývá prostornou schránku pro různé drobnosti, ale vešla by se sem i přenosná navigace. Tu však můžete mít i jako originální. Páčky a přepínače najdete v příbuzném Chevroletu Cruze či Opelu Insignia, ale působí kvalitně a ergonomie se zdá být celkem v pořádku.
Pozice za volantem je slušná a rozhodně tu nesedíte jako v dodávce. Brzy ale objevíte první otravnou věc – klíček trčí ze sloupku řízení dost nešikovně k volantu, takže o něj neustále cvrnkáte rukou. Tohle se musí předělat, otravuje to. Další podivností je nemožnost ovládat například navigaci, když máte vypnuté rádio. Musíte proto zapnout rádio, abyste si mohli navolit požadovanou trasu. Tento problém ale trápí skoro všechna auta, takže v tom Chevy Orlando není sám.My vyžkoušeli prozatím jen nejsilnější dieselový čtyřválec s výkonem 163 koní, který je spojen s šestistupňovým automatem. Překvapilo nás, že i úplně studený motor není vůbec slyšet a nerachtá. Takhle kultivovaný diesel se v autě za půl milionu nevidí tak často. Dáváme tedy rozhodně palec nahoru. Automat sice motoru citelně krade nějaké ty koně, ale zas řadí jemně a celkem intuitivně, takže vám to vadit nebude. Přeci jen, automatická převodovka k charakteru sedmimístného nesportovního MPV sedí nejlépe.
Chevrolet Orlando fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Řízení je sice poměrně lehké a trochu nervózní, ale zvyknete si. Podvozek si i s rozbitými silnicemi dokáže poradit a „naše“ Orlando nevydávalo žádné laciné tlučení nebo klepání. Na to, že za něj dáte půl milionu, dostanete skutečně dobře odhlučněné a velmi kultivované auto. Jen od něj nečekejte nějaké sportování nebo zábavu za volantem.
Chevrolet Orlando se jeví jako zajímavý počin. Nabízí atraktivní design, solidní interiér a překvapivě vysokou kvalitu jízdy. Když k tomu připočtete přímo podbízivou cenu, hned se na toto auto dá koukat i s přimhouřeným okem, pokud vám na něm nějaký detail nebo drobnost nesedí.
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1998 |
Kompresní poměr | 16,3 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 86,0 x 86,0 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Vpředu | Vzpěry MacPherson |
Vzadu | Vlečená ramena s torzní příčkou |
Brzdy vpředu | Kotoučové s vnitřním chlazením, 300 mm |
Brzdy vzadu | Kotoučové, 292 mm |
Pneumatiky vpředu | 215/60 R16 / 225/50 R17 / 235/45 R18 |
Pneumatiky vzadu | 215/60 R16 / 225/50 R17 / 235/45 R18 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 120 / 163 v 3800 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 360 při 2000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 94 |
0-100 km/h (s) | 11,0 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 195 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 9,3 / 5,7 / 7,0 |
Objem nádrže (l) | 64 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4652 |
Šířka (mm) | 1836 |
Výška (mm) | 1625 |
Rozvor náprav (mm) | 2760 |
Provozní hmotnost (kg) | 1734 |
Celková hmotnost (kg) | 2291 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1500 |
Zavazadlový prostor (l) | 856 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 362 900 Kč |
Základní cena test. verze | 482 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 563 900 Kč |