Chevrolet Corvette C6RS bude!

Firma Pratt&Miller začne v prosinci brát závazné objednávky na šestisetkoňové monstrum, postavené z Corvette Z06.

Tenhle speciál si podle svých tvůrců vzal inspiraci ze závodních speciálů Corvette C6.R, které pravidelně vyhrávají závody seriálu LeMans. Na rozdíl od nich ale má být běžně použitelná i k běžným cestám.

„Naším cílem bylo postavit supersportovní Corvette, která by nabídla špičkové výkony a zároveň výjimečný komfort a spolehlivost,“ nechal se slyšet Gary Pratt, spolumajitel firmy. „Corvette C6RS byla inspirována závodními vozy, ale není to žádný závodní vůz na značkách. C6RS můžete vzít na pětisetkilometrový výlet, nebo také můžete jet na okruh a zajíždět pěkně rychlé časy.“

Karoserie sice na první pohled vypadá jako po zásahu zdivočelých lamino-tunerů, ale nic nemůže být dál od pravdy. Většina nových dílů je z karbonového kompozitu, karoserie je o 4 cm širší, vzadu najdete přísně funkční difuzor a integrované křídlo, vpředu naopak lízátko a blatníky odvětrané na vrchu prořeazanými otvory.

Pokud vám něco připomíná, máte pravdu: o tomhle autě jsme před týdnem psali – Jay Leno ho dovezl na SEMA Show.

„Každý upravený tvar má svou aerodynamickou funkci, některé z prvků jsou modelovány přímo podle C6.R, na autě nenajdete žádný neúčelný styling.“

Podvozek je vybaven novými tlumiči a řidič může volit tři světlé výšky: nízkou pro závodní okruhy, normální pro silnice a zvýšenou pro přejezd zpomalovacích pruhů a podobně. V blatnících jsou černá hliníková kovaná kola BBS s centrální matkou, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport (P295/30-18 vpředu a P345/30-19 vzadu). Uvnitř kol najdete brzdový systém Brembo Grand Tourismo s šestipístkovými třmeny a 14 palcovými kotouči vpředu a čtyřpístkovými třmeny a 13,5 palcovými kotouči vzadu.

Pod kapotou najdete ručně vyrobený osmiválec Katech Performance o objemu 8,2 litru, výkonu 600 koní a točivém momentu 816 Nm. Motor má kovanou klikovou hřídel, ojnice i písty, kompresní poměr 11:1 a je napojen na zakázkový nerezový výfukový systém CORSA. Řazení obstarává zesílená šestistupňová manuální převodovka T56.

Uvnitř závodní kořeny téměř neucítíte, v interiéru totiž vládne luxus. Odhlučnění Dynamat se stará o zvukovou pohodu, palubní deska, středová konzola, výplně dveří, volant i sedačky jsou obšité kvalitní kůží s francouzským stehem.

Zaujalo vás to? Není nic jednoduššího, než si jeden kousek objednat. Bude vás to stát 185 000 dolarů (tedy necelého tři a půl milionu). Samozřejmě, plus vaší Corvette. Ale nebojte, nemusí to být hned Z06, stačí obyčejná C6 a dokonce vám upraví i kabriolet…

Galerii fotek najdete přímo na stránkách úpravce.

autoweb.cz

7.11.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist